Hundar är skit!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #16
    Jag har både varit hundägare och icke hundägare och jag tycker att det är långt fler människor som ofredar hundar än hundar som tillåts att ofreda människor..
    Som sagt många okunniga människor ser hundar som en allemansrätt, ett kollektivt gosedjur..
    De flesta hundägare håller in hunden i kopplet vid möte av andra människor, plockar upp hundbajs och försöker på alla sätta att inte reta upp aggressiva hundhatare..

    Rökare och hundägare är lovligt byte att hacka ner på.. Man glömmer att iaf hunden gör en hel del nytta också...
    Man kan göra någonting åt sin rädsla om man vill, men att inte vilja göra någonting åt något som hämmar en i vardagen låter absurt i mina öron...
    Min boxer botade som jag har sagt tidigare 6 st hundrädda barn i vårat område... Sedan var de här på bron och hälsade på hunden var och varannan dag
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • Anneth
      • August 2006
      • 412

      #17
      Självklart ska man ta hänsyn till dom som är allergiska och till dom som är hundrädda, och det tror jag nog att dom flesta av oss hundägare redan gör.
      Men vi kan inte göra ngt åt deras rädslor mer än att hålla oss ur vägen för dom, det är enbart dom själva som kan ta itu med sina rädslor det kan inte vi göra åt dom. De flesta av oss som har hund gör redan allt vi kan för att underlätta för den hundrädda, mer än så kan vi inte göra.
      Det som jag blir så himla trött på är den eviga hetsjakten & diskrimineringen mot oss hundägare.
      Hemsidan: http://hem.passagen.se/ontintios/
      Bloggen: http://annethsdjur.blogspot.com/

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #18
        Ursprungligen postat av Anneth
        Självklart ska man ta hänsyn till dom som är allergiska och till dom som är hundrädda, och det tror jag nog att dom flesta av oss hundägare redan gör.
        Men vi kan inte göra ngt åt deras rädslor mer än att hålla oss ur vägen för dom, det är enbart dom själva som kan ta itu med sina rädslor det kan inte vi göra åt dom. De flesta av oss som har hund gör redan allt vi kan för att underlätta för den hundrädda, mer än så kan vi inte göra.
        Det som jag blir så himla trött på är den eviga hetsjakten & diskrimineringen mot oss hundägare.
        Ja, och att alla blir dömda för att några är dumma... Som sagt, ska man tänka så, då kan man hata de flesta... Barnfamiljer, pensionärer, katterägare, grannar, män, ungdomar, cyklister, bilister, mopedister, invandrare, politiker osv..
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • Anneth
          • August 2006
          • 412

          #19
          Undras hur dom hundrädda gör när dom möter hundar som jobbar, exempelvis hundar inom polisen eller servicehundar som hjälper sin ägare som är blind eller har ngt annat handikapp och den personen är helt beroende av sin hund. Dom hundarna får ju även följa med överallt, lokaltrafiken som affärer, ska dom personerna också ta hänsyn till dom hundrädda & ta omvägar??
          Hemsidan: http://hem.passagen.se/ontintios/
          Bloggen: http://annethsdjur.blogspot.com/

          Kommentar

          • Katharina
            • December 2006
            • 4045

            #20
            Ursprungligen postat av Anneth
            Undras hur dom hundrädda gör när dom möter hundar som jobbar, exempelvis hundar inom polisen eller servicehundar som hjälper sin ägare som är blind eller har ngt annat handikapp och den personen är helt beroende av sin hund. Dom hundarna får ju även följa med överallt, lokaltrafiken som affärer, ska dom personerna också ta hänsyn till dom hundrädda & ta omvägar??
            Glöm inte att "svensson hundar" är vårat bästa hemvärn emot alla ljusskygga varelser... Inbrottstjuvar som står och spanar i buskarna på villor och våldtäktsmän som står och väntar på någon... Det är en trygghet för alla som rör sig ute i skog och mark eller ute på kvällarna att möta en hundmänniska...

            Det är en grupp väldigt dåligt uppskattade "nattvandrare"...
            Ha dé bäst... Tina

            Kommentar

            • Inka
              • July 2005
              • 1233

              #21
              Ursprungligen postat av Katharina
              Jag har både varit hundägare och icke hundägare och jag tycker att det är långt fler människor som ofredar hundar än hundar som tillåts att ofreda människor..
              Tänk, jag har precis motsatt erfarenhet. I vilket fall som helst är båda sakerna fel. Det jag har sett är att många bara släpper sina hundar hursomhelst så att de kan springa fram till folk eller andra hundar. Vilket har resulterat i att min äldre hund ett tag var livrädd för många andra hundar och i synnerhet schäfrar då hon blev biten två gånger av samma schäfer som en äldre farbror brukade ha lös alltid.
              Jag säger inte att det aldrig har hänt mig att nån av mina hundar har sprungit fram till någon, för det har de... och den gången, när gamla tiken var ung, och hon smet iväg på mina föräldrars gård, sprang utanför staketet och "vallade" en inlineåkare, var definitivt inte kul. För som hundägare är du skyldig att ha koll på hunden och det kunde ha slutat illa...

              Däremot har det hittills aldrig hänt att jag "ofredat" en hundrädd person. Utan har jag stött på någon som varit osäker så har dom gått över på andra sidan gatan. Så långt är det ok... men hur är det med er andra? Det låter ju som att en del av någon anledning stör sig på hur hundrädda beter sig? Vadå? Skriker dom otrevligheter åt er eller? Bara nyfiken...
              Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

              www.kvitter.n.nu

              Kommentar

              • Katharina
                • December 2006
                • 4045

                #22
                Ursprungligen postat av Inka
                Tänk, jag har precis motsatt erfarenhet. I vilket fall som helst är båda sakerna fel. Det jag har sett är att många bara släpper sina hundar hursomhelst så att de kan springa fram till folk eller andra hundar. Vilket har resulterat i att min äldre hund ett tag var livrädd för många andra hundar och i synnerhet schäfrar då hon blev biten två gånger av samma schäfer som en äldre farbror brukade ha lös alltid.
                Det låter ju som att en del av någon anledning stör sig på hur hundrädda beter sig? Vadå? Skriker dom otrevligheter åt er eller? Bara nyfiken...
                Nej, det är aldrig någon som har skrikit åt mig med min hund.. Jag höll som sagt var in min hund och tog så attans mycket hänsyn att jag trippade på tå... Jag blir arg när jag läser alla klagomål och när jag hör att folk är så arga på hundägare jämt.. Det är liksom legitimt att hålla på och klaga på hundägare och rökare... Och om jag är rädd eller allergisk för någonting som finns i min omgivning så är väl det mitt problem så länge ingen ofredar mig och om någon ofredar mig så ska jag väl inte döma alla!?
                Det är ju som parfymallergiker.. ska alla sluta med parfym då???

                Kolla på trådskaparen... "Alla hundar är skit", är det hundarnas fel??? Ska de dömas??? Jag tycker att det är skit och svenskens/mänsklighetens största problem... Empati och omtanke, respekt och insikt.. Inte döma alla!!!
                Senast redigerad av Katharina; 17 October 2007, 18:58.
                Ha dé bäst... Tina

                Kommentar

                • morrhoppa
                  • October 2006
                  • 755

                  #23
                  Jag skulle aldrig släppa fram min hund till en människa som inte har bett om att få klappa henne. Och jag funderar alvarligt på att säga att hon bits till folk som försöker klappa henne utan att fråga först.
                  Man blir inte vuxen bara äldre!

                  Kommentar

                  • Anneth
                    • August 2006
                    • 412

                    #24
                    Ja finns det egentliigen bättre stöldalarm än just hundar, i alla fall dom hundar som säger till när det kommer ovälkommet folk.
                    Hemsidan: http://hem.passagen.se/ontintios/
                    Bloggen: http://annethsdjur.blogspot.com/

                    Kommentar

                    • Anneth
                      • August 2006
                      • 412

                      #25
                      Ursprungligen postat av Inka
                      Vadå? Skriker dom otrevligheter åt er eller? Bara nyfiken...
                      Jo det har faktiskt hänt att det är en hundrädd som har skriket & vart allmänt otrevlig bara för att vi var ute med våran Bruno, en varghund som inte längre finns, så nog finns det folk till allting.
                      Hemsidan: http://hem.passagen.se/ontintios/
                      Bloggen: http://annethsdjur.blogspot.com/

                      Kommentar

                      • Anneth
                        • August 2006
                        • 412

                        #26
                        Ursprungligen postat av Katharina
                        Kolla på trådskaparen... "Alla hundar är skit", är det hundarnas fel??? Ska de dömas??? Jag tycker att det är skit och svenskens/mänsklighetens största problem... Empati och omtanke, respekt och insikt.. Inte döma alla!!!

                        Jo men Svenskar är väldigt duktiga på att klaga & gnälla på andra, samtidigt som dom slår sig själva för bröstet och tycker att dom är världsbäst..
                        Man skäms över att vara svensk ibland,,
                        Hemsidan: http://hem.passagen.se/ontintios/
                        Bloggen: http://annethsdjur.blogspot.com/

                        Kommentar

                        • Anneth
                          • August 2006
                          • 412

                          #27
                          Ursprungligen postat av morrhoppa
                          Jag skulle aldrig släppa fram min hund till en människa som inte har bett om att få klappa henne. Och jag funderar alvarligt på att säga att hon bits till folk som försöker klappa henne utan att fråga först.
                          Om det är ngn som vill klappa min hund och inte jag vill det och dom ändå tjatar så brukar jag säga det att min hund är trött & på dåligt humör så han vill vara ifred och oftast vill han vara ifred för han har inget behov av att behöva hälsa på folk, eller att bli påhälsad..
                          Hemsidan: http://hem.passagen.se/ontintios/
                          Bloggen: http://annethsdjur.blogspot.com/

                          Kommentar

                          • C.Ciklid
                            • February 2005
                            • 12055

                            #28
                            Är detta en fortsättning på rottis-tråden...?? Är det så jävla kul att diskutera saker som inte blir till något vettigt??
                            //Camilla
                            De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

                            Kommentar

                            • Katharina
                              • December 2006
                              • 4045

                              #29
                              Ursprungligen postat av C.Ciklid
                              Är detta en fortsättning på rottis-tråden...?? Är det så jävla kul att diskutera saker som inte blir till något vettigt??
                              //Camilla
                              Nej, man blir bara så arg...

                              Åhh, det var bättre förr... Åhh, dagens ungdom... Åhh... Åhh... Jäkla hundar... Jäkla rökare... Bla bla bla... Det värsta är att det inte spelar någon roll vad man säger... Jo, när de klagar på ungdomar så brukar jag säga... "Vi får vad vi har betalat för, eller protesterade du när de skar ner på personal på dagis och i skolan"?? Då brukar de faktiskt bli tysta... Sen brukar de kanske säga.. "föräldrarna"... "De ser aldrig sina barn, de jobbar heltid, nu har man inte råd att vara hemma med sina barn", säger jag.. Då blir de definitivt tysta...

                              nej solen skiner och fåglarna kvittrar eller nått sånt.. Ingen idé att bry sig... Låt dem gnälla..
                              Ha dé bäst... Tina

                              Kommentar

                              • C.Ciklid
                                • February 2005
                                • 12055

                                #30

                                Här har ni min mening.... Och jag menar verkligen vart enda ord. Är så less på zoopets lekstuga så jag börjar överväga att lämna det.
                                //Camilla
                                De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...