Hockey-Vm!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Maffia666

    #16
    Ursprungligen postat av NIC
    Hörde att han var på väg, har ingen koll på vem han är..
    Men din beskrivning låter ju kanon, vi kan behöva nån med tuffa tag!!!
    Japp absolut, och inte som vanligt när transatlanterna kan åka och hacka på våra "stjärnor" och tro att de äger rinken. Har hört talas om han för ett tag sedan, men jag följer NHL väldigt dåligt nu för tiden. Var mer då man hade råd att se på dessa kanaler (piratkort). Men det ska bli intressant att se vad det är för en typ, och bara att han inte drar på sig en massa onödiga utvisningar.

    Kommentar

    • NIC
      • January 2008
      • 5121

      #17
      Ursprungligen postat av Maffia666
      Japp absolut, och inte som vanligt när transatlanterna kan åka och hacka på våra "stjärnor" och tro att de äger rinken. Har hört talas om han för ett tag sedan, men jag följer NHL väldigt dåligt nu för tiden. Var mer då man hade råd att se på dessa kanaler (piratkort). Men det ska bli intressant att se vad det är för en typ, och bara att han inte drar på sig en massa onödiga utvisningar.
      Precis som du säger.. Vi kan behöva honom på planen..
      Kanadensarna kan ju försöka hacka på honom.....
      Kollade lite fighting klipp på youtube med Murray, verkar vara en tuff typ!!
      Inte bara för att han är bra på att fajtas, men också för att han verkar vara en fysisk spelare som säkert kan få igång de andra svenskarna att spela mer fysiskt om det skulle behövas.

      http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

      Kommentar

      • NIC
        • January 2008
        • 5121

        #18
        Nu är matchen 6 minuter in i andra perioden och jag måste säga att det är snudd på det sämsta skit jag har sett...!!!
        Med detta laget kommer vi ingenstans...!!
        Börjar undra om inte drd drog en pendylare med 9-0..........

        http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #19
          Ursprungligen postat av NIC
          Det där var inte sjysst...
          Jag tänkte först skriva vad det blev, men just därför lät jag bli

          Men 9-0 blev det, det blev exakt som jag förutspådde (ja, inte exakt att det skulle bli 9-0), det är det som är skillnaden mellan de bättre och de sämre lagen, visst, även de sämre kan öppna stenhårt, för att försöka schocka motståndarna, men aldrig att de orkar hålla det tempot hela matchen, det är därför de trillar dit i slutet av matcherna.

          Men hade vi inte spelat skjortan av Frankrike hade vi inte varit i dåligt sällskap, Finland klarade bara 3-2 mot Norge. Och Tyskland vann över Slovakien! Kanske börjar de sämre lagen skärpa till sig? Tyskland borde ju göra det tycker man, de har ju spelat VM ett tag. Schweiz är ett så´nt lag man inte förväntar sig så mycket av, men som tydligen är bättre än man tror.
          Senast redigerad av Shepard; 06 May 2008, 13:19.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • NIC
            • January 2008
            • 5121

            #20
            Ursprungligen postat av Micke_A
            Jag tänkte först skriva vad det blev, men just därför lät jag bli

            Men 9-0 blev det, det blev exakt som jag förutspådde (ja, inte exakt att det skulle bli 9-0), det är det som är skillnaden mellan de bättre och de sämre lagen, visst, även de sämre kan öppna stenhårt, för att försöka schocka motståndarna, men aldrig att de orkar hålla det tempot hela matchen, det är därför de trillar dit i slutet av matcherna.

            Men hade vi inte spelat skjortan av Frankrike hade vi inte varit i dåligt sällskap, Finland klarade bara 3-2 mot Norge. Och Tyskland vann över Slovakien! Kanske börjar de sämre lagen skärpa till sig? Tyskland borde ju göra det tycker man, de har ju spelat VM ett tag. Schweiz är ett så´nt lag man inte förväntar sig så mycket av, men som tydligen är bättre än man tror.
            Tack för det!
            Var tvungen att kolla på hela matchen, trodde inte en sekund på att det verkligen skulle bli 9-0 med det kassa spelet..
            3 mål på 10 powerplay eller nåt liknande... Nej, det är skärpning som gäller!
            Annars kan de packa väskorna redan nu!

            Jaså, bara 3-2 till Finland över Norge... det var rackarns!!
            Såg lite på Tyskarnas match, grym målvakt, tog typ allt.
            Slovakerna hade inte en chans, konstigt nog får man nog ändå säga.

            Ja, Schweiz ska man nog inte helt räkna bort, de har ett par bra spelare!
            Men vi BORDE ta de... Men med detta laget så...
            HEJA!!!

            http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #21
              Jag tyckte inte Sverige spelade så dåligt, men de blev nog lite tagna på sängen av fransmännens tempo i början, men det tempot kunde de ju som sagt aldrig hålla hela matchen. Jag förstår tränarens svar på vem som ska stå mot Schweiz, Liv! Fem insläppta mål mot Vitryssland känns ju sådär, som tur var läckte deras målvakt lika mycket.

              Har i alla fall skaffat Viasat Sport nu, så man får se även de matcher som inte går på TV6
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • NIC
                • January 2008
                • 5121

                #22
                Ursprungligen postat av Micke_A
                Jag tyckte inte Sverige spelade så dåligt, men de blev nog lite tagna på sängen av fransmännens tempo i början, men det tempot kunde de ju som sagt aldrig hålla hela matchen. Jag förstår tränarens svar på vem som ska stå mot Schweiz, Liv! Fem insläppta mål mot Vitryssland känns ju sådär, som tur var läckte deras målvakt lika mycket.

                Har i alla fall skaffat Viasat Sport nu, så man får se även de matcher som inte går på TV6
                Jag tyckte inte fransmännen spelade bra, jag tyckte svenskarna spelade uselt!
                Med alla de utvisningarna fransoserna fick och allt... Nej, jag tyckte inte att 9-0 övertygade alls förutom att de blev gjorda på kort tid, (stod 0-0 in i halva matchen) jag säger det igen, det blir tufft mot de stora grabbarna med sånt spel...

                http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #23
                  Tja, Frankrike spelade kanske inte så bra, men de for omkring som skållade råttor i början, vilket säkert förvirrade svenskarna en del. Jag tyckte svenskarnas powerplay var ok, men de hade svårt att få in pucken.

                  Det står 1-0 i matchen Ryssland - Danmark efter första perioden, och ett danskt 1-1 var inte så långt borta på slutet
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • NIC
                    • January 2008
                    • 5121

                    #24
                    Ursprungligen postat av Micke_A
                    Tja, Frankrike spelade kanske inte så bra, men de for omkring som skållade råttor i början, vilket säkert förvirrade svenskarna en del. Jag tyckte svenskarnas powerplay var ok, men de hade svårt att få in pucken.

                    Det står 1-0 i matchen Ryssland - Danmark efter första perioden, och ett danskt 1-1 var inte så långt borta på slutet
                    Där ser man... danskarna brukar ju inte vara något..
                    men ryssarna kommer mala sönder dom.

                    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #25
                      Ursprungligen postat av NIC
                      Där ser man... danskarna brukar ju inte vara något..
                      men ryssarna kommer mala sönder dom.
                      Tja, danskarna spelade ju 3-3 mot Kanada för några år se´n. Och Finland spelade ju bara 3-2 mot Norge, så allt är möjligt
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • NIC
                        • January 2008
                        • 5121

                        #26
                        Ursprungligen postat av Micke_A
                        Tja, danskarna spelade ju 3-3 mot Kanada för några år se´n. Och Finland spelade ju bara 3-2 mot Norge, så allt är möjligt
                        Sant, det verkar som att allt kan hända detta året...

                        http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                        Kommentar

                        • NIC
                          • January 2008
                          • 5121

                          #27
                          Då tar vi oss an Schweiz idag, får hoppas på bra spel.
                          Schweiz har några riktigt vassa spelare så det gäller att inte stå och sova.
                          Hoppas inte svenska spelet blir en repris av första halvan av Frankrikematchen bara...
                          HEJA!!!

                          http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                          Kommentar

                          • NIC
                            • January 2008
                            • 5121

                            #28
                            Snart nersläpp!
                            Vågar vi gissa på 5-2 till kronorna...?
                            HEJA!!!

                            http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              #29
                              Ursprungligen postat av NIC
                              Snart nersläpp!
                              Vågar vi gissa på 5-2 till kronorna...?
                              HEJA!!!
                              I så fall får inte Schweiz göra fler mål, och Sverige måste göra 4 (matten får ni göra själva)

                              Matchen ser inte ut som om Schweiz leder, de slår mest en massa icingpuckar hela tiden, men Sverige är j-kligt slarviga i försvarsspelet, båda Schweiz mål kändes rätt billiga.
                              Senast redigerad av Shepard; 07 May 2008, 18:39.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • NIC
                                • January 2008
                                • 5121

                                #30
                                Ursprungligen postat av Micke_A
                                I så fall får inte Schweiz göra fler mål, och Sverige måste göra 4 (matten får ni göra själva)

                                Matchen ser inte ut som om Schweiz leder, de slår mest en massa icingpuckar hela tiden, men Sverige är j-kligt slarviga i försvarsspelet, båda Schweiz mål kändes rätt billiga.
                                De har gjort mål på våra misstag. Slarv och dravel.
                                Inte jätte övertygande spel direkt från sverige.., trots att de försöker, kommer inte riktigt in på mål.
                                Men ojojoj vad mycket icing puckar........
                                Väntar bara på svenska misstag annars gör de inget.
                                De känner de ju såklart, kanske svårt att spela med det i huvet..
                                Men det ska de klara!
                                HEJA!!!

                                http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                                Kommentar

                                Arbetssätt...