Egen musik!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    #16
    Ursprungligen postat av Anettejt
    Tack!
    Bra betyg för att komma från dig!! *U made my day*
    You're welcome!

    Kommentar

    • Joacim
      • December 2003
      • 964

      #17
      När tid finnes så pular man väl litet. Går att lyssna litet om man klickar på länken i min signatur

      /J
      Det finns 10 sorters människor här på jorden.
      De som förstår binära tal och de som inte gör det.

      Kommentar

      • Vandal
        • January 2006
        • 1655

        #18
        joråsåatteh... jag spelar musik... dock inget såpass analogt som gitarrer...
        techno är mitt gebiet, inget släppt, men jag har ett par dj-spelningar ibland... självklart spelar jag inget från cd utan enbart på vinyl...
        over and out /Petter
        Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

        http://saltvattenvandal.blogspot.com/

        Kommentar

        • Whistler84
          • November 2007
          • 850

          #19
          Ursprungligen postat av MaxB
          Fasen vad synd, jag fick inte igång låtarna på er sida - men det ser ju stenhårt ut!!!
          Det ska komma upp en playlist som börjar spela automatiskt på höger sida direkt när du går in på sidan.

          Kolla dina flash-plugins om det fortfarande inte funkar. Har aldrig hört om någon som inte lyckats få upp låtarna.

          Kommentar

          • Guest

            #20
            Ursprungligen postat av Whistler84
            Det ska komma upp en playlist som börjar spela automatiskt på höger sida direkt när du går in på sidan.

            Kolla dina flash-plugins om det fortfarande inte funkar. Har aldrig hört om någon som inte lyckats få upp låtarna.
            Jag fick heller inte höra nåt, men i dag funkar det fint.
            Det var nog något fel just då.

            Kommentar

            • A C-son
              • December 2007
              • 537

              #21
              Ursprungligen postat av Whistler84
              Lite grand... Har legat lite på is senaste halvåret, då andra halvan av duon är upptagen med heltidsjobb + heltidsplugg + flickvän + två band till. Sen har datorn i hemmastudion strulat lite också, men nu börjar det se ljusare ut till våren!

              www.screaming-silence.com
              Jag började spela metal redan på 80-talet och har varit involverad i flera band då jag behärskar flertalet instrument med betoning på bas. Det där med duo och trio etc får man nog sätta sig över om man skall vara verksam på en hög kreativ nivå. Jag har själv de senast åren spelat alla instrument på egen hand MEN så var det just det där med datorer... Efter närmare 800 färdigputsade riff och ca 4 års arbete så stendog min dåvarande dator så numera drar jag fram min uråldriga 16 kanalers "porta" när "abstinensen" kliar ända ut i fingertopparna om jag inte bara känner för att roa mig lite med E-MU 0404 Digital audio system...
              Det intressanta här är att metal och ultravox på sätt och vis nämns i samma tråd då jag i många år lyssnat på ultravox (och Depeche Mode) i smyg vid sidan av så att säga, förr var man liksom "tvungen" att välja sida... he, he...

              Har märkligt nog lekt med tanken att köra några ultravoxlåtar i metaltappning och rejält nedpitchat då såklart. Finns flera bra metalversioner på DM-låtar men jag har aldrig hört detsamma gällande ultravox.

              Slutligen så vill jag säga att jag lyssnat igenom materialet ni länkat till och tycker att det lät rätt hyffsat (för att komma ifrån Jönköping) men undrar om den "rena sången" var riktigt genomtänkt..? Med den rösten och till den musiken så hade jag kört mkt chorus och reverb...Eller iaf "peppat upp den" som Dave Gahan sa en gång...
              Inventas vitam iuvat excolussie per artes

              Kommentar

              • A C-son
                • December 2007
                • 537

                #22
                Ursprungligen postat av Anettejt
                Skulle ju tro att det är jag som är Alias J.T, så lite musik blir det allt, även om det går i vågor.
                Gör musik som kallas: Industrial Electronica.
                Om ni låter min startsida ladda klart så kommer det börja spela upp automatiskt.
                Jag har lyssnat på din musik tidigare och tycker faktiskt att den låter rätt intressant! (gillar energisk musik med mkt energi)
                Inventas vitam iuvat excolussie per artes

                Kommentar

                • Whistler84
                  • November 2007
                  • 850

                  #23
                  Ursprungligen postat av A C-son
                  Jag började spela metal redan på 80-talet och har varit involverad i flera band då jag behärskar flertalet instrument med betoning på bas. Det där med duo och trio etc får man nog sätta sig över om man skall vara verksam på en hög kreativ nivå. Jag har själv de senast åren spelat alla instrument på egen hand MEN så var det just det där med datorer... Efter närmare 800 färdigputsade riff och ca 4 års arbete så stendog min dåvarande dator så numera drar jag fram min uråldriga 16 kanalers "porta" när "abstinensen" kliar ända ut i fingertopparna om jag inte bara känner för att roa mig lite med E-MU 0404 Digital audio system...
                  Det intressanta här är att metal och ultravox på sätt och vis nämns i samma tråd då jag i många år lyssnat på ultravox (och Depeche Mode) i smyg vid sidan av så att säga, förr var man liksom "tvungen" att välja sida... he, he...

                  Har märkligt nog lekt med tanken att köra några ultravoxlåtar i metaltappning och rejält nedpitchat då såklart. Finns flera bra metalversioner på DM-låtar men jag har aldrig hört detsamma gällande ultravox.

                  Slutligen så vill jag säga att jag lyssnat igenom materialet ni länkat till och tycker att det lät rätt hyffsat (för att komma ifrån Jönköping) men undrar om den "rena sången" var riktigt genomtänkt..? Med den rösten och till den musiken så hade jag kört mkt chorus och reverb...Eller iaf "peppat upp den" som Dave Gahan sa en gång...
                  Problemet är väl egentligen att ingen av oss på något vis är producenter eller studiotekniker. Den lilla hemmastudio jag har satt upp här hemma är mest för att vi hade (läs "har") ett behov av att spotta ur oss låtar på löpande band. Då fungerar det inte med tre-fyra musiker till som har åsikter och ska lära sig låtarna. Vi skriver, spelar in, skriver lite till och går vidare till nästa. Som det är nu så känns album, livespelningar och allt annat långt bort. Vi har gjort över 100 projektlåtar där ungefär ett trettiotal är mer eller mindre färdiga (samtliga gjorda under ett års tid) men samtliga saknar ju mixning, mastering och en himla massa annat.

                  Gällande datorer som dör så drar jag en klassiker... "Backup är din vän"

                  Kommentar

                  • A C-son
                    • December 2007
                    • 537

                    #24
                    Ursprungligen postat av Whistler84
                    Problemet är väl egentligen att ingen av oss på något vis är producenter eller studiotekniker. Den lilla hemmastudio jag har satt upp här hemma är mest för att vi hade (läs "har") ett behov av att spotta ur oss låtar på löpande band. Då fungerar det inte med tre-fyra musiker till som har åsikter och ska lära sig låtarna. Vi skriver, spelar in, skriver lite till och går vidare till nästa. Som det är nu så känns album, livespelningar och allt annat långt bort. Vi har gjort över 100 projektlåtar där ungefär ett trettiotal är mer eller mindre färdiga (samtliga gjorda under ett års tid) men samtliga saknar ju mixning, mastering och en himla massa annat.

                    Gällande datorer som dör så drar jag en klassiker... "Backup är din vän"
                    Det var liksom det jag menade, att skall man hålla en hög kreativ nivå så måste man kunna gå vidare och stå på egna ben utan att vara beroende av spelningar och andras deltagande. När det gäller "datorer som dör" så kan det ochså vara bra att ha ett utomordentligt långtidsminne...
                    Inventas vitam iuvat excolussie per artes

                    Kommentar

                    • Trollsvans
                      • November 2007
                      • 1118

                      #25
                      Tja, jag ska väl inte säga att jag gör egen musik (har däremot hållit på med gitarr å shite), däremot gör jag egna instrument.
                      Inget seriöst, det är till levande rollspel, och jag spelar orch... men jag har gjort ett par egna säckpipor, och fler ska det bli.
                      Eventuellt förfärdigas en musikvideo framöver...
                      //Troll

                      Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

                      Kommentar

                      • Sacrium
                        • February 2004
                        • 672

                        #26
                        Spelar punkrock'n roll/Sleaze i bandet The middle finger project som finns på:


                        Står själv för sången och guran.
                        http://www.purevolume.com/themiddlefingerproject

                        Kommentar

                        • Guest

                          #27
                          Ursprungligen postat av A C-son
                          Jag har lyssnat på din musik tidigare och tycker faktiskt att den låter rätt intressant! (gillar energisk musik med mkt energi)
                          Tack för det!!

                          Jag har med varit inne på att göra någon cover av Ultravox, men originalet är ju för bra! Vissa låtar skall man lämna orörda.

                          Sen kan jag ju tycka att DM gör sig bäst med Rammstein.
                          Rammsteins version av Stripped är klart bättre än originalet, men jag misstänker att detta är en smaksak.

                          @Trollsvans
                          Skulle väldigt gärna vilja lyssna på musiken av dina egna instrument.

                          Kommentar

                          • Trollsvans
                            • November 2007
                            • 1118

                            #28
                            Ursprungligen postat av Anettejt

                            @Trollsvans
                            Skulle väldigt gärna vilja lyssna på musiken av dina egna instrument.
                            Säger du nu ja!
                            Jag är ingen bra musikant, jag är klart mer hantverkare än speleman, om vi säger så. Eftersom det rör sig om totala hemmabyggen, gjorda med tanke på fantasy, och till orcher, så är det (speciellt för de som faktiskt känner igen rena toner osv) kanske inte nån underbar upplevelse...
                            Men vi får se, det ligger väl nåt år in i framtiden eller så, men som sagt, musikvideo eller motsvarande kommer nog göras.
                            //Troll

                            Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

                            Kommentar

                            • Guest

                              #29
                              Ursprungligen postat av Trollsvans
                              Säger du nu ja!
                              Jag är ingen bra musikant, jag är klart mer hantverkare än speleman, om vi säger så. Eftersom det rör sig om totala hemmabyggen.
                              Men det är den kreativa biten som jag föll för.
                              Som total nörd när det gäller synthar så leker jag med en hel del för att ta fram lite annorlunda sound.
                              Mina basgångar kan ibland vara så långsökt byggda så att det knappt går att förklara hur jag fått fram vissa ljud.

                              Hojta till när musikvideon är klar!

                              Kommentar

                              • Dysnomia
                                • April 2004
                                • 1692

                                #30
                                Anettejt;
                                För en som var tonåring under tidigt 90-tal så skapar din musik njutningsbara rysningar! Me like!!
                                Men om man vill lyssna på mer, var kan man då hitta din musik? Det gav liksom lite mersmak!
                                Skånetös i Dalarna
                                MIN ZOON!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...