Funderar på Sparvpapegoja

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

    Ursprungligen postat av hannesc
    asså inte jag som kommer måla den. det är färdig takplåt som finns i vissa färger. har kollat lite internet nu o mörkgrön/skögsgrön är ju rätt najs!

    nej det kommer inte vara galler för
    Aha ok... kör mörkgrön eller tegelrött...
    Mörkgrön låter lite "lugnare" kanske blir för mkt med tegelrött...
    länka bilder?
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      här


      fast min plåt blir ju inte veckad då utan helt plan

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        ohh shit vilka färger!!

        Ehrrmm.... Jag Kan inte säga vad jag skulle tagit... och då tar jag svart
        nu låter jag skit negativ, men det är bara vad jag tycker (färgerna är fula) dock så vet man aldrig riktigt hur det kommer se ut när det är monterat och klart...
        Men med lampa och övrig inredning kan det nog bli fint, med svart.
        Fåglar man ser i djuraffärer är ofta utmattade av stress för att det är för ljust, iaf den uppfattningen jag har...
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          men fåglar vill väl ha en rätt ljus plats väl? och min bur kommer ju stå i ett hörn så det blir ju rätt mörkt ändå. hmm.. får nog bli mörkgrönt ändå kanske.-

          Kommentar

          • karrokaja
            • March 2006
            • 5388

            Ursprungligen postat av hannesc
            men fåglar vill väl ha en rätt ljus plats väl? och min bur kommer ju stå i ett hörn så det blir ju rätt mörkt ändå. hmm.. får nog bli mörkgrönt ändå kanske.-
            Vart kommer dom ifrån? sparvarna asså??
            Deep jungle hide out eller typ australiska stäpper?? lite ljusskillnad på dessa miljöer...
            svart/grått/grönt...nån av dom, jag kör på mörkt när jag inte vet om färgerna passar...
            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

            Kommentar

            • VisualDarkness
              • February 2010
              • 7417

              Brorsans rum med nymfarna är svartmålat och inte fasen märker man någon skillnad på det. Svart eller gråskala är vanligt av en anledning, fåglarnas skit. Färgade grejer i buren kan se "skittråkiga" ut på nolltid när fåglarna stökat ner. Inred med massvis av skojiga grenar och allt bara så bler det ett snyggt djup i buren.
              180l Sällskap:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
              60l Asien:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

              Kommentar

              • karrokaja
                • March 2006
                • 5388

                Ursprungligen postat av VisualDarkness
                Brorsans rum med nymfarna är svartmålat och inte fasen märker man någon skillnad på det. Svart eller gråskala är vanligt av en anledning, fåglarnas skit. Färgade grejer i buren kan se "skittråkiga" ut på nolltid när fåglarna stökat ner. Inred med massvis av skojiga grenar och allt bara så bler det ett snyggt djup i buren.
                du satte ord på vad jag tänkte men inte kunde förklara (utan att vara klagande och neggi)
                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  dkarro: de lever i sydamerika i skogarna, djungeln och på stäppen. så lite överallt.

                  hmm kanske blir svart då. eller mörkbrunt.

                  Kommentar

                  • hannesc
                    • December 2009
                    • 13085

                    Ni är så jä**la neggo!!!!

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      Obs skämt





                      ( spännande! upptäckte just att det inte går skriva ett inlägg i bara versaler. han dimmar ner till vanliga bokstäver aoutomatiskt)

                      Kommentar

                      • VisualDarkness
                        • February 2010
                        • 7417

                        Jag säger, ta vilken du vill! Fåglarna lär inte klaga....om de nu mot förmodan inte är inredningsdesigners.
                        180l Sällskap:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                        60l Asien:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                        Kommentar

                        • hannesc
                          • December 2009
                          • 13085

                          haha ne de är ju inte det! men jag är!! ( iaf lite grann när det kommer till sånt här)

                          Kommentar

                          • VisualDarkness
                            • February 2010
                            • 7417

                            Ursprungligen postat av hannesc
                            haha ne de är ju inte det! men jag är!! ( iaf lite grann när det kommer till sånt här)
                            Kolla på miljön de kommer ifrån och ta inspiration. Då kommer deras fjäderdräkt till sin fulla potential.
                            180l Sällskap:
                            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                            60l Asien:
                            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                            Kommentar

                            • karrokaja
                              • March 2006
                              • 5388

                              Haha!!!

                              nån mörk färg! du kommer tröttna på grönt eller tegel efter ett tag och känna "Vafan...kajan hade ju rätt med svart"
                              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                              Kommentar

                              • Inka
                                • July 2005
                                • 1233

                                Jag håller på grått. Då behöver du inte torka av plåtarna så ofta utan att det ser dyngigt ut. Plus att jag själv föredrar så neutralt som möjligt för att man ska se fåglarna och inte bakgrunden. Det blir lätt så att det som är för mörkt slukar mycket av ljuset. Sen beror det ju lite på vad fåglarna har för färg. Man vill ju gärna framhäva dem.

                                VisualDarkness- Haha, joodå, Bimbim har älskat Birger hett. Inte under tiden hos mig men då när de hade en kull hos sin förra ägare. Får se vad som händer om det någon gång blir en häckning här.
                                Jag har aldrig sett en blå dilute förut innan jag träffade Birger men varit hemskt förtjust i de "vanliga" blå. Blev kär första gången jag såg ett par. Sen slumpade det sig så att detta par hamnade här.
                                Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                                www.kvitter.n.nu

                                Kommentar

                                Arbetssätt...