Förbjud Rottweiler

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Knyttet
    • December 2006
    • 646

    Ursprungligen postat av Piscator
    Nä och våldtäktsmannen skaffar en större hund än vad de potentiella offren har.. Hundar och vapen är ingen bra lösning!

    Som vanligt undrar jag om inte de flesta i den här tråden egentligen är ganska överens och som så ofta har den lämnat ämnet, alltså frågan om Rottweilers..
    De kan skaffa vad de vill för hundar, jag är mer rädd för människor än för hundar oavsett storlek.

    Sen så är ju det här med att jag känner mig trygg ute på kvällarna bara en bonus, det finns tusen andra anledningar till varför jag har min hund.
    min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

    Kommentar

    • Knyttet
      • December 2006
      • 646

      Ursprungligen postat av heeke
      Jag kan lova dig att det är betydligt osäkrare att vara man än kvinna i dagens samhälle. Kanske inte jus vad det gäller våldtäkt, men oprovocerade våldsbrott rent allmänt drabbar betydligt fler män en kvinnor.
      Jo, det stämmer nog det där med oprovocerat våld. Fast jag tror att risken för det är större inne i stan än här där jag bor.
      min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

      Kommentar

      • fifi
        • August 2006
        • 695

        Ursprungligen postat av Fiddan
        Jag vet inte? när jag nämner darwin är det ganska självklart att man menar hans evolutions teori, och den kan jag ganska bra.

        Men kan inte du titta på din vägg och se om du hittar några texter om barn som har dött utav kattbajs det senaste 100 åren också?
        och isf kan du se om du hittar ett stapel diagram som klart och tydligt visar hur många som dött utav
        hundar
        kattbajs.
        Stapeldiagram om kattbajs har jag inte på väggarna kära pojk, däremot målade tavlor av katter som jag gjort, dock utan bajs så de är nog inte så mycket till nytta här. Behövde inte heller leta upp några texter eftersom andra personer gjorde detta väldigt bra vilket jag tackar dem för - man kan ju inte ha allt i huvudet.
        mvh
        Fifi

        I'm so cute, I poop rainbows.

        Kommentar

        • Fiddan
          • June 2006
          • 885

          Ursprungligen postat av elis12
          Vadå gräns?Det borde inte finnas kattskit där överhuvudtaget.En sandlåda skulle man väl tycka vore en säker plats för våra barn att leka utan att få kattskit i sig.Det var ju inte en fråga va man kan dö av utan att kattägare har ett ansvar likaväl som hundägare.
          Mvh Elis.
          Jaja att man kan bli sjuk av att äta kattbajs förstår jag också men ska man dö eller skadas allvarligt kräfs nog att barnet äter mer än en skopa.
          skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

          Kommentar

          • Knyttet
            • December 2006
            • 646

            jag tycker nog också att det är lite onödigt att försöka få det till att katter är farliga
            min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

            Kommentar

            • Fiddan
              • June 2006
              • 885

              Ursprungligen postat av qenzo
              Det är egentligen ingen mening att fortsätta diskutera saken vidare med Fiddan, eftersom det nu hamnat i nivå "kiss och bajs" vilket inte ens min 3-åring sänker sig till.

              Tråden var ju i övrigt rätt intressant, så länge folk kan komma med konkreta förslag på hur säkerheten för hundrädd/icke hundägare ska ökas.
              Det gäller att kunna mötas på halva vägen...

              Vad gäller lösspringande katter som ställer till med sanitär olägenhet, så gör jag personligen som så, att katten lyfts upp, sätts i bilen och forslas till närmaste polisstation.
              Därefter får kattägaren krypa till korset och hämta sin katt där.
              Tycker att det är du som förstör tråden du har ju inte sagt någonting med det minsta substans i.
              Vart det jag som drog upp kattbajset i denna tråden?

              När blev katten en sanitär olägenhet? katten är ett utav de renliga djuren..
              Och i den kategorin instämmer ju sig inte hundarna.

              Åker du till polisen då med katten och säger till polisen att du tog katten på bar gärning när den gik på toa i sandlådan, och kände att du gjort någonting stort?
              skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

              Kommentar

              • Fiddan
                • June 2006
                • 885

                Ursprungligen postat av fifi
                Stapeldiagram om kattbajs har jag inte på väggarna kära pojk, däremot målade tavlor av katter som jag gjort, dock utan bajs så de är nog inte så mycket till nytta här. Behövde inte heller leta upp några texter eftersom andra personer gjorde detta väldigt bra vilket jag tackar dem för - man kan ju inte ha allt i huvudet.
                Nej då allt i huvudet skall man inte behöva ha men har man det inte i huvudet elelr kan visa en källa till någonting som någon påstår så tycker jag att man alltid skall vara lite tvekande.
                I detta fallet säger du att katter är farliga och att kattbajset skall vara extra farligt, visst det kan jag gå med på men jag tror knappast att det hänt några dödsfall utav katt avföring.
                skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

                Kommentar

                • Guy Palm
                  • March 2002
                  • 5720

                  Ursprungligen postat av Fiddan
                  Tycker att det är du som förstör tråden du har ju inte sagt någonting med det minsta substans i.
                  Och det skall komma från den person på Zoopet som har skrivit flest inlägg utan någon substans i
                  Guy
                  ,Poecilia,SKS,GOC,

                  Kommentar

                  • Fiddan
                    • June 2006
                    • 885

                    Ursprungligen postat av Guy Palm
                    Och det skall komma från den person på Zoopet som har skrivit flest inlägg utan någon substans i
                    Säger den personen som alltid inflikar med max 2 meningar utan att tillföra trådarna någon substans alls!

                    Patetiskt vet du vad det är, hahaha
                    skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

                    Kommentar

                    • Guy Palm
                      • March 2002
                      • 5720

                      Ursprungligen postat av Fiddan
                      Patetiskt vet du vad det är, hahaha
                      Ja det är bara att läsa din signatur
                      Guy
                      ,Poecilia,SKS,GOC,

                      Kommentar

                      • fifi
                        • August 2006
                        • 695

                        Ursprungligen postat av Knyttet
                        jag tycker nog också att det är lite onödigt att försöka få det till att katter är farliga
                        Är nog ingen som försöker få det till att katter är farliga Men både katter och hundar bajsar, de flesta hundägare plockar upp efter vovvarna dock - däremot så ville man ha det till att katter var mer hygieniska då de krafsade över sin skit [vilket, kan påpekas, mina hundar gärna gör med], men då katter väldigt gärna väljer sandlådor så blir det ju inte mer hygieniskt för det.

                        Någon ansåg att hundar inte har att göra i bostadsområden, eller snarare i några områden alls men att katter inte alls "förstör" lika mycket - nu tycker jag inte att någon av djuren förstör, de bor ju helt enkelt här med på denna planeten precis som människor gör, fast de skräpar ner ofantligt mycket mindre

                        Jag älskar både katter och hundar, men jag är lite tveksam till utekatter enbart pga att det kan hända dem så mycket - skulle inte våga ha mina katter ute här ens om de hade varit huskatter och inte omplaceringar [persers som farit illa innan]. Men sen bor jag ju i ett bostadsområde med trevåningshus inte alltför långt ifrån stan, hade man bott på landet är det ju en annan sak. Det skär alltid lite i hjärtat att se en misse springa omkring helt själv utan halsband, tänk om något skulle hända den eller ifall otrevliga människor får tag på den och man inte ens kan kontakta ägaren. Hundar springer ju inte omkring ute ensamma direkt så risken för att de ska bli skadade minskar.

                        Och angående bajspåsar och miljövänlighet [någon längre fram upp i tråden pratade om detta] så står det i alla fall på förpackningarna jag köper att påsarna är nedbrytbara och miljövänliga, däremot vart de hamnar sedan efter att jag kastat dem i tunnan har jag tyvärr ingen aning om.. Tror att de flesta bajspåsar är gjorda i ett någorlunda miljövänligt material men vet ju inte helt.
                        mvh
                        Fifi

                        I'm so cute, I poop rainbows.

                        Kommentar

                        • Fiddan
                          • June 2006
                          • 885

                          Ursprungligen postat av Guy Palm
                          Ja det är bara att läsa din signatur
                          Nu gör du mig generad palmen
                          skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

                          Kommentar

                          • fifi
                            • August 2006
                            • 695

                            Ursprungligen postat av Fiddan
                            Nej då allt i huvudet skall man inte behöva ha men har man det inte i huvudet elelr kan visa en källa till någonting som någon påstår så tycker jag att man alltid skall vara lite tvekande.
                            I detta fallet säger du att katter är farliga och att kattbajset skall vara extra farligt, visst det kan jag gå med på men jag tror knappast att det hänt några dödsfall utav katt avföring.
                            Jaså skrev jag att katter var farliga det hade jag ingen aning om. Vad jag skrev var "Och katter kan föra vidare bakterier genom sin avföring som barn får i sig, vilket kan leda till död." samt "Kan ju vara farligt ifall barnen äter det" och att det är ganska äckligt.

                            Sedan berättade genzo om toxoplasmos som är en smitta som finns i bl.a kattbajs, med källhänvisning - alltså - avföring innehåller bakterier eller hur? Alla människor reagerar olika på dem, vissa har inte immunförsvaret att kämpa emot och därför kan vissa människor dö av smittor som drabbat dem igenom kattbajs, nog för att de flesta immunförsvar klarar av dem men man blir ändock sjuk av det. Som ett exempel brukar man råda gravida kvinnor att inte vara i närheten av kattbajs och även cancerpatienter som behandlas med strålning får samma direktiv. En av mina vänner var tvungen att omplacera sina två katter då hon behandlades då kattbajset kunde bli livshotande för henne.

                            Ifall det hänt några dödsfall av kattbajs har jag ingen aning om då jag inte brukar lusläsa dödsannonser och se ifall det står "död av kattbajs".
                            Barn kan dock bli väldigt sjuka av kattbajs, det vet jag då jag har vikarierat på dagis [som kock] för något år sedan samt för att mina kusinbarn blev dåliga när de hängett sig åt vad barn gör i sandlådor och hittar konstiga korvar; diarréer, feber och blåsor i munnen var resultatet och det tog ett par veckor för dem att bli friska igen.

                            Gå in på katt.nu, artikelarkiv och i sista ämnet "sjukdomar och veterinärmedicin" kan du gå in och läsa i artikeln om zoonoser dvs sjukdomar som kan överföras till människa via andra djur och kolla själv.
                            mvh
                            Fifi

                            I'm so cute, I poop rainbows.

                            Kommentar

                            • fifi
                              • August 2006
                              • 695

                              Ursprungligen postat av Guy Palm
                              Och det skall komma från den person på Zoopet som har skrivit flest inlägg utan någon substans i
                              mvh
                              Fifi

                              I'm so cute, I poop rainbows.

                              Kommentar

                              • Katharina
                                • December 2006
                                • 4045

                                Men nu är vi inte trygga!!!!

                                Ursprungligen postat av Piscator
                                Alla människor ska kunna känna sig trygga om kvällarna och självklart förstår vi alla att man känner sig tryggare bredvid en stor jycke! Men man ska väl inte beväpna sig med en hund? Hund ska man ha för att man gillar hundar, när en massa amatörer tränar sina hundar till skyddshundar är det inte konstigt om människor blir bitna! Jag tycker det vore bättre att göra t.ex. pepparspray lagligt.

                                Hur vi ska göra för att kvinnor, barn och 46-åriga gubbar som jag ska kunna känna sig trygga i Sverige vet inte jag. Men alla kan i alla fall inte ha halvilskna hundar i 70 kilosklassen.
                                Om jag ska köpa en hund och vara ute på kvällar och ute i skogen så tänker inte jag köpa en 5 kg hund, köpet av hund gör ju att jag måste utsätta mig för större risk än annars.. Det är klart att jag vill att äckelgubben avskräcks av min hund, sen behöver jag ju inte satsa på en ras som väger 70 kg...

                                Som hundägare rör man sig så mycket ute så möter man skumma typer på ödsliga platser och då vill inte jag stå där med en "golvmopp" i kopplet...

                                Idag är min vovve borta och det blev ingen bärplockning i år för min karl har inte haft tid/lust att följa med och jag går inte ensam med min 3 åring...
                                Ha dé bäst... Tina

                                Kommentar

                                Arbetssätt...