Uppfostrings gurun...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    Uppfostrings gurun...

    Vi har diskuterat hunduppfostran förrut och nu har jag sätt gurun i frågan.. Har ni sett Cesar i "Mannen som kan tala med hundar" på TV4+??? Jag lovar att jag kom på mig själv med att sitta och gapa

    Vilken gud... Han gjorde ett mellanting eller vidareutveckling av vad vi här på Zoopet har debatterat, han använde hundarnas kroppsspråk i stället för människans som jag föreslog förut men attans vad bra han var, hundarnas dåliga vanor var borta på 5 minuter!!!!!!!!!!!!!! Små tecken, små ljud och små falska tjuvnyp.. Ställa sig i vägen, putta undan, ta över soffan, ytterdörren eller vad det nu var... Han gjorde precis som hundar gör för att fastställa rangordningen och blev herre över huset helt utan protester... Makalöst!!!!!!!!!!

    Till alla er som inte har koll på era vovvar, kolla in Cesar och om ni inte har TV4+ så be någon spela in, det var det värsta/bästa jag sett på länge.. Vovvarnas Dr Phil...
    Senast redigerad av Katharina; 30 July 2007, 22:07.
    Ha dé bäst... Tina
  • Malinitzi
    • December 2006
    • 2088

    #2
    Ursprungligen postat av Katharina
    Vi har diskuterat hunduppfostran förrut och nu har jag sätt gurun i frågan.. Har ni sett Cesar i "Mannen som kan tala med hundar" på TV4+??? Jag lovar att jag kom på mig själv med att sitta och gapa

    Vilken gud... Han gjorde ett mellanting eller vidareutveckling av vad vi här på Zoopet har debatterat, han använde hundarnas kroppsspråk i stället för människans som jag föreslog förut men attans vad bra han var, hundarnas dåliga vanor var borta på 5 minuter!!!!!!!!!!!!!! Små tecken, små ljud och små falska tjuvnyp.. Ställa sig i vägen, putta undan, ta över soffan, ytterdörren eller vad det nu var... Han gjorde precis som hundar gör för att fastställa rangordningen och blev herre över huset helt utan protester... Makalöst!!!!!!!!!!

    Till alla er som inte har koll på era vovvar, kolla in Cesar och om ni inte har TV4+ så be någon spela in, det var det värsta/bästa jag sett på länge.. Vovvarnas Dr Phil...
    Har sett honom ganska länge. Vi är några hundägare som undrar om vi BARA får se de han lyckas med? Om han någon gång misslyckas totalt, visas det då?
    Men visst är det man har sett rätt makalöst!

    Kommentar

    • Katharina
      • December 2006
      • 4045

      #3
      Okej..

      Ursprungligen postat av Malinitzi
      Har sett honom ganska länge. Vi är några hundägare som undrar om vi BARA får se de han lyckas med? Om han någon gång misslyckas totalt, visas det då?
      Men visst är det man har sett rätt makalöst!
      Lyckas han alltid lika bra och lika fort???

      Men det är klart, om han misslyckas så måste det ju vara ägaren han misslyckas med eller om hunden faktiskt är psykiskt sjuk och då är det ju ingenting som någon kan göra nått åt..

      Men jag personligen tycker att det är bra att se mindre lyckade fall också...
      Ha dé bäst... Tina

      Kommentar

      • neon_kimpan
        • August 2005
        • 1733

        #4
        har sett det rätt många gånger o det är rätt bra men vilken tid och dag går det ??
        MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.

        Kommentar

        • Katharina
          • December 2006
          • 4045

          #5
          Ursprungligen postat av neon_kimpan
          har sett det rätt många gånger o det är rätt bra men vilken tid och dag går det ??
          Idag kl 20.00 såg jag det... Det går säkert repriser också... Man kan väl kolla det på deras hemsida om inte annat..

          Men Malinitzi: Varför tipsade du inte om Cesars när folk frågade om hunduppfostran förut.. De där metoder måste ju fungera på precis allting!?
          Ha dé bäst... Tina

          Kommentar

          • Malinitzi
            • December 2006
            • 2088

            #6
            Ursprungligen postat av Katharina
            Idag kl 20.00 såg jag det... Det går säkert repriser också... Man kan väl kolla det på deras hemsida om inte annat..

            Men Malinitzi: Varför tipsade du inte om Cesars när folk frågade om hunduppfostran förut.. De där metoder måste ju fungera på precis allting!?
            Har jag varit med i någon tråd om hunduppfostran? Minns inte det, men Caesar trodde jag alla gluttade på? (Är litet svag för den killen!)! Går måndagar med repriser om man kollar det!
            Senast redigerad av Malinitzi; 30 July 2007, 22:58.

            Kommentar

            • eriahl
              • April 2004
              • 5681

              #7
              Ska testa på sambon om det funkar. Om jag törs vill säga....
              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

              Kommentar

              • fifi
                • August 2006
                • 695

                #8
                Är det inte Jan Fennells metoder han använder? Tycker det verkar som det i alla fall Han är bra åtminstone, fast det är lite svårt att få ett hum om den fullkomliga metoden bara igenom ett program, tycker jag det känns som, men det kanske bara är jag.
                mvh
                Fifi

                I'm so cute, I poop rainbows.

                Kommentar

                • Katharina
                  • December 2006
                  • 4045

                  #9
                  Nej, jag håller med..

                  Ursprungligen postat av fifi
                  Är det inte Jan Fennells metoder han använder? Tycker det verkar som det i alla fall Han är bra åtminstone, fast det är lite svårt att få ett hum om den fullkomliga metoden bara igenom ett program, tycker jag det känns som, men det kanske bara är jag.
                  Det är precis samma med "Du blir vad du äter programmen" och "Home Makeover" programmen, det är en massa foccus på problemet och sen flaschar lösningen förbi bara och där sitter man som ett fån.. Lr det kanske bara är jag Och nyttomaten är så extrem så man sitter som ett frågetecken, varför inte göra lite mer "lätta" lösningar för "svensson" att långsam förbättra sin kost.. Nej, då ska man dricka algdrinkar osv.. Blääää

                  Den där Jan Fennell kanske har skrivit några böcker som nya hundägare kan köpa då?!!
                  Ha dé bäst... Tina

                  Kommentar

                  • fifi
                    • August 2006
                    • 695

                    #10
                    Ursprungligen postat av Katharina
                    Det är precis samma med "Du blir vad du äter programmen" och "Home Makeover" programmen, det är en massa foccus på problemet och sen flaschar lösningen förbi bara och där sitter man som ett fån.. Lr det kanske bara är jag Och nyttomaten är så extrem så man sitter som ett frågetecken, varför inte göra lite mer "lätta" lösningar för "svensson" att långsam förbättra sin kost.. Nej, då ska man dricka algdrinkar osv.. Blääää

                    Den där Jan Fennell kanske har skrivit några böcker som nya hundägare kan köpa då?!!
                    Absolut!! Förstå din hund heter den jag läst, och den är fantastisk!

                    Hehe, jag brukar med sitta och bara gapa och ta upp kanske en tiondel av det viktiga för jag blir så förvirrad när det ska gå så fort allting på tv, men efter att jag flyttade och valde bort dumburken så hinner jag med så mycket mer, bland annat att träna vovvarna
                    mvh
                    Fifi

                    I'm so cute, I poop rainbows.

                    Kommentar

                    • saltbiff
                      • December 2006
                      • 607

                      #11
                      Cesar å hans metoder funkar säkert jättebra.. Men i ett program använde han sig av ett elhalsband på en svart schäfermix å den stackars hunden får så ont å blir rädd så den flyger in under soffan,han använder ofta stackel och är det inte lite konstigt att på 5 min så får han en jättearg hund att bli from som ett lamm? Visst,vissa grejer är säkert helt okej,men vad gör han med hundarna mellen klippen å när kameran inte är på?
                      Han är säkert bra men lite kritisk ska man allt vara tycker jag

                      5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

                      Kommentar

                      • fifi
                        • August 2006
                        • 695

                        #12
                        Ursprungligen postat av saltbiff
                        Cesar å hans metoder funkar säkert jättebra.. Men i ett program använde han sig av ett elhalsband på en svart schäfermix å den stackars hunden får så ont å blir rädd så den flyger in under soffan,han använder ofta stackel och är det inte lite konstigt att på 5 min så får han en jättearg hund att bli from som ett lamm? Visst,vissa grejer är säkert helt okej,men vad gör han med hundarna mellen klippen å när kameran inte är på?
                        Han är säkert bra men lite kritisk ska man allt vara tycker jag

                        Absolut! Det är därför jag förespråkar Jan Fennells metod som jag tror han utgått ifrån men inte anammat helt - allt detta tsst använder inte hon vad jag förstått, inte heller andra hjälpmedel [stjälpmedel..] än sig själv och godis.
                        mvh
                        Fifi

                        I'm so cute, I poop rainbows.

                        Kommentar

                        • Danne och Anzo
                          • May 2007
                          • 509

                          #13
                          Han är jätteduktig men i alla fall jag får en känsla av att det är ganska generöst redigerat innan det sänds.
                          600 Liters Malawi
                          129 Liter Saltvatten

                          Kommentar

                          • Guest

                            #14
                            Ursprungligen postat av saltbiff
                            okej,men vad gör han med hundarna mellen klippen å när kameran inte är på?
                            Han är säkert bra men lite kritisk ska man allt vara tycker jag
                            Ja just det!
                            Kritisk ska man nog vara, även om jag tycker han är för hård så gör han ändå vissa saker som imponerar på mig.
                            Han verkar vara helt orädd, han är mycket konsekvent och han tar utrymme!
                            Men hans metoder ger jag inte mycket för...
                            Eftersom jag tränar hästar brukar jag direkt sålla bort allt som gör att man måste ta till våld. Prova att lyfta en häst rakt upp när den inte går fot!

                            Kommentar

                            • saltbiff
                              • December 2006
                              • 607

                              #15
                              Ursprungligen postat av Anettejt
                              Ja just det!
                              Kritisk ska man nog vara, även om jag tycker han är för hård så gör han ändå vissa saker som imponerar på mig.
                              Han verkar vara helt orädd, han är mycket konsekvent och han tar utrymme!
                              Men hans metoder ger jag inte mycket för...
                              Eftersom jag tränar hästar brukar jag direkt sålla bort allt som gör att man måste ta till våld. Prova att lyfta en häst rakt upp när den inte går fot!
                              Ja helt klart så är han orädd men han har väl jobbat med hundar i flera år så.. Först tyckte jag han var duktig som fick ordning på så bråkiga hundar,ibland och oftast använder han rätt metoder men han skyltar ju inte direkt med att han använder stackel å elhalsband (elhalsbandet var i ett program,men stackel har jag sett i flera)

                              5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

                              Kommentar

                              Arbetssätt...