Hockey-Vm!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guest

    Ursprungligen postat av Olof Loklint
    - Förövrigt! Bronsmatch är en match mellan två förlorare! Hur kul är det på en skala. Ta bort bronsmatcher och dela bara ut pris till segraren. Det är ju det alla vill ha!
    Så talar en dålig förlorare

    Kommentar

    • Guest

      Ursprungligen postat av Olof Loklint
      - Förövrigt! Bronsmatch är en match mellan två förlorare! Hur kul är det på en skala. Ta bort bronsmatcher och dela bara ut pris till segraren. Det är ju det alla vill ha!
      Mår allvarligt talat lite illa av ditt resonemang, hoppas verkligen du skojjar.

      Kommentar

      • QardinalE

        Ursprungligen postat av Anettejt
        Inte fan för att jag känner mig särskilt tam nu inte!
        Himla tur man inte är ishockeyspelare då...
        Det r ju just det du skulle varit då.

        Kommentar

        • Klinten
          • July 2007
          • 1313

          Ursprungligen postat av Lutt
          Så talar en dålig förlorare
          - Vad är en bra förlorare! Det är något man hittat på för att ha en ursäkt för att förlora! Det finns inga "bra förlorare"! Det strider på idrottens grundidé! Men spelar/tävlar för att vinna och känna glädje (och tjäna pengar). När man förlorar skall man vara ödmjuk och kunna inse att man varit sämre.

          Men det finns inget som säger att man måste vara glad och nöjd för att man förlorat. Besviken - Arg - Frustrerad - Ilsken är mer naturligt.
          * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

          Kommentar

          • QardinalE

            Ursprungligen postat av Olof Loklint
            - Förövrigt! Bronsmatch är en match mellan två förlorare! Hur kul är det på en skala. Ta bort bronsmatcher och dela bara ut pris till segraren. Det är ju det alla vill ha!
            Hmmm snacka om elitism, var inte du lärare. Så det innebär att den som skrev bäst resultat på proven får MVG och de andra IG då?
            Det måste ju vara följden av ett sådant resonemang som du har ikväll.

            Kommentar

            • Guest

              Ursprungligen postat av QardinalE
              Hmmm snacka om elitism, var inte du lärare. Så det innebär att den som skrev bäst resultat på proven får MVG och de andra IG då?
              Det måste ju vara följden av ett sådant resonemang som du har ikväll.
              Där fick du till orden jag inte fick ur mig!

              Kommentar

              • Klinten
                • July 2007
                • 1313

                - Många gånger framhävs indrottsmäns framgångar med att de "hatar att förlora!". Det är helt naturligt! Om de inte "hatade" att förlora skulle de troligen inte orka ta fram de allra sista unset av kraft för att vinna! Är man däremot en som tycker det är ok att bli två - tja - då är man nog inte beredd att spränga ett blodkärl eller sträcka en muskel för att komma först över mållinjen!
                * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

                Kommentar

                • Klinten
                  • July 2007
                  • 1313

                  - Lärare! Aldrig i livet. Det är det sämsta man kan vara... (där är man en ständig förlorare)
                  * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Se´n har vi ju uttrycket "det viktigaste är inte att vinna, utan att kämpa väl". Alla kan inte vinna, bara en kan göra det, och det är inte det samma som att den som vann är jättebra, och tvåan och trean var värdelösa.

                    Och Douglas Murrays "sänkning" av en kanadensare hjälpte ju föga. Vi vann ändå inte.
                    Senast redigerad av Shepard; 17 May 2008, 01:01.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      Mycket negativt i tråden nu, jag tycker att de stod upp bra mot det lag som förmodligen kommer att ta hem guldpengen. All heder åt detta lags insats.
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • Guest

                        Ursprungligen postat av Olof Loklint
                        - Många gånger framhävs indrottsmäns framgångar med att de "hatar att förlora!". Det är helt naturligt! Om de inte "hatade" att förlora skulle de troligen inte orka ta fram de allra sista unset av kraft för att vinna! Är man däremot en som tycker det är ok att bli två - tja - då är man nog inte beredd att spränga ett blodkärl eller sträcka en muskel för att komma först över mållinjen!
                        Jo men ändå så klassas idrottsmannen på hur bra han kan ta nederlag med.
                        Att man tävlar för att vinna är ju en sak, men att sätta prestation i förhållande till form och motstånd är en ännu viktigare egenskap.

                        Kommentar

                        • Klinten
                          • July 2007
                          • 1313

                          Ursprungligen postat av Anettejt
                          Jo men ändå så klassas idrottsmannen på hur bra han kan ta nederlag med.
                          Att man tävlar för att vinna är ju en sak, men att sätta prestation i förhållande till form och motstånd är en ännu viktigare egenskap.
                          -Alla tävlar för att vinna. Punkt slut! Den som säger annat ljuger. Jag har till exempel en granne som tävlar i allt. Klippa gräsmattan. Tvätta bilen. Dammsuga. Etc. Han behöver det som en drivkraft. Han tar tid varje gång. Fortare och fortare skall det gå! Galenskap? Kanske. Men han trivs.

                          (däremot skall min inte besöka honom efter en misslyckad gräsklippning)
                          * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

                          Kommentar

                          • QardinalE

                            Hänä om inte lärare vad då, iu
                            Ursprungligen postat av Olof Loklint
                            - Lärare! Aldrig i livet. Det är det sämsta man kan vara... (där är man en ständig förlorare)
                            nänä om inte lärare vad då? i gamlingstråden pratar du om dina elever, så jag antog det.

                            Kommentar

                            • Klinten
                              • July 2007
                              • 1313

                              Ursprungligen postat av Micke_A
                              Se´n har vi ju uttrycket "det viktigaste är inte att vinna, utan att kämpa väl". Alla kan inte vinna, bara en kan göra det, och det är inte det samma som att den som vann är jättebra, och tvåan och trean var värdelösa.

                              Och Douglas Murrays "sänkning" av en kanadensare hjälpte ju föga. Vi vann ändå inte.
                              Douglas Murry står för vad ishockey är! En härlig kamp! Det saknas tyvärr i dagens svenska ishockey. Det är det jag är ute efter. Att få tillbaka kampmomentet i ishockey. Annars kan man lika gärna se på innebandy...


                              Att kämpa väl är något som Olympiska Spelen står för....det är något annat. Man vill värna de mindre nationernas möjlighet att delta.

                              Att kämpa väl - är inget begrepp som går hem i tex USA! Där räknas bara nummer ett! Andra plats heter som bekant: " första förloraren" om man översätter lite slarvigt från engelskan
                              * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

                              Kommentar

                              • Klinten
                                • July 2007
                                • 1313

                                Ursprungligen postat av QardinalE
                                Hänä om inte lärare vad då, iu
                                nänä om inte lärare vad då? i gamlingstråden pratar du om dina elever, så jag antog det.

                                -Det var där det! Här är jag bara Olof!
                                * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

                                Kommentar

                                Arbetssätt...