Uppfostrings gurun...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mischa
    • November 2003
    • 28

    #46
    Ursprungligen postat av Anettejt
    Nej, du är inte ensam.
    Men hans orädsla för hundar som alla andra hade avlivat, imponerar dock fortfarande på mig.
    Sen hur hunden fungerar utan C.M är ju en helt annan historia...
    instämmer, avlivning är oftast ett lätt utväg på ett svårt problem som inte alla orkar ta sig an speciellt i usa där oönskade hundar avlivas på löpande band, det om något skall han ha cred för.

    Kommentar

    • Katharina
      • December 2006
      • 4045

      #47
      Ursprungligen postat av Anettejt
      Nej, du är inte ensam.
      Men hans orädsla för hundar som alla andra hade avlivat, imponerar dock fortfarande på mig.
      Sen hur hunden fungerar utan C.M är ju en helt annan historia...
      Du menar förstås hur ägaren fungerar efter Cesar har gått!!! Det är ju ägaren som är problemet... med rätt handledning fungerar ju hunden...
      Ha dé bäst... Tina

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #48
        Ursprungligen postat av Inka
        Män överlag kan ha det ganska tungt med att acceptera kastrering har jag märkt... Såg inte programmet idag. Annars gillar jag att se det men blir lite illa berörd av användningen av stackel, som jag tycker har förekommit ganska mycket i höst/vinter...
        Jag har inte sett så många avsnitt... ser som sagt inte så ofta på tv... hinner inte... sätter mig bara lite då och då av tillfällighet...
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • Guest

          #49
          @Alla
          Ja jag menar hur hunden fungerar med ägaren.
          Jag tror inte det går så bra eftersom ägaren skapat detta problemet med hunden. När jag tittar på programmet så blir jag ibland så chockad över folks okunskap över hundhållning, och alla dessa problem är ju aldrig/eller väldigt sällan djurets fel.

          Det är ju heller inte bara kunskap att ta till sig, det är ju mer "att vara".
          Vilket jag skrivet om innan i denna tråd.

          Kommentar

          • Inka
            • July 2005
            • 1233

            #50
            Ursprungligen postat av Katharina
            Jag har inte sett så många avsnitt... ser som sagt inte så ofta på tv... hinner inte... sätter mig bara lite då och då av tillfällighet...
            Nä, varför ska man se på tv när man har akvarium?
            Det är mest för att jag hittat en ny kille som blivit väldigt intresserad av Cesar och hans idéer. Så det har blivit att jag har sett det nästan varje vecka under hösten. Tidigare har jag bara sett något enstaka program och då i princip aldrig hela.

            Något jag tycker är väldigt anmärkningsvärt i programmet är hur många som aldrig eller väldigt sällan promenerar med sina hundar! Jag har på något sätt alltid sett det som en självklarhet att folk är ute och går med sina hundar, så de får kissa av sig och så, om än det finns galet många hundar som får alldeles för lite motion ändå...

            Det jag gillar med Cesar är att han gång på gång poängterar att han inte kan göra något om inte ägaren vill lyssna... och att han tar sig an hundar som faktiskt är potentiellt farliga och som andra hade avlivat, just för att han ser att det för hunden blir en naturlig reaktion på hur den hanteras...
            Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

            www.kvitter.n.nu

            Kommentar

            • Katharina
              • December 2006
              • 4045

              #51
              Ja, problemet sitter ju hos ägaren, man ser ju hur han uppfostrar dem varje program...
              En del hundar har ju blivit så skadade att de har tappat bort en hunds naturliga beteende och han får ta med dem hem till flocken... Vilken underbar rehab!!!
              Vi har haft hund sedan jag var fjortis... Hmm i 25 år hmm va många år det blev... ... Mina döttrar är uppvuxna med hund men nu sedan vår boxer dog för ett år sedan anser vi oss inte ha tid med hund eftersom vi har en 3 åring och huset fullt jämt, men min 17 åriga dotter vill gärna skaffa och hon sitter nu och kollar på alla Cesars program och lär inför att hon ska skaffa hund, säger hon... och då är hon en naturbegåvning med djur...

              Man kan aldrig lära sig för mycket och vi tycker iaf att Cesar är underbar...
              Ha dé bäst... Tina

              Kommentar

              Arbetssätt...