Förbjud Rottweiler

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fiddan
    • June 2006
    • 885

Ursprungligen postat av elis12
    Det spelar en stor roll att din katt bajsar i sandlåder.Det katten gräver ner gräver barnen upp,vilket inte är så trevligt.Så även kattägare har ett ansvar.
    Mvh Elis

Det handlar inte om att barnen får bajs på sina spadar när de leker utan hur farligt det är att få bajs på spaden, kan du svara på det?
    på en skala 1/10 funkar utmärkt.
    skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

Kommentar

• elis12
      • May 2007
      • 250

Jag använde aldrig ordet farligt,men det är inte trevligt.Små barn har en tendens till o stoppa allt i munnen,vilket är helt naturligt i viss ålder.Sandlådorna finns där för att barn ska leka där det är ingen kommunal kattlåda.
      Mvh Elis

Kommentar

• fifi
        • August 2006
        • 695

Ursprungligen postat av Fiddan
        Snacka inte med mig om evolutions teori eller posta skit du vart tvungen att googla fram..

Anledningen till att jag drog upp darwin är (jag blev visst feltolkad) för att jag vill belysa det faktum att människan har lekt gud och avlat fram varelser som få klarar av att hantera. den sk människans bästa vän.

Huvudet på spiken!!! det blir ingen bra avel med kastrerade djur 5P till fifi

Jag har inte googlat någonting och du vet tydligen ännu mindre än jag googlat om evolutionsteori - ifall du inte menade darwins läror kanske du inte skulle ha sagt darwins namn eller hur? Det citatet har jag uppskrivet på väggen ifall du undrar då det väldigt bra prickar in människans ansvar vid "hundattacker".

Och katter kan föra vidare bakterier genom sin avföring som barn får i sig, vilket kan leda till död. Och det är ditt ansvar som kattägaren att se till att din katt som sagt inte ställer till med problem för andra eller att din katt inte blir skadad. Jag skulle aldrig släppa ut en katt om jag inte bodde i skogen med pålitliga grannar - katthat är väldigt utbrett, nästan lika utbrett som hundhat tydligen.

Det är uppenbarligen väldigt många människor som klarar av att hantera "Cujo" då det är en minoritet av hundar i samhället som attackerar människor eller andra hundar.
        mvh
        Fifi

I'm so cute, I poop rainbows.

Kommentar

• fifi
          • August 2006
          • 695

Ursprungligen postat av elis12
          Jag använde aldrig ordet farligt,men det är inte trevligt.Små barn har en tendens till o stoppa allt i munnen,vilket är helt naturligt i viss ålder.Sandlådorna finns där för att barn ska leka där det är ingen kommunal kattlåda.
          Mvh Elis
          Kan ju vara farligt ifall barnen äter det, vilket är väldans mycket äckligare och mer riskfyllt än att hundar ibland äter avföring [det är inget beteende som alla hundar sysslar med heller för den delen].
          mvh
          Fifi

I'm so cute, I poop rainbows.

Kommentar

• Fiddan
            • June 2006
            • 885

Ursprungligen postat av fifi
            Jag har inte googlat någonting och du vet tydligen ännu mindre än jag googlat om evolutionsteori - ifall du inte menade darwins läror kanske du inte skulle ha sagt darwins namn eller hur? Det citatet har jag uppskrivet på väggen ifall du undrar då det väldigt bra prickar in människans ansvar vid "hundattacker".

Och katter kan föra vidare bakterier genom sin avföring som barn får i sig, vilket kan leda till död. Och det är ditt ansvar som kattägaren att se till att din katt som sagt inte ställer till med problem för andra eller att din katt inte blir skadad. Jag skulle aldrig släppa ut en katt om jag inte bodde i skogen med pålitliga grannar - katthat är väldigt utbrett, nästan lika utbrett som hundhat tydligen.

Det är uppenbarligen väldigt många människor som klarar av att hantera "Cujo" då det är en minoritet av hundar i samhället som attackerar människor eller andra hundar.
            Jag vet inte? när jag nämner darwin är det ganska självklart att man menar hans evolutions teori, och den kan jag ganska bra.

Men kan inte du titta på din vägg och se om du hittar några texter om barn som har dött utav kattbajs det senaste 100 åren också?
            och isf kan du se om du hittar ett stapel diagram som klart och tydligt visar hur många som dött utav
            hundar
            kattbajs.

Kommentar

• Fiddan
              • June 2006
              • 885

Ursprungligen postat av fifi
              Kan ju vara farligt ifall barnen äter det, vilket är väldans mycket äckligare och mer riskfyllt än att hundar ibland äter avföring [det är inget beteende som alla hundar sysslar med heller för den delen].
              "kan"
              var går gränsen då? 5 bajskorvar eller 10?

Man kan dö utav rent vatten också..

Kommentar

• elis12
                • May 2007
                • 250

"kan"
                var går gränsen då? 5 bajskorvar eller 10?

Man kan dö utav rent vatten också..
                Vadå gräns?Det borde inte finnas kattskit där överhuvudtaget.En sandlåda skulle man väl tycka vore en säker plats för våra barn att leka utan att få kattskit i sig.Det var ju inte en fråga va man kan dö av utan att kattägare har ett ansvar likaväl som hundägare.
                Mvh Elis.

Kommentar

• Guest

Farlig mark? ja kanske men man kommer ingen stans i denna frågan genom att bara klappar er hund ägare medhårs, ni får ta våra icke hund ägares krav och tillsammans får vi komma fram till en lösning.

Varför skall vi få gå omkring med farliga kolbaserade livsformer när vi inte får gå omkring med farliga vapen på gatorna?
                  Antagligen för att det är en potentionell risk för att någon kan skada sig?
                  Jag är ingen hundägare men att förbjuda vissa raser funkar inte vilket är sant för det har jag bevis på. Du kanske själv skall söka upp rätt fakta som bevisar att rasförbud fungerar

Ja vi har ju knivar till köket och visst händer det att nån blir skuren då och då. Likaså med hund för det är väl inte hundens fel att det står en idiot och håller i kopplet.

Kommentar

• qenzo
                    • February 2005
                    • 1747

Det är egentligen ingen mening att fortsätta diskutera saken vidare med Fiddan, eftersom det nu hamnat i nivå "kiss och bajs" vilket inte ens min 3-åring sänker sig till.

Tråden var ju i övrigt rätt intressant, så länge folk kan komma med konkreta förslag på hur säkerheten för hundrädd/icke hundägare ska ökas.
                    Det gäller att kunna mötas på halva vägen...

Vad gäller lösspringande katter som ställer till med sanitär olägenhet, så gör jag personligen som så, att katten lyfts upp, sätts i bilen och forslas till närmaste polisstation.
                    Därefter får kattägaren krypa till korset och hämta sin katt där.
                    Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

Kommentar

• Katharina
                      • December 2006
                      • 4045

Du har faktiskt fel...

J Men kan inte du titta på din vägg och se om du hittar några texter om barn som har dött utav kattbajs det senaste 100 åren också?
                      och isf kan du se om du hittar ett stapel diagram som klart och tydligt visar hur många som dött utav
                      hundar
                      kattbajs.

Gravida kvinnor ska ges rådet att inte befatta sig med kattlådor eller katters avföring pga att det kan skada fostret... Och barn som stoppar kattbajs i munnen brukar få en sjuka som jag inte vet vad den heter men som ger blåsor i munnen och gör att det är jättesvårt att äta i 1-2 veckor eller nått sånt... Förutom att det är attans äckligt så klart och skapar många katthatande föräldrar!!!

Ytterligare blev jag som hundägare sur över att min klumpiga boxer som inte kunde fånga någonting inte fick vara lös i naturreservatet här bakom medan katterna springer fritt och plockar hem småvilt hela dagarna.. De är mycket farligare jägare än de allra flesta hundraser...
                      Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• qenzo
                        • February 2005
                        • 1747

Den huvudsakliga smittan heter Toxoplasmos:

"Hos personer med normalt immunförsvar förlöper infektionen vanligtvis med lindriga och ospecifika symtom som feber, huvud- och muskelvärk och ibland förstorade lymfknutor. Om en icke immun, gravid kvinna smittas kan emellertid parasiterna överföras till fostret och orsaka fosterdöd och abort, missbildningar eller medfödd infektion. Barn med medfödd toxoplasmos kan vara symtomlösa vid födelsen, men senare i livet få problem på grund av ögonskador. Hos personer med kraftigt nedsatt immunförsvar, exempelvis AIDS-patienter, kan toxoplasmos utvecklas till en livshotande sjukdom. "

Källa: Katt.nu
                        Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

Kommentar

• Katharina
                          • December 2006
                          • 4045

Storleken på godkända hundraser..

Jag kan faktiskt hålla med om att en enkel lösning på hundproblemet skulle kunna vara att som i Kina då, förbjuda alla större raser... Men då återstår 2 problem.. Jag som tjej skulle inte våga gå ut med hunden kvällstid eller i skogen.. Även små hundar kan skada ett barn...

Sen kan jag faktiskt hålla med om att hundar är bestar... Precis som vi inga är vi änglar ens när vi föds Vi pratar med ord och hundar pratar med ljud, båda pratar vi med kroppsspråk... Vi ger någon en örfil och hunden nafsar.. Vi slår med näven och hunden biter...
                          Vi har valt att ta vilda djur in i våra hem för länge sedan och det går inte att förbjuda bort... Om vi förbjuder stora hundar idag... Små hundar i morgon.. Katter i övermorgon... Papegojor... Kaniner.. Hamstrar... Ökenmöss..

Var går gränsen... Små djur kan också bitas, skapa trauman, skrämmas och sprida sjukdommar... Om vi pratar om en gräns idag, var går gränsen i morgon???
                          Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• Guest

Ursprungligen postat av Katharina
                            Jag kan faktiskt hålla med om att en enkel lösning på hundproblemet skulle kunna vara att som i Kina då, förbjuda alla större raser... Men då återstår 2 problem.. Jag som tjej skulle inte våga gå ut med hunden kvällstid eller i skogen.. Även små hundar kan skada ett barn...
                            Hmm men det är okej att använda en hund som vapen/livvakt då
                            Det tycker jag är helt fel syn, finns billigare alternativ.

Kommentar

• Piscator
                              • August 2006
                              • 735

Ursprungligen postat av Katharina
                              De är mycket farligare jägare än de allra flesta hundraser...
                              Kanske för en fågel eller gnagare, men det kanske var duktigare jägare du menade?

Alla djur äter och skiter, dessutom har de olika vanor för att göra det. Har vi verkligen blivit så överciviliserade att vi inte kan acceptera djurens olika vanor? Då finns ju inget annat val än att förbjuda husdjur i tätort. Skjuta av alla fåglar, rävar, harar etc. Är verkligen detta ett forum där djurvänner möts?

Jag blir så trött! Kattskit i sandlådan.. är det värre än plastförpackad hundbajs i buxbomhäcken? När någon möter en spelgalen tjäder under morgonrundan med jycken, står det i lokaltidningen att den som mött den vill att tjädern ska avlivas. Att gå en annan runda i fjorton dagar tills tjädern spelat färdigt det är för stor uppoffring. Inget j-a djur ska få störa våra mänskliga aktiviteter, för då kommer härskarprimaten med hagelbössan!
                              Hälsningar, Tomas!
                              "Om en svart katt korsar din väg så betyder det att djuret är påväg någonstans."

Kommentar

• Katharina
                                • December 2006
                                • 4045

Ja, när stannar förbuden, var går gränsen??

Idag är det vargen, imorgon räven... Idag är det hunden, imorgon katten. Rökare, snusare osv..

Vi har diskuterat det tidigare på tråden... Tjejer är inte fria att gå ut själva på kvällar, som "vapen/livvakt'" måste vi ha med oss andra människor eller en något större hund... En del tjejer har pepparspray och en del vågar inte gå ut Klart som attan att man tänker försöka försvara sig, inte tänker jag säga "snälla herr våldtäktsman" eller vad tänkte du Lutt????????????
                                Ha dé bäst... Tina

Kommentar

Arbetssätt...