Behövs medlemsskapet för bilder??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guest

    Ursprungligen postat av Anettejt
    Perfekt! Radera mitt konto/medlemskap då, inkl alla inlägg.
    Förstår inte varför du ignorerar den begäran.
    Då jag har blivet anklagad och personligt påhoppad och ledningen vägrade ta ställningen och sa att jag skulle leva med det, går jag nu in och raderar en del utav mina inlägg manuellt då ingen hänsyn tages till att jag vill avsluta mitt medlemskap.

    Kommentar

    • Guy Palm
      • March 2002
      • 5720

      Ursprungligen postat av Anettejt
      Då jag har blivet anklagad och personligt påhoppad och ledningen vägrade ta ställningen och sa att jag skulle leva med det, går jag nu in och raderar en del utav mina inlägg manuellt då ingen hänsyn tages till att jag vill avsluta mitt medlemskap.
      Om du läser noga så ser du att varken Kjell eller Christian läser alla inlägg så om du verkligen vill avsluta ditt konto så är det bättre att skicka ett PM eller mail till dem.
      Tycker att det är tråkigt att du känner dig tvingad att avsluta din kontakt med Zoopet.
      Guy
      ,Poecilia,SKS,GOC,

      Kommentar

      • ImPulse
        • August 2009
        • 203

        Ursprungligen postat av Anettejt
        Då jag har blivet anklagad och personligt påhoppad och ledningen vägrade ta ställningen och sa att jag skulle leva med det, går jag nu in och raderar en del utav mina inlägg manuellt då ingen hänsyn tages till att jag vill avsluta mitt medlemskap.
        Jag tycker faktiskt det är lite fjantigt beteende det där. Vill du inte vara här så är det väl bara att sluta besöka siten.
        65 liter
        220 liter

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          Klart du ska vasra kvar
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • Lasse
            • October 2002
            • 1965

            Än en gång Anettejt - du är inte personligt påhoppad - det borde framgå för alla som läst inläggen. Det enda som jag (eftersom det är mina skriverier du känner dig kränkt av) sagt efter ett inlägg som jag uppfattat som reklam för plantswap som du är inblandad i är att jag undrade varför du var här och häckade när det redan fanns alla de funktioner du ville ha och att de var gratis i detta forum. Du framförde också i flera inlägg att du inte var goldmedlem (och betalade) bara för dessa "orättvisor". Mitt svar var att innan ni klagade (obs var riktat till fler än dig) skulle ni tänka på att ni i själva verket snyltade på de som betalade för forumet och hemsidan. Utan dessa nu nästan 550 medlemmar hade det inte funnits något väl fungerande Zoopet. Heder åt dem föresten. Det är detta som du tagit så hemskt illa upp för och följden nu är att du driver någon typ av utpressningsteknik att om inte "ledningen" tar avstånd från det jag skrivit så skall allt du skrivit raderas osv. Du gör Kjell och Christian ansvariga för vad jag tycker och skriver och det som startade som ilska över vad jag skrev är nu riktat mot dem och zoopet. Du får gärna tycka vad du vill om mig, skriva vad du vill i pm och på forumet om mig, säga vad du vill till kompisar och så om det gör att du känner dig lycklig - men gör inte in andra personer ansvariga för vad jag tänker, tycker eller skriver och straffa inte oskyldiga personer. Jag står för det jag skrivit och de åsikter jag har och den reella verkligheten är att ca 550 personer garanterar att forumet finns kvar och att alla som inte betalar faktiskt snyltar på dessa hedervärda personer. (ordet snylta har följande synonymer - parasitera, utnyttja, hänga sig på, leva på ngns bekostnad, vara en matfriare, tigga mat, snugga -> parasitera, utnyttja eller leva på någons bekostnad är väl det som ligger närmas till hand här). Är det någon som känner sig illa berörd av att bli kallad snyltare under dessa förutsättningar så är det upp till den personen men faktum kvarstår - alla de som inte betalar utnyttjar något som någon annan betalar för eftersom goldmedlemskapet är den grundbult som zoopet vilar på.

            Sedan att det finns strävande om att försöka splittra upp det forum som Kjell och Christian byggt upp och göra det till någon typ av moderatstyrt forum skilt från den sk hemsidan som finns är väl ganska begripligt - If you can´t fight them - join them.

            Jag ser dock dessa två saker som en enhet och finns inte det ena så finns inte heller det andra.

            Något som alla bör tänka på är också att det man skriver i olika forum kommer att ligga kvar där så länge som forumet finns kvar. Normalt (jag vet inte hur det är på zoopet) så brukar man kunna göra ändringar i sina inlägg under en vecka ungefär och då finns det också alltid en liten rad som säger att inlägget är redigerat. Sedan kan man inte ta bort det själv utan detta kan endast admin göra. I praktiken är det så att när man tryckt på posta så har man överlåtit det man skrivit till forumet.

            Annettejt - fortsätt gärna tycka illa om mig men lämna de som är oskyldiga därhän och sluta angripa eller utpressa Kjell och Christian för det jag skrivit och för de åsikter jag har. De har inte med denna fight att göra och för att avgöra vår fight så kan vi väl säga att vi möts i någon skogsdunge på söderåsen för att göra upp - du kan få välja vapen.

            MVH Lasse
            Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Jag tycker att det är fel att ta upp ord som "parasiter" och "snyltare".
              Många nya medlemmar inklusive mig kanske vill "känna sig för" t.ex. om akvarieintresset kvarstår innan dom ev. blir goldenmedlem.

              Jag uppskattar verkligen detta forum som har lärt mig massor.
              Jag har heller inte känslan av att dom som glatt och kunnigt svarar (goldenmedlemmar eller inte) på allas våra många och ibland knäppa frågor tycker att att vi snyltar eller är parasiter.
              Ville bara säga det.

              /Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Lasse
                • October 2002
                • 1965

                Ursprungligen postat av gullefjun
                Jag tycker att det är fel att ta upp ord som "parasiter" och "snyltare".
                Många nya medlemmar inklusive mig kanske vill "känna sig för" t.ex. om akvarieintresset kvarstår innan dom ev. blir goldenmedlem.

                Jag uppskattar verkligen detta forum som har lärt mig massor.
                Jag har heller inte känslan av att dom som glatt och kunnigt svarar (goldenmedlemmar eller inte) på allas våra många och ibland knäppa frågor tycker att att vi snyltar eller är parasiter.
                Ville bara säga det.

                /Inger
                Det är ingen som sagt så här heller men i detta fall gällde det personer som marknadsförde en principiell hållning om att inte betala samt kritiserade regler som inbar fördelar för de personer som betalade goldmedlemskap. Den bistra sanningen är dock att det är de 550 betalande goldmedlemmarna som gör det möjligt för dig att ställa dessa "knäppa" frågor på detta forum - utan dem skulle inget zoopetforum finnas. Sen är det upp till dig om du vill betala eller inte - ingen - inklusive mig - har någon moralisk synpunkt på detta - det är ditt val men det blir lite konstigt om personer som har en principiell inställning till att inte betala plötsligen börjar kritisera fördelar som de som har valt att betala får. I sådana här debatter är det alltid "de principiella" - "de revolterande" som försöker framstå som hjältarna och det fria ordets beskyddare och främsta företrädarna för att information skall vara fri. Man glömmer lätt de som genom att visa sitt stöd med att betala är de som just garanterar denna rätt och ger bland annat dig möjlighet att ställa dessa "knäppa" frågor.

                MVH Lasse
                Senast redigerad av Lasse; 09 September 2009, 10:55.
                Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt

                Kommentar

                • Whistler84
                  • November 2007
                  • 850

                  Lasse: Lägg ner nu. Du har fått många argument om att Zoopet som forum skulle kunna drivas utan finansiering av goldmedlemmar. Kjell skrev ju själv i tråden att forummedlemmarna har ålagts begränsningar i forumets gratisdel för att locka till guldmedlemsskap som ekonomiskt underlag för hemsidan. Du fortsätter dock i inlägg efter inlägg att komma med samma tomma svar där vi redan har gett konstruktiva förslag på hur man kan lösa det hela utan att någon "snyltar" på någon annan, men det känns mest som att du njuter av att kunna rättfärdiga din egen betalning och hylla ditt stöd till Zoopet genom att klanka ner på oss som ser andra vägar till att tillhandahålla tjänsten för användarna.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Ursprungligen postat av Guest
                    Perfekt! Radera mitt konto/medlemskap då, inkl alla inlägg.
                    Förstår inte varför du ignorerar den begäran.
                    Jag läste det - men EFTER att du skrev det så skrev du själv åtskilliga inlägg i forumet - både i denna tråd och i andra, så jag antog att du hade ändrat mig. Jag meddelade ju också att jag inte längre tog del av tråden och du brydde dig inte om att skicka mig ett mail eller pm om att du fortfarande ville bli bortplockad. Ovanstående inlägg skrev du kl. 00.16 inatt.
                    Klockan 02.55 inatt så skrev du sedan detta

                    Då jag har blivet anklagad och personligt påhoppad och ledningen vägrade ta ställningen och sa att jag skulle leva med det, går jag nu in och raderar en del utav mina inlägg manuellt då ingen hänsyn tages till att jag vill avsluta mitt medlemskap
                    Jag vill då meddela såväl dig och övriga (såväl goldisar som icke goldisar) som eventuellt lever i den förvissningen att jag på något sätt är någon slags dygnetrunt betjänt för er som rycker ut vid minsta begäran - så är inte fallet.

                    Nu är du raderad och jag önskar dig lycka till framöver i andra forum.

                    Däremot är inte dina inlägg bortplockade (de har blivit anonyma istället). Att plocka bort dina inlägg vore ohyfsat mot andra deltagare som deltagit i forumet och som t.ex. lagt ner möda på att svara på frågor som du har ställt - det skulle också göra många trådar där många lagt ner både själ och hjärta tämligen obegripliga.

                    Slutligen 1:
                    Anettejt deltar nu inte längre på forumet och hon kan nu inte längre svara - det hör då till god hyfs att inte kritisera henne för det hon skrivit här: Detta kommer därför inte att tillåtas - om ni ser några sådana mail - meddela då mig om detta så att jag kan deleta (jag deletar då hela inlägget).

                    Slutligen 2:
                    Plantswap har varit på tapeten i och med att Anettejt är en av flera moderatorer där. Plantswap är en väldigt bra hemsida om växter som jag varmt kan rekommendera alla växtintresserade att ta del av. Det skiljer sig en del på hur Plantswap är uppbyggt, mot hur Zoopet är uppbyggt (på samma sätt som även övriga akvariehemsidor ser olika ut). Detta tycker jag bara är bra eftersom jag tycker att det vore tråkigt om alla skulle se likadana ut.
                    Flera har tidigare "marknadsfört" Plantsawp och andra hemsidor här på forumet - det är helt OK inom vissa ramar. Om dessa ramar överskrids så meddelar jag självklart detta till den som gjorde reklamen - vad jag minns så har detta dock aldrig skett för plantswap.
                    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 09 September 2009, 13:31.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Ursprungligen postat av Whistler84
                      Jag förklarade det mycket ingående både tekniskt och juridiskt för dig i den här tråden: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=113540

                      Den här tråden kommer antagligen vara lika glömd om ett halvår.
                      Tack för länken - som du såg i länken så var då både jag och andra skeptiska till hur man skulle kunna övervaka copyrighten.

                      Du anger att det inte är några som helst problem - det är möjligt att du har rätt, oavsett vilket så är det i ett gränsland till vad som är tillåtet. Oavsett lagligheten har jag också en rätt gammaldags moral som säger att man inte skall sno foton från andra och på detta sätt kommer jag inte ens att kunna övervaka vem det är som lägger in bilder.
                      I tråden som du länkade till så ansågs min inställning vara stenålders och så kan det säkert vara - men det är ju lika fullt min inställning och så länge inte du eller någon annan lyckas komma med tillräckligt bra argument så står jag fast i denna fråga.
                      Senast redigerad av Kjell Fohrman; 09 September 2009, 13:28.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Ursprungligen postat av malfunkshun
                        Hänger på en del olika forum, varav ett där ägaren fick storhetsvansinne och 90% av alla användare flydde till ett nytt. Där var det My way or the highway som gällde. Lyssnade inte på folks förslag och gjorde stora förändringar (till det sämre) utan att prata med admins eller moderatorer. Det slutade med att alla admins och mods blev av med sina rättigheter bara för att de hade åsikter och synpunkter som inte delades av ägaren. Tråkigt var det då det var Sveriges största och ledande forum inom genren som syntes mycket ute på fältet och vi var inbjudna till många stora event runt om i landet. Jag var en av de admins som fick sparken.
                        Säger inte att jag ser samma tendens här, men risken finns att det slutar likadant.
                        Ett forum är till för att dela med sig av sina åsikter, och bara för man har en liten guldfisk under sitt namn så är inte ens åsikter värda mer än någon annans.
                        Ett forum är i och för sig inte en demokrati, men det kostar inget att lyssna på medlemmars förslag och ha de i åtanke.
                        Verkar som att guldfiskarna håller varandra om ryggen och det har blivit lite vi-mot-dom.
                        Det finns en risk för elitistiskt tänkande på ett forum med en "VIP" funktion.
                        Var mer öppen, det kostar inget att lyssna.
                        Vi lyssnar på allt och massor av de förslag som kommer in genomför vi också - vid varenda ombyggnad ber om tips från medlemmarna (både gold och andra) etc. etc.
                        Vad vi däremot INTE gör är att vi tycker att ALLA inkomna förslag är bra genomför dom förändringarna
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Ursprungligen postat av gullefjun
                          Jag tycker att det är fel att ta upp ord som "parasiter" och "snyltare".
                          Många nya medlemmar inklusive mig kanske vill "känna sig för" t.ex. om akvarieintresset kvarstår innan dom ev. blir goldenmedlem.

                          Jag uppskattar verkligen detta forum som har lärt mig massor.
                          Jag har heller inte känslan av att dom som glatt och kunnigt svarar (goldenmedlemmar eller inte) på allas våra många och ibland knäppa frågor tycker att att vi snyltar eller är parasiter.
                          Ville bara säga det.

                          /Inger
                          Ordet parasit tror jag inte har använts av någon i denna tråd (kan ha fel, men en sökning i tråden gav inget resultat), däremot ordet snyltare. Jag eller Christian som står bakom Zoopet har dock aldrig skrivit dessa ord. En del andra har använt ordet snyltare i denna tråd, men då var det enbart riktat mot de som inte är goldisar (dvs inte betalar) men ändå ställer en antal KRAV på att de skall kunna ta del av mer på Zoopet. De som skrivit snyltare avser uppenbarligen inte på något sätt att misskreditera de som inte är betalande medlemmar.

                          Alla (även icke betalare) är hjärtligt välkomna att efter bästa förmåga delta på Zoopet. Skillnaden är att de som betalar tar del av fler förmånder på Zoopet och tack vare pengarna från dom så kan Zoopet förbättras för alla.
                          Senast redigerad av Kjell Fohrman; 09 September 2009, 13:09.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • LN
                            • November 2004
                            • 1478

                            Ja har nog aldrig läst så många och stora(antal skrivtecken) klargöranden på en o samma sida

                            Bra skrivet Kjell
                            Larry
                            Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
                            http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

                            Kommentar

                            • Guest

                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Tack för länken - som du såg i länken så var då både jag och andra skeptiska till hur man skulle kunna övervaka copyrighten.
                              Men skojar du med mig? Hur gör alla andra 100 tusentals forum då som tillåter detta? Lr är zoopet nåe speciell? De är ju ingen skillnad på länkade bilder och länkade bilder som syns direkt...

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Ursprungligen postat av LN
                                Ja har nog aldrig läst så många och stora(antal skrivtecken) klargöranden på en o samma sida

                                Bra skrivet Kjell
                                Tack
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...