Tror ni på spöken?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mumin
    • October 2007
    • 3837

    #76
    Besläkta med detta måste ju detta med utomkroppsliga upplevelser vara.

    När jag var sex år opererades jag för halsmandlarna. Vilket jag absolut inte ville...
    Så när jag skulle sövas sprattlade jag våldsamt och gjorde motstånd. En äldre,barsksköterska tog mig då i knät, låste mina armar och så sattes masken över min näsa.
    Jag kommer ihåg att när jag kom in i rummet, var det mycket folk där, det var kandidater som skulle titta på.

    Ända sedan dess har jag haft ett minne av att jag plötsligt ser mig själv i knät på sköterskan (hon framstår som en rysk kulstöterska från sjuttiotalet). Jag ser över axeln på några unga människor i vita rockar. Vi står nere vid dörren, där det var som en trång smatt innan rummet vidgades. En av personerna lutar sig mot väggen och har armarna i kors. De viskar till varandra, mycket tyst, och jag kan se mig själv vrida mig i knät.
    Så mycket mer minns jag inte

    Som liten funderade jag inte så mycket över detta,tyckte bara att det var lite konstigt att jag kunnat se mig själv, men har inte heller berättat om det för så många.

    Men någongång på åttiotalet fick jag fatt på en bok av en amerikansk författare som handlade om nära-döden-upplevelser. Där stod det att barn kan ha sådan utomkroppsliga upplevelser utan att vara nära att dö. (Det var jag absolut inte)
    då trillade polletten ner, det var ju detta jag hade varit med om.
    För mycket är inte nog!
    Jag VILL ha en Elefantofon!!

    Kommentar

    • Aircut64
      • July 2007
      • 1207

      #77
      Du ser Mumin ! Övernaturligheten existerar.
      Saken är att många svenskar vägrar o acceptera detta :P men det här har disskuterats många gånger ;P .

      Kommentar

      • oaken
        • September 2006
        • 901

        #78
        Hur kan övernaturligt existera om det är övernaturligt? Borde inte övernaturligt vara naturligt om det ska kunna existera?

        Kommentar

        • A C-son
          • December 2007
          • 537

          #79
          Ursprungligen postat av oaken
          Hur kan övernaturligt existera om det är övernaturligt? Borde inte övernaturligt vara naturligt om det ska kunna existera?
          Det samma som är naturligt för den övertygade kan vara övernaturligt för skeptikern.
          Inventas vitam iuvat excolussie per artes

          Kommentar

          • Gaffel
            • December 2007
            • 6200

            #80
            Nee, nu har ni spårat ur fullständigt som vanligt, nu ska jag ta min väldigt förkylda och undernaturliga lekamen och knalla ut och göra lite fika..
            Life's a bitch and then you die..
            "I might be right handed but im always left-winged"
            Skriv på!

            Kommentar

            • addo
              • January 2007
              • 609

              #81
              [quote=Katharina;1144768]
              Jamen visst
              har vi väl konstaterat att vi har en
              energiutstrålning
              ?!
              Men vi kan ju fungera som antenner t ex?! Och våra apparater stör varandra, mobil och dator t ex.[/quote]

              Vi utstrålar energi men fel sort, eller rätt sort också men inte i tillräcklig styrka (även om hjärnan skulle jobba extra hårt).
              Att vi fungerar som en antenn eller att våra apparater stör varandra har inget med hur mycket energi vi alstrar att göra.

              Stavningskontrollen förstörde citeringen

              [quote=Katharina;1144768]
              Kastrullen höll nog redan på att ramla ner!!! [/quote]

              Nix den stod stadigt på en hylla och rörde sig bort från handen, alltså in mot väggen. Jag litar inte på min hjärna och är därför övertygad om att det rör sig om ett falskt minne eller en fantasi händelse.

              [quote=Katharina;1144768]
              Däremot tycker jag att telepati är bevisat för mig. Om man ser ti
              ll den statistiska möjligheten så har man ju dagligen utsats
              för en chans på miljonen. Att man säger/tänker samma sak samtidigt och ringer varandra exakt samtidigt så det tutar upptaget, dagligen..
              [/quote]

              Jag är inte säker på att jag förstår hur du menar, men att man tänker säger samma saker hela tiden och ringer varandra samtidigt beror ju på två saker.

              För det första så händer det inte så ofta som man tror, hjärnan har som tur är en tendens att glömma ointressanta saker. Tänk hur jobbigt det skulle vara om du kom ihåg alla gånger du du pratat med någon, så du kommer ihåg de gånger ni sagt samma sak eller ringt varandra samtidigt.

              De gånger det faktiskt händer att ni säger samma sak eller ringer varandra samtidigt så är ju inte det så konstigt, eftersom ni troligtvis står varandra nära och därför tänker på liknande sätt.
              Senast redigerad av addo; 22 May 2008, 17:53. Anledning: stavningskontrollen förstörde citeringen

              Kommentar

              • Katharina
                • December 2006
                • 4045

                #82
                Ursprungligen postat av addo
                Vi utstrålar energi men fel sort, eller rätt sort också men inte i tillräcklig styrka (även om hjärnan skulle jobba extra hårt).


                Jag är inte säker på att jag förstår hur du menar, men att man tänker säger samma saker hela tiden och ringer varandra samtidigt beror ju på två saker.
                Jaha... Det var en tanke bara...

                När det gäller telepati så är jag övertygad och det syns mig att när folk försöker förklara dessa sammanträffanden som tillfälliga och logiska så blir det helt ologiskt...
                Jag tänker inte bevisa för dig.. Tror du inte så tror du inte på telepati... Jag gör det och på en hel del annat men jag tänker inte försöka bevisa något, det ger mig ingenting... Men det är kul att prata om konstigheter och ovanligheter.. Speciellt när det gäller kroppen och hur allt fungerar, har du några tankar där om det jag skrev förrut?
                Ha dé bäst... Tina

                Kommentar

                • Aircut64
                  • July 2007
                  • 1207

                  #83
                  ÖVernaturligheten har med naturen o göra ja...Det är bara mycket folk är rädda för att inse Men en hel del människor har insett att det finns energier o själar osv osv.. Vi har alla en själ det kan jag garantera.

                  Kommentar

                  • oaken
                    • September 2006
                    • 901

                    #84
                    Ursprungligen postat av Aircut64
                    ÖVernaturligheten har med naturen o göra ja...Det är bara mycket folk är rädda för att inse Men en hel del människor har insett att det finns energier o själar osv osv.. Vi har alla en själ det kan jag garantera.
                    Vad är en själ?

                    Kommentar

                    • Mumin
                      • October 2007
                      • 3837

                      #85
                      Ursprungligen postat av Aircut64
                      Du ser Mumin ! Övernaturligheten existerar.
                      Saken är att många svenskar vägrar o acceptera detta :P men det här har disskuterats många gånger ;P .
                      Har aldrig tvivlat!!!
                      För mycket är inte nog!
                      Jag VILL ha en Elefantofon!!

                      Kommentar

                      • Aircut64
                        • July 2007
                        • 1207

                        #86
                        Ursprungligen postat av oaken
                        Vad är en själ?
                        En energi som finns inom oss för att vi ska kunna få egenskaper för att kunna ha kännslor och kunna vara en person och leva osv.

                        Det är bara några uppgifter som en själ har. Men alla behöver ju förståss inte tro på det, att tvinga i andra o tro på saker o ting är dumt.

                        Kommentar

                        • Klinten
                          • July 2007
                          • 1313

                          #87
                          Ursprungligen postat av Gaffel
                          Nee, nu har ni spårat ur fullständigt som vanligt, nu ska jag ta min väldigt förkylda och undernaturliga lekamen och knalla ut och göra lite fika..
                          - Haha! Spårat ur! Icke! Du är bara avundssjuk för att du inte har samma känsliga sinnen som vi andra
                          * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

                          Kommentar

                          • Klinten
                            • July 2007
                            • 1313

                            #88
                            Ursprungligen postat av oaken
                            Vad är en själ?
                            - Själen är jaget. Kroppen är bara en ansamling av muskler,skelett och senor som transporterar "jaget" fram och tillbaka mellan olika platser.

                            *Jag känner - alltså finns jag*
                            * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

                            Kommentar

                            • Vandal
                              • January 2006
                              • 1655

                              #89
                              vad har jaget med övernaturlighet att göra? sinnet är baserat på de förnimmelser vi upplever genom kroppens nervsystem...

                              just nu till exempel förnimmer jag en känsla av att det blev en för många innanför västen innan hemgång från puben och jag kan medialt förutspå att förmiddagen på jobbet imorgon kommer vara belamrad med saker som motarbetar mig... i horoskopet läser jag att allt kommer bli bättre om jag bara tar mig i kragen eller en alvedon...

                              fortfarande ingen som vill bevisa att de besitter övernaturliga förmågor? det finns en miljon dollar att tjäna, samt 100 000 spänn från humanisterna i sverige dessutom...
                              over and out /Petter
                              Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

                              http://saltvattenvandal.blogspot.com/

                              Kommentar

                              • oaken
                                • September 2006
                                • 901

                                #90
                                Ursprungligen postat av Aircut64
                                En energi som finns inom oss för att vi ska kunna få egenskaper för att kunna ha kännslor och kunna vara en person och leva osv.

                                Det är bara några uppgifter som en själ har. Men alla behöver ju förståss inte tro på det, att tvinga i andra o tro på saker o ting är dumt.
                                Och vad är denna själ gjord av? Hur skapas den?
                                Senast redigerad av oaken; 23 May 2008, 00:11.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...