Fyrverkerier och hundar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #91
    nån/några idioter som skjuter fyrverkerier.

    fattar inte folk att det finns dom som ska upp tidigt och jobba eller ?
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      #92
      Låt inte fyrverkeripjäser ligga på marken så hunden kan tugga på dem, då de kan innehålla Bariumsalt, 1-15 gram räckte för en hund blir förgiftad och dör.
      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      • Hugin
        • December 2005
        • 499

        #93
        Ursprungligen postat av Raven
        nån/några idioter som skjuter fyrverkerier.

        fattar inte folk att det finns dom som ska upp tidigt och jobba eller ?
        Så folk som skjuter fyrverkerier är idioter? Det var inte snällt sagt, du kallar ju en majoritet för idioter! Det är varken smart eller snällt!

        Ps: Aceptera att fyrverkerier alltid kommer att finnas oavsett vad du tycker om det! Varför? Jo, för att din åsikt är i minoritet.
        "Den nyttigaste läxa livet lärt mig är att idioterna många gånger har rätt."
        Winston Churchill

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #94
          Så folk som skjuter fyrverkerier är idioter? Det var inte snällt sagt, du kallar ju en majoritet för idioter! Det är varken smart eller snällt!
          Idioter är väl ett fullkomligt onödigt uttryck.
          Men att en majoritet skulle börja skjuta raketer och därmed störa nattsömnen natten innan nyårsafton tror jag inte riktigt på.
          Tror nog att 99% av de som skjuter raketer gör det vid årskiftet och inte "tjuvstartar"
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Raven
            • February 2005
            • 15385

            #95
            Ursprungligen postat av Hugin
            Så folk som skjuter fyrverkerier är idioter? Det var inte snällt sagt, du kallar ju en majoritet för idioter! Det är varken smart eller snällt!
            kallar det idioti att stå klockan 2 på natten och skjuta raketer ja, SPECIELLT som det är vardag ida och många ska upp och jobba.
            för att inte tala om alla som är skotträdda.

            sen majoritet du skriver är helt fel.
            dom flesta håller sej till nyår utan problem utan problemet är den lilla grupp som anser sej ha rätt att skjuta närsomhelst varsomhelt hursomhelt och det ä helt fel och är extremt respektlöst.
            Senast redigerad av Raven; 30 December 2005, 19:16.
            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
            Faktatråd Om AkvarieVatten
            Växtakvaristernas Paradis

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #96
              Sluta med att använda argument som idioter och skitsnack - det slår bara tillbaka på en själv.

              Hörde just på lokala nyheterna i radion på vägen hem från akvarieutställningen (var därinne och fotade)
              1/ En kyrka brann upp i natt i Göteborg - sannolik orsak en raket
              2/ En brandman i Göteborg var nära att mista sitt öga efter att ha blivit "beskjuten" med raketer. Detta är tydligen mode just nu att utlösa brandlarm och sedan beskjuta brandmännen när de kommer (har hänt flera gånger)
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Kramfors
                • January 2003
                • 7265

                #97
                Vi är många som verkar för att det ska krävas tillstånd att köpa pyrotekniska varor som avger en ljudeffekt.
                http://www.kramforskoi.com/

                Kommentar

                • TinaW
                  • December 2005
                  • 194

                  #98
                  Håller verkligen med att en del folk är...xxx... inte så smarta! En sak att skjuta nyårsafton i närheten av tolvslaget (även om det finns folk som jobbar även dagen efter!) Personligen tycker jag att dom säljer raketer alldeles för tidigt, det hade räckt att dom gjorde det på nyårsafton! Det är väl egentligen förbjudet att "smälla" utan tillstånd, men vem kollar det?? Raketer är jättefint att titta på, men finns det raketer som inte smäller??
                  Hos mig bor katterna Busen, Babsan, Bambi, Simon, Maja och hunden Kompis!
                  Sov gott min Bina älskling
                  Mitt 200 liters har lite för många hyresgäster...

                  Kommentar

                  • Raven
                    • February 2005
                    • 15385

                    #99
                    Ursprungligen postat av TinaW
                    En sak att skjuta nyårsafton i närheten av tolvslaget (även om det finns folk som jobbar även dagen efter!)
                    precis, dessutom blir en del farliga i sitt arbete om dom inte får sova.
                    ex: busschaufförer.

                    Personligen tycker jag att dom säljer raketer alldeles för tidigt, det hade räckt att dom gjorde det på nyårsafton!
                    både ja och nej.
                    alla har inte möjlighet att köpa på nyår.
                    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                    Faktatråd Om AkvarieVatten
                    Växtakvaristernas Paradis

                    Kommentar

                    • TinaW
                      • December 2005
                      • 194

                      Om man nu inte har möjlighet att köpa på nyår, så kan man ju ha någon annan till att handla "ut" till sig. Annars överlever man utan att själv skjuta...
                      Hos mig bor katterna Busen, Babsan, Bambi, Simon, Maja och hunden Kompis!
                      Sov gott min Bina älskling
                      Mitt 200 liters har lite för många hyresgäster...

                      Kommentar

                      • Gimbo
                        • January 2005
                        • 2734

                        Så där... Nu har jag köpt raketer inför morgondagen. Blev ett skoj paket med lite blandade pjäser. Det ser jag fram emot.

                        Tror precis som nämns ovan att majoriteten av de som köper raketer håller sig till ärmare tolvslaget och inte springer runt veckan lång och skjuter hit och dit.

                        Ska se till och uppföra mig med gott exempel när det väl är dags.
                        Gott Nytt År på Er (snart)
                        -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

                        Kommentar

                        • Stenborg
                          • April 2003
                          • 367

                          Kramfors.hade inte tänkt att lägga mig i diskussionen men jag skulle ändå vilja säga att jag tycker inte att din kamp är hopplös,du har ju trots allt lyckats med motionen,artikeln och det finns väldigt många som tycker som du,det krävs tyvärr eldsjälar som du för att få förändringar och det är ingen lätt uppgift.Tycker att du har helt rätt i sakfrågan,men som läget ligger till idag måste jag ta på mig det fulla ansvaret för mitt husdjur så hon har det så bra som det bara är möjligt.Kämpa på du, för jag tror att det lönar i det flesta fall.

                          Kommentar

                          • Kramfors
                            • January 2003
                            • 7265

                            Marina Reuterswärd och Gunnar Löfberg ägnade ca 10 år av sitt liv att få smällare förbjudna.
                            Vem i dag har 10 år av sitt liv att avvara.
                            http://www.kramforskoi.com/

                            Kommentar

                            • Raven
                              • February 2005
                              • 15385

                              Ursprungligen postat av Gimbo
                              Tror precis som nämns ovan att majoriteten av de som köper raketer håller sig till ärmare tolvslaget och inte springer runt veckan lång och skjuter hit och dit.
                              jo majoriteten sköter sej ju och verkar använda sunt förnuft.
                              tyvärr förstör den lilla gruppen för den stora gruppen.

                              men får erkänna har allt varit lugnare än de va för 3-4 år sen typ.

                              haha låter bra Gimbo att du ska föregå md gott exempel
                              Gott Nytt År
                              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                              Faktatråd Om AkvarieVatten
                              Växtakvaristernas Paradis

                              Kommentar

                              • Stenborg
                                • April 2003
                                • 367

                                Ursprungligen postat av Kramfors
                                Marina Reuterswärd och Gunnar Löfberg ägnade ca 10 år av sitt liv att få smällare förbjudna.
                                Vem i dag har 10 år av sitt liv att avvara.
                                Skulle tro att jag hade fått prioritera stenhårt och försumma mycket annat viktigt i livet.Det är inte många som är beredda att betala det priset,jag skulle nog inte klara det i allafall.10 år är en väldigt lång tid.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...