Behövs medlemsskapet för bilder??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Freke
    • December 2006
    • 159

    Ursprungligen postat av kaj.p
    Här är en bild från en arowanaodling i Singapore. De är en bra bit över metern allihop.

    hur vet du det?? En Asiat blir inte en meter så är det bara... Den största sorten/färgen måste vara Nami green å den går inte ens att få tag på då den endast finns på ett ställe vilt å eftersom det är förbjudet att fiska dom villt så går det inte. Men inget är omöjligt så jag vet att det har börjats å odla lite på dom men det är mer eller mindre omöjligt å få tag i en å hittar du en så lär den kosta långt över 15k iaf.. Skit samma tråden här handlar inte om hur stora arowanorna blev å jag fattar inte ens hur det kom in i bilden.. Eller jo det gör jag men orkar inte ta upp det igen... Överskriften på tråden står behövs det att vara gulidis eller nått sånt så fortsätt med nu..

    Å hade man kunnat lägga upp bilder hade jag gjort det för att visa hur stora dom blir då jag har full size aros. Men det går ju inte
    Senast redigerad av Freke; 10 September 2009, 09:24.
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1545497

    Kommentar

    • kaj.p
      • June 2002
      • 2952

      Ursprungligen postat av Freke
      hur vet du det?? En Asiat blir inte en meter så är det bara...
      Jag besökte denna odling för två år sedan och det är jag som tagit fotot.
      Nordiska Diskus Sällskapet
      Hallandsakvaristerna
      BAK Gcg Maf NCS

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Jag har besökt ett antal Singapore odlingar på asiatiska arowanor (var för övrigt ett foto på mig (och andra) i senaste numret av Practical Fish Keeping när jag besökte en sådan) och även om jag inte hade tumstock med mig - så visst såg de ut att vara metern långa.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Freke
          • December 2006
          • 159

          mycket större än så här blir dom inte i ett kar hemma hos nån. Denna är runt 50cm & en jäkla massa år


          Å jag lovar att dom inte va över 1m. Vilken odlare va du hos?? Panda eller nån annan av dom stora?? Men visst kan dom bli stora upp mot 90cm i värsta fall men då lär du behöva en damm & overkligt mycket mat & tid att ge dom.. Men som sagt tråden handlar inte om arowanor..
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1545497

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Den asiatiska arowanan har jag inte haft själv i akvarium (bara sett meterexemplar i andras). Däremot har jag hållit den sydamerikanska i akvarium (denna blir dock något större än den assiatiska) och de blev en bra bit över metern. Fast det var inte direkt något 2 meters yngelakvarium jag höll dom i
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • drd
              • March 2004
              • 5586

              Hela denna tråden är rätt fånig tycker jag, när sen det ska handlas om arrowanans 1 meter eller inte blir det bara ännu mer löjligt.
              Kanske dags att lägga ner den helt istället.

              Inse fakta ni som inte vill betala för att bli zoopet gold medlemmar slipper men då får ni oxå leva med att inte visa bilder i forumet samt en massa andra funktioner som ni missar.
              Thats it !
              Det är bara massa löljig pajkastning hit o dit nu vem som säger vad och varför det kan kvitta.
              ________________________________________________

              Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Fånig har den väl egentligen varit rätt länge - ursprungsfrågan togs upp i början och besvarades. Den som urspungligen ställde frågan har ju dessutom tagit bort den så frågeställningen finns inte ens kvar.

                Apropå Zoopets artbeskrivningar som också varit uppe lite. Alla kan skriva kommentarer till dom om man inte håller med om något.
                Rena faktafel finns också - och jag tar gärna emot tips om dessa så jag kan korrigera. Får nog sådana tips ungefär 2 ggr i månaden och det är jag tacksam för
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Nu är det en ny engelsk tråd i projekt-delen som kanske bör ses över...
                  Det är ju ändå OT här så...


                  Edit; Såg att den var borta nu!

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Ursprungligen postat av MaxB
                    Nu är det en ny engelsk tråd i projekt-delen som kanske bör ses över...
                    Det är ju ändå OT här så...


                    Edit; Såg att den var borta nu!
                    Modereringen funkar snabbt här - denna gång hann det inte komma in ett enda varningsmail till mig innan det togs bort. Normalt så brukar alltid 4-6 stycken varna den första halvtimman när en ny spammare dyker upp. I snitt är det ungefär en spammare varannan dag.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ja, jädrar vad fort det gick denna gången! Bra där!

                      Kommentar

                      • LN
                        • November 2004
                        • 1478

                        Ursprungligen postat av Sultanen
                        Påhopp hit och påhopp dit... det är väl ungefär vad 130 av inläggen i den här tråden handlar om... "Tag ingen skit, stå upp för dig själv, du är stark!". Är det verkligen SÅ viktigt på ett forum att alltid bli totalt rättvist behandlad osv?... Bara jag som lärt mig att man måste kunna ignorera sånt ibland?
                        Ja ja bara kan hålla me, det känns som om det viktigaste är inte framföra sin åsikt utan me alla medel absolut få det sista ordet. Dessutom röstar ja på att det vore det bästa att deleta hela tråden för att just nu är det hopplöst att läsa vem som har sagt vad eftersom en hel kasse medlemmar verkar ha hoppat av och det står n/a överallt.
                        Larry
                        Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
                        http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

                        Kommentar

                        • Salta Katten
                          • March 2008
                          • 740

                          Jag förstår inte riktigt varför vissa tycker att just detta med att lägga upp bilder är så viktigt att ta del av som gratismedlem? Det går ju faktiskt utmärkt att lägga en bild på en bildsida och länka. Vill man lägga upp hela album kan man göra det på t ex Zoonen. Visst blir det snyggare inlägg med bilderna direkt i, men det fungerar ju ändå även om det är liiite bökigare. Samma sak med avatarer och bloggar, det är ju inget som är nödvändigt på något sätt utan mer en kul grej, en liten bonus.

                          I så fall tycker jag väl fortfarande att det är faktabitarna, ffa vissa fiskar i artregistret, som vore betydligt intressantare att ha "fritt" (men det kanske bara är jag som blev intresserad även av lite mer udda arter från början?). Det skulle underlätta (även för mig som faktiskt är goldis) när man vill länka till bild eller artbeskrivningar, nu får man tänka på att det inte funkar för alla om man länkar till "gold-fiskarna" och leta upp dem på någon annan sida ist. Å andra sidan är det ju artbeskrivningarna som var den stora motivationen för mig att skaffa guldmedlemskapet, jag var helt enkelt alldeles för nyfiken för att inte ha tillgång till dem. Så jag får erkänna att Kjells plan funkar... Och... 225:- är inte mycket pengar för ett år,en knapp tjuga i månaden bara. Tycker absolut det är värt det. Tror inte det är kostnaden som hindrar folk i så fall, utan mer att man måste få ändan ur vagnen och anmäla sig.

                          Några har skrivit att de tycker att guldmedlemmarna "håller varann om ryggen" och "tror att de vet allt" . Det håller jag absolut inte med om! Tråkigt om det uppfattas så. Jag visste knappt ett skit när jag blev guldmedlem, och vet fortfarande knappt ett skit jämfört med många (både guldisar och andra) här. Man får vara guldmedlem ändå! Att en del guldisar ibland verkar vara polare på forumet beror nog på att man träffats IRL på zoopetaktiviteter och faktiskt är polare, inte att man ser guldisfisken och tycker man måste hålla ihop...
                          Senast redigerad av Salta Katten; 10 September 2009, 15:03.

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            Suck

                            Det finns personer som alltid tror att man angriper dem när man framför sin egna åsikt.

                            Tack för ett bra Zoopet
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • Lasse
                              • October 2002
                              • 1965

                              Å hemsidan kan man bland annat läsa att minsta storlek på akvarium för en fisk som blir närmare metern stor är 2 meter långt
                              Den här meningen renderade ca 2,5 sidor med beskyllningar, idiotförklaringar och förolämpningar (ordentliga) av min person. Det påstods först att jag skrivit att arowanor blir 2 meter, sedan när det gick upp för någon att det var akvariet som var 2 meter så påstods det att jag sagt att den asiatiska arowanan blir 1 meter och efter det så hade jag kastat skit på någon för att den personen följt CITES reglerna. Det är märkligt vad det går att läsa in i en mening.

                              Men nog om detta - det viktigaste för mig är för närvarande att tacka de som är guldmedlemmar eftersom det är deras pengar som gör att forumet rent fysiskt kan existera. Det är också viktigt att tacka även alla de icke goldmedlemmar som bidrar till forumets kvalité genom sina svar och deltagande i debatterna, ni får gärna "snylta" här för mig även om jag tycker att om man är så aktiv som några är på forumet så borde det ligga i förlängningen att även ekonomiskt stödja det forum som man helt tydligen värnar om. Men det är ert val - jag lägger ingen moralisk aspekt på valet men det innebär inte att jag kommer att sluta att tjata på några av er om att ni skall bli goldmedlemmar. Det jag regerar på är när personer kräver saker gratis som andra betalar för och på det sättet vill få allt men inte bidra med något för att bekosta detta. Många av mina "favorit" icke goldisar har helt tydligt förstått detta och varit tysta i denna tråd.

                              Jag vill sluta mitt deltagande i denna tråd med en uppmaning till alla som inte är goldmedlemmar att bli det. Det är bara genom att antalet betalande medlemmar blir större som forumets framtid är garanterad. Som ett sista försök till övertalning skulle jag vilja säga - Skulle det inte vara skönt att täppa till brödintaget på gnällspiken Kjell så han inte sen kan sitta och gnälla över att han tjänar så lite, lägger ner så mycket jobb och blir så lite uppskattad. Jag skulle i alla fall bli ganska nöjd om det blev så många betalande medlemmar att man fick tyst på honom för ett tag

                              MVH Lasse
                              Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt

                              Kommentar

                              • Grothras
                                • July 2009
                                • 401

                                Nu lägger vi ner den här tråden och låter den somna in tycker jag.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...