Hockey-Vm!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NIC
    • January 2008
    • 5121

    #61
    Ursprungligen postat av Lutt
    TV6 direktsänder sveriges matcher.

    Sveriges landslag i år är ju ett skämt....man skäms ju över dessa matcher, nä längre än kvarten kommer inte detta lag om det inte blir en skärpning.
    Lutt har helt rätt!
    Det går inte att drälla med pucken som ett pojklag.
    Detta är vm, inte tv-pucken!
    Det kommer de märka på allvar när/om de får möta ryssarna, kanada, usa eller tjeckien...

    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #62
      Ursprungligen postat av NIC
      Lutt har helt rätt!
      Det går inte att drälla med pucken som ett pojklag.
      Detta är vm, inte tv-pucken!
      Det kommer de märka på allvar när/om de får möta ryssarna, kanada, usa eller tjeckien...
      Detta är väl närmare TV-pucken än VM
      Alla spelare som spelar i bra lag spelar ju inte - så vem bryr sig
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • NIC
        • January 2008
        • 5121

        #63
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Detta är väl närmare TV-pucken än VM
        Alla spelare som spelar i bra lag spelar ju inte - så vem bryr sig
        Det är ju lite missvisande med Vm när inte proffsen är med, visst.
        Men att inte bry sig för den sakens skull är en annan sak...

        http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

        Kommentar

        • Gaffel
          • December 2007
          • 6200

          #64
          hockylandslaget kommer att åka på sån storsmörj..
          Life's a bitch and then you die..
          "I might be right handed but im always left-winged"
          Skriv på!

          Kommentar

          • NIC
            • January 2008
            • 5121

            #65
            Ursprungligen postat av Gaffel
            hockylandslaget kommer att åka på sån storsmörj..
            Japp!
            Men inte mot danskarna hoppas jag för allt i världen...

            http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

            Kommentar

            • Gaffel
              • December 2007
              • 6200

              #66
              Vi er røde, vi er hvide...
              Life's a bitch and then you die..
              "I might be right handed but im always left-winged"
              Skriv på!

              Kommentar

              • NIC
                • January 2008
                • 5121

                #67
                Ursprungligen postat av Gaffel
                Vi er røde, vi er hvide...
                ... vi står sammen...

                http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #68
                  Ursprungligen postat av NIC
                  Det är ju lite missvisande med Vm när inte proffsen är med, visst.
                  Men att inte bry sig för den sakens skull är en annan sak...
                  Visst bryr jag mig - precis lika mycket som hur det går för Knäckeboda och Fjantihåla i division 14 i fotboll
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Gaffel
                    • December 2007
                    • 6200

                    #69
                    Ja.. Hur går det för Knäckeboda, kommer dom att sätta upp ett högt stängsel på kortsidan ut mot stora landsvägen så att matcherna slipper spelas på tvären eller gick dom back på bingon?
                    Life's a bitch and then you die..
                    "I might be right handed but im always left-winged"
                    Skriv på!

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #70
                      Ursprungligen postat av Gaffel
                      Ja.. Hur går det för Knäckeboda, kommer dom att sätta upp ett högt stängsel på kortsidan ut mot stora landsvägen så att matcherna slipper spelas på tvären eller gick dom back på bingon?
                      Nej dom tar efter ishockeyn och spelar också på liten plan så dom inte blir så trötta
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Klinten
                        • July 2007
                        • 1313

                        #71
                        - Mycket kan man tycka om Tre Kronor. Men det gör inte jag. Jag bara inser att sommaren står för dörren. För övrigt anser jag att ishockey skall spelas på vintern och fotboll på sommaren.
                        * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

                        Kommentar

                        • Guest

                          #72
                          Ursprungligen postat av NIC
                          Lutt har helt rätt!
                          Det går inte att drälla med pucken som ett pojklag.
                          Detta är vm, inte tv-pucken!
                          Det kommer de märka på allvar när/om de får möta ryssarna, kanada, usa eller tjeckien...
                          Ja dom lag vi har mött hitills är ju i stort sätt B-VM lag. Danmark skall vi slå annars är det värre än förnedring.

                          Sen fattar jag inte det som Håkan södergren sa:
                          "Det var synd att vi inte fick möta Tjeckien"

                          Jag säger det var tur att vi inte fick möta Tjeckien, men iofs då hade vi fått se hur dåliga fjollkronorna är.

                          Vi får se om lunkan i mål kan ge de andra spelarna mer självförtroende.

                          Olof: Mjo det är sommar snart men hockey är underhållning...kolla bara på NHL där spelas finalen i juni

                          Kommentar

                          • jarinen
                            • February 2003
                            • 801

                            #73
                            Nääee, sluta dissa VM nu! det var väl en tråd för de som är engagerade i VM?
                            En hel del av världens bästa hockeyspelare är med i detta VM, det gäller i o för sig inte tre kronor, hittills. VM består dock av fler lag och många är väldigt kompetenta, Ryssland, Tjeckien och inte minst Finland har fått ihop intressanta lag.

                            Tre kronor tror jag vaknar opp varefter här, de har börjat riktigt risigt förr för att i slutänden innebära VM-Guld men det kanske jag inte tror denna gången men jag tror de kommer att göra en godkänd insats o kanske bronsmatch.

                            Det enda som är tråkigt med VM är de som sänder evenemanget, reklamfascism på hög nivå. Sedan gör det så ont att jag inte har viasat sport så jag kan se de finska leijonen i gruppspelet.

                            Mitt tips: Ryssland eller Tjeckien tar hem det och Finland återigen silvermedaljörer, alltså tror jag inte på final mellan ryssland - tjeckien.

                            Mvh Jari

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              #74
                              Det Södergren menade med att det var synd att vi inte fick möta Tjeckien, var förmodligen att då hade vi vunnit. Mot Schweiz alltså. Att vi nu får ett "bättre" motstånd (Danmark) är ju för att vi förlorade mot Schweiz.

                              Men Danmark ska inte räknas ut, som jag skrev förut, för några år se´n spelade ju Danmark oavgjort mot Kanada. Och det här VM:et ser ju lite annorlunda ut än vi är vana, Finland spelade bara 3-2 mot Norge, som i sin tur slog Tyskland med 3-2, som i sin tur slog Slovakien med 4-2 (om jag minns rätt). Vi spelade 6-5 mot Vitryssland, och 9-0 mot Frankrike, som inte fick så mycket däng av Vitryssland, tror jag att det var.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Guest

                                #75
                                Ursprungligen postat av Micke_A
                                Det Södergren menade med att det var synd att vi inte fick möta Tjeckien, var förmodligen att då hade vi vunnit. Mot Schweiz alltså. Att vi nu får ett "bättre" motstånd (Danmark) är ju för att vi förlorade mot Schweiz.

                                Men Danmark ska inte räknas ut, som jag skrev förut, för några år se´n spelade ju Danmark oavgjort mot Kanada. Och det här VM:et ser ju lite annorlunda ut än vi är vana, Finland spelade bara 3-2 mot Norge, som i sin tur slog Tyskland med 3-2, som i sin tur slog Slovakien med 4-2 (om jag minns rätt). Vi spelade 6-5 mot Vitryssland, och 9-0 mot Frankrike, som inte fick så mycket däng av Vitryssland, tror jag att det var.
                                Det är en hedersmatch vi får bara inte förlora mot Danmark.

                                Kryssade inte finland mot norge

                                Bara för vi möter Danmark betyder inte att det är "bättre" vi får sämre poäng med oss, pga att vi förlorade mot alpgetterna som är i nästan samma klass som Danmark.

                                Danmark är en underdog de har varit och nosat flera ggr och om ja inte minns helt fel hade vi lite problem mot dom sist....

                                Kommentar

                                Arbetssätt...