hur länge får ditt barn vara ute på helgerna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • akan
    • August 2005
    • 629

    #61
    Ursprungligen postat av Katharina
    Hej,,

    Det är ju ganska omöjligt att bo kvar hemma och begära att bli försörjd men inte respektera de gränser föräldrarna sätter upp...
    Jag har en 20 åring som bor hemma men det är jättesällan jag säger något till henne annat än råd om hon frågar eller så... Men strular man så måste ju föräldrarna säga ifrån...
    Ömsesidig respekt alltså... Men man måste ju visa sig värdig respekt oxå...
    De extrema gränser som jag har är dåliga för min hälsa. Sen så undrade jag mer enligt lagar och andra regler.

    Kommentar

    • Nils Holmström
      • November 2004
      • 2195

      #62
      Ursprungligen postat av Katharina
      Hej,,

      Det är ju ganska omöjligt att bo kvar hemma och begära att bli försörjd men inte respektera de gränser föräldrarna sätter upp...
      Jag har en 20 åring som bor hemma men det är jättesällan jag säger något till henne annat än råd om hon frågar eller så... Men strular man så måste ju föräldrarna säga ifrån...
      Ömsesidig respekt alltså... Men man måste ju visa sig värdig respekt oxå...
      det beror väl lite på vad man menar med försörjd, men dina föräldrar ansvarar för att du har mat och husrum tills du går ut gymnasiet, oavsett vilka villkor de har lust att sätta. Men det gäller som sagt om man går på gymnasiet, annars upphör föräldrarnas försörjningsplikt när du fyller 18.
      222 liter Malawi

      Kommentar

      • akan
        • August 2005
        • 629

        #63
        woohoo.. har lyckats förhandla mig till villkor som jag trivs med.

        Hur? Var ute på en fest, sa inte vart jag skulle eller hur länge jag skulle vara borta, svarade inte i telefonen, och sms:ade till sist att jag skulle sova över. kom hem pigg och nykter. pratade med föräldrarna och kom fram till att en ärlig relation är bäst där jag säger vart jag ska och hur länge och tar ansvar, så slutar de säga när jag ska vara hemma.

        lite konstigt att det inte går att komma fram till det utan att vara borta hela natten utan att säga var man är.

        Tack för alla svar
        Senast redigerad av akan; 14 January 2007, 14:05.

        Kommentar

        • miluhe
          • June 2006
          • 2090

          #64
          Jag tror dina föräldrar älskar dig hemskt mycket. Antagligen har de varit för överbeskyddande. Bra att du nu visat vad du vill. Fortsätt prata med dem, få dem att förstå hur du vill ha det. Du MÅSTE visa att du är vuxen nu. Var inte rädd att förklara hur du vill ha det. Det är ditt liv.
          Lycka till!

          Kommentar

          Arbetssätt...