Egen musik!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guest

    #31
    Ursprungligen postat av lili76
    Anettejt;
    För en som var tonåring under tidigt 90-tal så skapar din musik njutningsbara rysningar! Me like!!
    Men om man vill lyssna på mer, var kan man då hitta din musik? Det gav liksom lite mersmak!
    Tack för det!!
    All info ligger på min sida.
    Press the form button for more information!

    Gå in på min länksida med, där finns rysligt bra länkar till likvärdig musik med...

    Kommentar

    • Dysnomia
      • April 2004
      • 1692

      #32
      Ursprungligen postat av Anettejt
      Tack för det!!
      All info ligger på min sida.
      Press the form button for more information!

      Gå in på min länksida med, där finns rysligt bra länkar till likvärdig musik med...
      Aha! Så enkelt var det.. *Blind*
      Hittade bara in till provsmaken. Ska genast kika!
      Skånetös i Dalarna
      MIN ZOON!

      Kommentar

      • A C-son
        • December 2007
        • 537

        #33
        Ursprungligen postat av Anettejt
        Tack för det!!

        Jag har med varit inne på att göra någon cover av Ultravox, men originalet är ju för bra! Vissa låtar skall man lämna orörda.

        Sen kan jag ju tycka att DM gör sig bäst med Rammstein.
        Rammsteins version av Stripped är klart bättre än originalet, men jag misstänker att detta är en smaksak.
        Håller helt klart med dig angående Rammstein kontra originalet och det är just detta fenomen som är det intressanta för sådana band tycks på något sätt bekräfta varandras storhet. Om man lyssnar på tolkningen som In Flames gjorde av Everything Counts så kan man ironiskt nog höra hur välgjord Depeche Modes originalversion är rent kompositionsmässigt... Ett annat exempel är ju Lacuna Coils version av Enjoy the silence, t o m DM själva sägs vara riktigt imponerade...

        Angående ultravox så finns det flera låtar som jag har övervägt men lämpligast finner jag The voice vara, den har drivet och den dramatik som jag uppskattar och finner lämplig till en metaltolkning MEN sååååååången...
        (är det möjligtvis en sådan låt du tycker man skall lämna orörd?)
        Inventas vitam iuvat excolussie per artes

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          #34
          En U-vox-låt som i original är lite "syntblippig" sådär, är "All stood still", men den har rätt fräna kvaliteter och skulle faktiskt gå att göra i en riktigt hårig metal-version.
          Eller om man vill köra den med enbart syntar och riktigt råa till sounden... Jag tror den skulle kunna bli stenhård i någon ny version.
          Come on, boys and girls - gör en redigt svinhård version nu (så kan jag skicka en mp3:a till Midge!)

          Kommentar

          • TheSpeedOfPain
            • January 2008
            • 66

            #35
            Jag har tagit fram våran gamla synth nu det kommer dock inga trevliga och fina ljud ur den *mumla nåt om felkonstruering *. I söndags skrev jag även en ny låt om det är intressant

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              #36
              Det är alltid spännande med ny musik! Upp med låten på nåt ställe så vi kan lyssna!!!

              Kul att det är så mycket musiker och musikdiggare här på forumet!

              Kommentar

              • Guest

                #37
                Ursprungligen postat av MaxB
                En U-vox-låt som i original är lite "syntblippig" sådär, är "All stood still", men den har rätt fräna kvaliteter och skulle faktiskt gå att göra i en riktigt hårig metal-version.
                Eller om man vill köra den med enbart syntar och riktigt råa till sounden... Jag tror den skulle kunna bli stenhård i någon ny version.
                Come on, boys and girls - gör en redigt svinhård version nu (så kan jag skicka en mp3:a till Midge!)
                All stood still, är min Ultravox favorit!
                Så du menar om jag gör en cover, så skickar du den vidare till Midge?
                Har han verkligen den typen av humor?
                Nä jag skall se om jag kan lägga nån skön Vanguard och Korg på den så får vi se hur illa det låter i slut-tampen..

                @A C-son
                The Voice hade väl inte varit hädelse. Nog ett bra förslag.
                Vienna, Hymn o Dancing with tears in my eyes, däremot hade varit hädelse!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  #38
                  Ursprungligen postat av Anettejt
                  All stood still, är min Ultravox favorit!
                  Så du menar om jag gör en cover, så skickar du den vidare till Midge?
                  Har han verkligen den typen av humor?
                  Nä jag skall se om jag kan lägga nån skön Vanguard och Korg på den så får vi se hur illa det låter i slut-tampen..

                  @A C-son
                  The Voice hade väl inte varit hädelse. Nog ett bra förslag.
                  Vienna, Hymn o Dancing with tears in my eyes, däremot hade varit hädelse!

                  Hmmm... Det kanske var lite obetänkt av mig att skriva att jag kunde skicka en "COVER" vidare... Artister, covermakare och upphovsrätt går ju sällan hand i hand, och det finns ju en risk att Herr Ure-lägret går bananas om det kommer en cover som dom inte har kontroll över... hmmm...

                  Däremot tror jag nog att "Myggan" skulle tycka att det vore intressant att höra en coverversion.
                  Skicka eget material är ju annars "riskfritt", men man får vara beredd att låten liksom bara försvinner...

                  Kommentar

                  • Guest

                    #39
                    @MaxB
                    Tar väl det hela på lite skoj med. Så de e lugnt.
                    Satt o "lekte" lite i går, och All stood still går bort.
                    Den blir helt enkelt inte bra som synth cover, förmodligen blir den bättre som metall cover.
                    Däremot så går det utmärkt att göra nåt med The Voice.
                    Så fort jag lagt in alla syntharna så kan jag lägga upp ett litet smakprov här.

                    Förresten, har du spelat med UV i en svart skinnkeps?
                    Tyckte jag såg nån livevideo med en gitarrist som hade det..

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      #40
                      Ursprungligen postat av Anettejt
                      @MaxB
                      Tar väl det hela på lite skoj med. Så de e lugnt.
                      Satt o "lekte" lite i går, och All stood still går bort.
                      Den blir helt enkelt inte bra som synth cover, förmodligen blir den bättre som metall cover.
                      Däremot så går det utmärkt att göra nåt med The Voice.
                      Så fort jag lagt in alla syntharna så kan jag lägga upp ett litet smakprov här.

                      Förresten, har du spelat med UV i en svart skinnkeps?
                      Tyckte jag såg nån livevideo med en gitarrist som hade det..

                      Nej, ingen skinnkepa - däremot ett hårsvall ner till rumpan.
                      Det finns förvånandsvärt lite bilder tyvärr - jo, förvisso på papper - men jag kanske har ett par digitaliserade som jag kan slänga upp... bara för skojs skull.. eller?


                      Det skall bli kul att höra ett smakprov på "The Voice"!

                      Kommentar

                      • Guest

                        #41
                        Ursprungligen postat av MaxB
                        Nej, ingen skinnkepa - däremot ett hårsvall ner till rumpan.
                        Det finns förvånandsvärt lite bilder tyvärr - jo, förvisso på papper - men jag kanske har ett par digitaliserade som jag kan slänga upp... bara för skojs skull.. eller?


                        Det skall bli kul att höra ett smakprov på "The Voice"!
                        Ja det hade varit kul att se!!
                        Bara släng upp dom!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          #42
                          Ursprungligen postat av Anettejt
                          Ja det hade varit kul att se!!
                          Bara släng upp dom!


                          Ålrajt, here we go!
                          Den svartvita bilden är ifrån Konserthuset i Stockholm november 1986. Midge, Chris och Billy sitter på ryggstödet bak på soffan. Den mörke killen med skägg var regissören för filmandet under turnésvängen (en DVD som jag hoppas kommer ut någongång... om någonsin...). De två killarna som sitter till vänster på bilden är svenska skivbolagsrepresentanter, och så är det jag då, med ett glas... hrmm... vatten, kan vi säga, i näven.
                          Färgbilden är ifrån något rep...
                          Jag har flera livebilder, men dessa är på fotopapper så nu är det dags att scanna dessa!

                          Ja, jösses - those were the days...
                          Bifogade filer
                          Senast redigerad av Mats Bryzell; 15 January 2008, 17:25.

                          Kommentar

                          • Guest

                            #43
                            Så coola bilder!
                            Och vilket hårsvall!
                            Jag avvundas dig verkligen, du måste haft grymt kul på alla live spelningar.
                            Så dra du i gång scanners för jag tittar gärna på fler bilder!

                            Hoppas vattnet var gott...

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              #44
                              Ursprungligen postat av Anettejt
                              Så coola bilder!
                              Och vilket hårsvall!
                              Jag avvundas dig verkligen, du måste haft grymt kul på alla live spelningar.
                              Så dra du i gång scanners för jag tittar gärna på fler bilder!

                              Hoppas vattnet var gott...

                              Ja, det var starkt, gott vatten! Och det var fantastiskt roligt, häftigt och inte minst hedrande att få vara med om en sån grej som det innebar att lira med ett så stort band - för dom var enormt bigga på 80-talet - även om dom snabbt föll i glömska en tid senare i början av 90-talet.
                              Att få lira två utsålda kvällar på Wembley i London är en av de saker som jag kommer att, med ett leende, minnas så länge jag lever, och ett enormt starkt minne är även då vi lirade låten Vienna - i just... Vienna. Det jublet från publiken ringer i örona ännu!

                              Kommentar

                              • Guest

                                #45
                                Ursprungligen postat av MaxB
                                Det skall bli kul att höra ett smakprov på "The Voice"!
                                Här kommer en liten förhands lyssning på hur The Voice låter i AliasJT tappning..
                                Kommer nog behålla refrängen så här iallafall.
                                Det blev en Arpeggiator Tribute med en himla massa synthar.
                                Kommentera gärna...
                                (Men inte min röst )
                                http://web.comhem.se/~u84616678/AliasJTTributeToTheVoice.mp3

                                Kommentar

                                Arbetssätt...