Förbjud Rottweiler

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • C.Ciklid
    • February 2005
    • 12055

Ursprungligen postat av erikthur
    Om du upplevt så många olika bett bör du nog ta det försiktigt med hundar.
    ASG!! Det komiska är att jag inte gjorde något!!
    En schäfer bet mig i armen när jag var runt 7år och stod i ens hall och väntade på att få ta på mig skorna.

En golden retriver bet (läs högg/tuggade) mig i tummen när jag stod förbryllad och glodde på en kompis som grejade med sin cyckel. Visade sig att hunden blivit stucken i arslet av en geting. Han stod med arslet emot mig.

En jackrussel terrier var lite bittsk.. framförallt när man busade med honom.

En tax bet mig i fingret när jag gav den en korv.

Och valpar.. tja, alla som hållt på med valpuppfödning osv vet ju hur goda småttingarna är när tänderna kliar och gör dem galna!!

//Camilla
    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

Kommentar

• ThomasX
      • September 2007
      • 39

Ursprungligen postat av Kramfors
      "jag ska köpa en hund sen, en blandning mellan Rotweiler och Pitbull"
      Ännu ett skäl att förbjuda Rotweiler.
      Ännu ett skäl att fängsla någon för dess åsikter!

Kommentar

• ThomasX
        • September 2007
        • 39

Hur har så många hundhatare hamnat på en sida för djurälskare?

När man tänker på det är det verkligen underligt.

Kommentar

• ThomasX
          • September 2007
          • 39

Att ägare måste kunna visa papper där en veterinär intygar att hunden inte är instabil eller farlig.
          Det gillar jag, men förmodligen inte Rottweiler ägarna.
          Om man gjorde det skulle antagligen en mycket större andel rottisar få intyg, än t.ex. retreivers. Å de e inte så konstigt.

Kommentar

• ThomasX
            • September 2007
            • 39

Löjligt ord "flockledare" mina hundar har alltid sett mig som en kompis som de vill vara till lags.
            Helt plöstligt är det helt solklart varför du tror att ingen kan bli en ledare för sina hundar, och varför du tror att man aldrig kan lita på några hundar.
            Du dömer andra efter dig själv...

Kommentar

• batski
              • October 2004
              • 8891

Ursprungligen postat av Emmma
              Eller ska vi inte göra så att vi förbjuder ALLA djur som på något sätt skadat en människa (eller kanske till och med ett annat djur)?
              I så fall borde vi börja med att förbjuda människor. Fast det skulle nog innebära en hel del praktiska och känslomässiga problem
              "The animals of the world exist for their own reasons.
              They were not made for humans
              any more than black people were made for whites
              or women for men." - Alice Walker

Kommentar

• C.Ciklid
                • February 2005
                • 12055

Ursprungligen postat av ThomasX
                Hur har så många hundhatare hamnat på en sida för djurälskare?

När man tänker på det är det verkligen underligt.
                För att de kasnke blivit angripna av hundar på olika sätt, pga hundägarnas nonchalans/okunighet osv.
                Jag hatar inte hundar, tvärtom.
                //Camilla

Kommentar

• Anneth
                  • August 2006
                  • 412

Det har hänt att även jag & mina hundar har blivit angripna & mina hundar har blivit attakerade av div olika hundar, men inte vill jag införa en massa förbud mot de olika hundraserna.
                  De hundarna som jag och mina hundar har råkat ut för har varit helt vanliga familjehundar(bla labradorer, boxer & new foundland), där ägarna antagligen har varit lite väll slapphänta med sina hundar...
                  En del fattar inte att alla hundar behöver tränas & läras upp till snälla, lugna & trygga hundar, de flesta av dessa hundar har varit villa/gårds-hundar, sådana som bor i hus och får springa/rastas fritt på tomten utan att ägaren ens syns till.

Jag har aldrig råkat ut för att ngn pitbull eller rottis har angripit oss, tvärtom så är de hundarna här omkring inne i stan väluppfostrade & skötsamma.

Hälsningar från Anneth
                  Hemsidan: http://hem.passagen.se/ontintios/
                  Bloggen: http://annethsdjur.blogspot.com/

Kommentar

• Emmma
                    • January 2007
                    • 340

Ursprungligen postat av batski
                    I så fall borde vi börja med att förbjuda människor. Fast det skulle nog innebära en hel del praktiska och känslomässiga problem
                    Ja, det var det jag menade, det blir omöjligt i längden... kor är ju tex väldigt farliga och jag blev biten av grannens katt förra veckan (fast det var "mitt" fel för det är en vildkatt och vi skulle fånga in den för att ta den till veterinären, och den ville INTE följa med...). Det skulle bli omöjligt att rensa bort alla som utgjorde något hot
                    (framförallt som ju människan själv är det största hotet mot andra)
                    Senast redigerad av Emmma; 29 September 2007, 10:13.

Kommentar

• C.Ciklid
                      • February 2005
                      • 12055

Måste bara tillägga att jag INTE är för att ta bort/förbjuda vissa raser. Jag ÄLSKAR stoooora hundar!!
                      //Camilla

Kommentar

• Anneth
                        • August 2006
                        • 412

Det låter bra det, . Jag tycker det känns lite jobbigt när det är en del folk som skriker ut om förbud mot nu då som vissa hundraser för att dom är hundrädda. Det vore bättre om dom tog tag i sin rädsla & gjorde ngt åt det.

Visst jag kan förstå dom också om dom har blivit skrämda ngn gång men det går ändå att göra ngt åt det, hur kul kan det vara att gå omkring & vara livrädd för vissa hundar, utifall att en sådan skulle dyka upp bakom nästa korsning eller ngt sånt.
                        Det finns ju dom människor som med framgång lyckas komma över sina hundrädslor & är glada för det..

Jag gillar också hundar, stora som små, Hundar är bland det bästa som finns,,

Kommentar

• Katharina
                          • December 2006
                          • 4045

Ha ha...

Ursprungligen postat av C.Ciklid
                          Måste bara tillägga att jag INTE är för att ta bort/förbjuda vissa raser. Jag ÄLSKAR stoooora hundar!!
                          //Camilla
                          Du är underbar!!!! Blivit biten så attans många gånger och älskar hundar iaf... Riktigt imponerande, tycker jag... Getingar i rumpan, vilken attans otur du har haft

Det är det jag har sagt förut... Förbjud getingar, de gör absolut ingen nytta, bin och humlor räcker alldelles utmärkt...

Sen tänkte jag på att höga höjder faktiskt är läskiga och farliga, man kan ju ramla ner!!! Så förbjud allt som är högre än 4 m, tycker jag.. Vi kan spränga alla berg och ansa alla träd och bygga nya hus...
                          Sen kan man faktiskt drunkna ute i sjöar och så.. Vi tar bort dem och sen sätter vi skyddsområde runt hela skärgården så ingen åker dit och drunknar.... Så tar vi semester i Kramfors istället allihopa
                          Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• Kramfors
                            • January 2003
                            • 7265

Ursprungligen postat av Anneth
                            Jag tycker det känns lite jobbigt när det är en del folk som skriker ut om förbud mot nu då som vissa hundraser för att dom är hundrädda. Det vore bättre om dom tog tag i sin rädsla & gjorde ngt åt det.
                            Jag är inte rädd för stora hundar.
                            Jag tycker om de flesta hundar.
                            Utom hundar typ Rottweiler.
                            http://www.kramforskoi.com/

Kommentar

• Anneth
                              • August 2006
                              • 412

Ursprungligen postat av Katharina
                              Sen kan man faktiskt drunkna ute i sjöar och så.. Vi tar bort dem och sen sätter vi skyddsområde runt hela skärgården så ingen åker dit och drunknar.... Så tar vi semester i Kramfors istället allihopa

Men du det finns ju vatten i Kramfors också, bla ska det finnas en gammal kvarn som bla min morfars farfars far eller ngt sånt var med och grundade, min morfar var ifrån Kramfors. Hur det än är så är det faktriskt rätt så fint i Kramfors..

Kram från Anneth

Kommentar

• Anneth
                                • August 2006
                                • 412

Jag är inte rädd för stora hundar.
                                Jag tycker om de flesta hundar.
                                Utom hundar typ Rottweiler.

Jag kan förstå att du inte gillar just rottweilers, och det är så himla onödigt när vissa hundägare inte kan hålla ordning på sina hundar, men ngt förbud mot vissa hundraser löser ingenting, jag tror då inte det i alla fall. För förbjuds rottisarna så dyker det säkert upp ngn ny hund som dom oseriösa hundägarna skaffar.
                                Men tuffare tag mot hundägare har jag inget emot, och att polisen ska kunna ta hundar i beslag om det är hundägare som inte sköter sig. Och samtidigt böter och /eller fängelse för dom som missköter sitt hundägande.

Hälsningar Anneth

Kommentar

Arbetssätt...