Egen musik!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • A C-son
    • December 2007
    • 537

    #46
    Ursprungligen postat av Anettejt
    Här kommer en liten förhands lyssning på hur The Voice låter i AliasJT tappning..
    Kommer nog behålla refrängen så här iallafall.
    Det blev en Arpeggiator Tribute med en himla massa synthar.
    Kommentera gärna...
    (Men inte min röst )
    http://web.comhem.se/~u84616678/AliasJTTributeToTheVoice.mp3
    Ojojoj!!!
    Det var banne mig bra jobbat...Fortsätt så!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    (Jag lär ta mer tid på mig och blir jag inte nöjd så lurar jag lite på The Thin Wall eller eventuellt båda två.)
    Rösten? Skall jag lyssna riktigt noga på imorgon när jag kan dra på volymen rejält...he,he
    Inventas vitam iuvat excolussie per artes

    Kommentar

    • Guest

      #47
      Ursprungligen postat av A C-son
      Ojojoj!!!
      Det var banne mig bra jobbat...Fortsätt så!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      (Jag lär ta mer tid på mig och blir jag inte nöjd så lurar jag lite på The Thin Wall eller eventuellt båda två.)
      Rösten? Skall jag lyssna riktigt noga på imorgon när jag kan dra på volymen rejält...he,he
      Tack!! Jag bugar o bockar!!!
      Rösten har blivet kraftigt körd i voice machine, så dra du på i morgon.
      Var ju tvungen att göra den mörkare...O lite eko är ju heller inte fel...

      Ska bli kul att höra vad du gör med den, det blir ju inte i samma tappning misstänker jag. Och för en som älskar Industrial o Metall så har jag ju något att se fram emot.
      Jag just,,,The Thin Wall,,,den glömde jag nog bort...He he..Nästa project?

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        #48
        Ursprungligen postat av Anettejt
        Här kommer en liten förhands lyssning på hur The Voice låter i AliasJT tappning..
        Kommer nog behålla refrängen så här iallafall.
        Det blev en Arpeggiator Tribute med en himla massa synthar.
        Kommentera gärna...
        (Men inte min röst )
        http://web.comhem.se/~u84616678/AliasJTTributeToTheVoice.mp3


        Fasen, det låter ju hur cool som helst - din röst också!
        Thin Wall är ju också en jädra skön låt - hur gör ni med gurorna i den då? De har ju en rätt viktig roll - eller kör ni nån percussiv synt?
        Skall bli jäkligt intressant och spännande att höra!

        Kommentar

        • A C-son
          • December 2007
          • 537

          #49
          Ursprungligen postat av MaxB
          Fasen, det låter ju hur cool som helst - din röst också!
          Thin Wall är ju också en jädra skön låt - hur gör ni med gurorna i den då? De har ju en rätt viktig roll - eller kör ni nån percussiv synt?
          Skall bli jäkligt intressant och spännande att höra!
          Tja, det är just gitarrerna och rytmen som gör låten intressant tycker jag ur ett metalperspektiv och i kombination med "pling-plonget" som återkommer ett par ggr kan det bli oväntat brutalt.
          Jag anser att låtens struktur påminner om rytmen och uppbyggnaden i Fear Factorys Self Immolation på ett surrealistiskt sätt!!!
          För dem som inte känner till Fear Factory så påstås de lite på skoj ibland vara ledande angående begreppet cyber-metal...Så...Industrial+metal+osv+Ultravox ska inte vara oförenligt enligt min mening. Även om flertalet inte uppskattar så hård musik och inte känner till bandet/låten så kan t.ex en sökning på youtube vara intressant för en jämförelse så förstår ni ungefär vad jag tänker göra med en fast takt och ett flertal gitarrer samt en rejält distad bas angående The Thin Wall.

          Men som sagt det kan dröja ett tag...
          Inventas vitam iuvat excolussie per artes

          Kommentar

          Arbetssätt...