Hundar är skit!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #31
    Ursprungligen postat av C.Ciklid
    http://www.zoopet.com/forum/journal....owjournal&j=67
    Här har ni min mening.... Och jag menar verkligen vart enda ord. Är så less på zoopets lekstuga så jag börjar överväga att lämna det.
    //Camilla
    Men då är det väl bara för dig att låta bli att läsa de trådarna???
    Vi andra tycker att det är kul även om man blir arg ibland, ofta går ju tråden in på en massa annat.. Det finns väl en massa andra trådar för dig att läsa...
    Nää, nu går jag och byter vatten till mina raringar istället
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      #32
      Ursprungligen postat av Anneth
      Ja finns det egentliigen bättre stöldalarm än just hundar, i alla fall dom hundar som säger till när det kommer ovälkommet folk.
      Enda gången mina har varit tyst det var när någon bröt sig in i garaget och stal mina vinterhjul.
      Kostade 13 600:- fick 5 000 på försäkringen.
      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #33
        Ursprungligen postat av Kramfors
        Enda gången mina har varit tyst det var när någon bröt sig in i garaget och stal mina vinterhjul.
        Kostade 13 600:- fick 5 000 på försäkringen.
        Det är bara för att du har CT.. Jag säger ju att småhundar inte är något att samla på... Min boxer skällde aldrig på grannarna som passerade utanför och om någon kom vid dörren gav han bara till ett "boff" för att tala om att någon var där..
        Men attans när det stod en karl inne på tomten (radhus) utanför sovrumsfönstret när min 12 åring var ensam hemma... Hunden stod uppe på våran säng (där han inte fick vara) och tokskällde...

        Köp en boxer Kramfors... Min boxer la ner alla hundar under 60 kg som kom lösa och gick till anfall, själv vägde han 40.. Han la dem och stod över dem utan att skada dem... Det är en riktig hund..

        Obs, till alla som inte automatiskt förstår det så var detta inte på fullaste allvar..

        Det var effektivt C.Ciklid dödade intresset för den här tråden... Tråkigt tycker jag...
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • Inka
          • July 2005
          • 1233

          #34
          Ursprungligen postat av Katharina
          Kolla på trådskaparen... "Alla hundar är skit", är det hundarnas fel??? Ska de dömas??? Jag tycker att det är skit och svenskens/mänsklighetens största problem... Empati och omtanke, respekt och insikt.. Inte döma alla!!!
          Jo, men jag fattade det som att trådskaparen bara ville få uppmärksamheten dragen hit... som också skrevs i början av inlägget...
          Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

          www.kvitter.n.nu

          Kommentar

          • Inka
            • July 2005
            • 1233

            #35
            Ursprungligen postat av Kramfors
            Enda gången mina har varit tyst det var när någon bröt sig in i garaget och stal mina vinterhjul.
            Kostade 13 600:- fick 5 000 på försäkringen.
            Kul... hmmm, belgare är ganska bra på att vakta, ett hett tips med andra ord.
            Däremot kan jag inte rekommendera pointern som någon vidare vakthund. Min fd sambos pointer skällde inte ens fast de två andra odjuren stod och vrålade vid ytterdörren...

            Kul att diskutera hundar, man får väl ta vissa inlägg med en nypa salt eller?
            Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

            www.kvitter.n.nu

            Kommentar

            • Kramfors
              • January 2003
              • 7265

              #36
              Som "hundhatare" ska man tänka på att hundar är till glädje för många.
              http://www.kramforskoi.com/

              Kommentar

              • Malinitzi
                • December 2006
                • 2088

                #37
                Jorå, Ciklid!

                Ursprungligen postat av C.Ciklid
                Är detta en fortsättning på rottis-tråden...?? Är det så jävla kul att diskutera saker som inte blir till något vettigt??
                //Camilla
                Verkar bli ett enda ältande igen om något som inte leder till någonting - hur vi än vänder oss har vi ändan bak.....Det hade räckt med Rottistråden!

                Kommentar

                • hambli
                  • December 2004
                  • 508

                  #38
                  Ursprungligen postat av Malinitzi
                  Verkar bli ett enda ältande igen om något som inte leder till någonting - hur vi än vänder oss har vi ändan bak.....Det hade räckt med Rottistråden!
                  håller med. lås den här tråden!

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #39
                    Ursprungligen postat av hambli
                    håller med. lås den här tråden!
                    Tänk om vi skulle låsa alla nya trådar pga av att ämnet redan har diskuterats i en annan tråd. Då skulle säkert 95% av alla nya trådar låsas.

                    Det finns ett bra sätt att få stopp på tråden om man vill det - sluta skriv i den.
                    Tycker man att en tråd är meningslös, idiotisk, fyller ingen funktion - så sluta läs den. Det gör jag (anledningen till att jag ändå skrev detta (vilket innebär att jag har läst) är att jag fick in en anmälan) med mängder av trådar.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Kramfors
                      • January 2003
                      • 7265

                      #40
                      Ursprungligen postat av C.Ciklid
                      Är detta en fortsättning på rottis-tråden...?? Är det så jävla kul att diskutera saker som inte blir till något vettigt??
                      //Camilla
                      "De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till", och läsa.
                      http://www.kramforskoi.com/

                      Kommentar

                      • hambli
                        • December 2004
                        • 508

                        #41
                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        Tänk om vi skulle låsa alla nya trådar pga av att ämnet redan har diskuterats i en annan tråd. Då skulle säkert 95% av alla nya trådar låsas.

                        Det finns ett bra sätt att få stopp på tråden om man vill det - sluta skriv i den.
                        Tycker man att en tråd är meningslös, idiotisk, fyller ingen funktion - så sluta läs den. Det gör jag (anledningen till att jag ändå skrev detta (vilket innebär att jag har läst) är att jag fick in en anmälan) med mängder av trådar.
                        Var inte det jag i första hand tänkte på, det jag menade var att trådskaparen inte är ute efter någon diskussion, (har man tydligt kunnat läsa andra trådar) utan bara provocera.

                        Sådana trådar tycker jag vi klarar oss utan, då det ändast kan leda till nått negativt.

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #42
                          Ursprungligen postat av hambli
                          Var inte det jag i första hand tänkte på, det jag menade var att trådskaparen inte är ute efter någon diskussion, (har man tydligt kunnat läsa andra trådar) utan bara provocera.

                          Sådana trådar tycker jag vi klarar oss utan, då det ändast kan leda till nått negativt.
                          Det krävs mer än en för att bråka i sandlådan
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • hambli
                            • December 2004
                            • 508

                            #43
                            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                            Det krävs mer än en för att bråka i sandlådan
                            hehe
                            jag är nog konflikträdd

                            Kommentar

                            Arbetssätt...