hur länge får ditt barn vara ute på helgerna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fairing
    • October 2003
    • 574

    #16
    jag har en dotter på 13år och jag tycker det inte är så bra att hon e ute halva nätterna i dagens samhälle de kan hända så mycke även om dom inte super.de är en sak om dom e hemma hos någon så att man vet var dom e.men då vill man kolla med dom föräldrarna så att dom e där för det har hänt att dom säger att dom e där och sen går dom ut på stan istället.
    www.akvarietorget.se

    Kommentar

    • Marcus.N
      • September 2006
      • 1173

      #17
      Faring skrev ju i första inläget att hon hade en dotter på 13 år fast ändrade det och det var därför ja tog det som ex. när ja skrve det Anderassofus
      why am i the only one how gives the most all the time?
      www.agnescarlsson.se
      www.myspace.com/agnescarlsson
      http://static.fanzone.org/data/image...78eba9961f.png
      http://youtube.com/watch?v=E_NqFDN74G4

      Kommentar

      • andreassofus
        • November 2005
        • 5643

        #18
        såg de sen
        Mvh Andreas
        min zoon
        msn adress

        Kommentar

        • fairing
          • October 2003
          • 574

          #19
          jag vill bara ha ålder och hur länge dom får vara ute så jag har något att jämföra med det är så svårt att veta.tack på förhand
          www.akvarietorget.se

          Kommentar

          • birgitta-lundin
            • January 2006
            • 114

            #20
            Mina barn skall vara hemma 21.00 vardagar och 23.00 helger så länge de går i grundskolan skolarbetet går före festandet, de är 13 och 14 år

            Kommentar

            • qenzo
              • February 2005
              • 1747

              #21
              Jag har inga problem med tider och rännande ungar än, de är bara 8 och 3 år.
              Men vi bor i byn Ingenstans mitt i Ingenting med skogen som närmaste granne, 4 km till närmaste mack och 1 mil till byn samt 2,5 mil till grannbyn så på ngt sätt tror jag att ongan kommer att ringa efter taxin (mamma) då det är dags för hemfärd.
              Jag jobbar hårt med att sonen ska känna sig trygg i att alltid kunna ringa, eller berätta om ngt hänt. Oavsett vad det är.
              Hade vi bott i stan hade det nog sett väldigt annorlunda ut.

              Idag ska sonen vara hemma kl 19 på vardagar och 20 fre - lörd.
              Dorta, ja hon ska ligga i bingen senast kl 20
              Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

              Kommentar

              • akan
                • August 2005
                • 629

                #22
                bara jag som blir strypt av för strikta hemkomsttider? bor i innerstaden i sthlm och måste vara hemma vid 12. Jag är 18 år Jag kvävs.. mina yngre kompisar får vara ute och festa till 5, och jag får inte ens vara på en filmkväll hos en kompis till efter 12. inte varit ute och druckit mycket, och aldrig kommit hem full. måste komma hem efter krogen och får inte sova över hos någon kompis efteråt..

                Kommentar

                • rödtoppen
                  • June 2006
                  • 3148

                  #23
                  Ursprungligen postat av akan
                  bara jag som blir strypt av för strikta hemkomsttider? bor i innerstaden i sthlm och måste vara hemma vid 12. Jag är 18 år Jag kvävs.. mina yngre kompisar får vara ute och festa till 5, och jag får inte ens vara på en filmkväll hos en kompis till efter 12. inte varit ute och druckit mycket, och aldrig kommit hem full. måste komma hem efter krogen och får inte sova över hos någon kompis efteråt..
                  jösses ,
                  när jag var 18 så var jag borta hela nätterna, jag var bara hemma när jag var hungrig
                  Hade jag varit dig så hade jag flyttat ihop med en polare, om det är för svårt att hitta en egen lägenhet.
                  / dtoppen /

                  Kommentar

                  • miluhe
                    • June 2006
                    • 2090

                    #24
                    akan är du arton år bestämmer du själv(antagligen tycker dina föräldrar de bestämmer så länge du bor hemma). Har du pratat med dina föräldrar varför de är så oroliga Man vill alltid sina barn väl men får inte kväva dem med sin oro. Fråga dem varför de inte släpper på tyglarna du är ju vuxen i lagens mening.

                    Kommentar

                    • Långås
                      • December 2005
                      • 1368

                      #25
                      Uja, ser inte fram emot att ha en tonårsdotter, tur att hon bara är sex månader ännu . Fast varje fas har väl sina för och nackdelar...
                      Mvh Peter

                      Kommentar

                      • Nils Holmström
                        • November 2004
                        • 2195

                        #26
                        Förstår inte varför det skulle vara värre med döttrar (det verkar på rätt många som att det är främst sina flickor de oroar sig för).
                        80-90% av alla våldtäkter sker i hemmet av någon offret känner, och i ungefär lika stor procentsats av våldsbrotten i stort är det män som är offret.
                        Statistiskt sett är det alltså era pojkar ni ska vara oroliga för.

                        18 år och hemma klockan tolv? Låter heltokigt, är du 18 är du myndig, har dina föräldrar förstått det? Sen är det strunt samma vad de hotar med. de kan hota emd att slänga ut dig, men det får de itne göra för de är försörjningsskyldiga tills du har gått ut gymnasiet.
                        222 liter Malawi

                        Kommentar

                        • qumarr
                          • July 2006
                          • 66

                          #27
                          Ursprungligen postat av akan
                          bara jag som blir strypt av för strikta hemkomsttider? bor i innerstaden i sthlm och måste vara hemma vid 12. Jag är 18 år Jag kvävs.. mina yngre kompisar får vara ute och festa till 5, och jag får inte ens vara på en filmkväll hos en kompis till efter 12. inte varit ute och druckit mycket, och aldrig kommit hem full. måste komma hem efter krogen och får inte sova över hos någon kompis efteråt..
                          vafan

                          dina päron låter knasiga.

                          Kommentar

                          • birgitta-lundin
                            • January 2006
                            • 114

                            #28
                            Det kanske är dags att flytta hemifrån Du är ju myndig

                            Kommentar

                            • rödtoppen
                              • June 2006
                              • 3148

                              #29
                              Ursprungligen postat av birgitta-lundin
                              Det kanske är dags att flytta hemifrån Du är ju myndig
                              tror att det är svårt att hitta lägenhet i storstäderna
                              / dtoppen /

                              Kommentar

                              • Stephanie0134
                                • December 2006
                                • 120

                                #30
                                Ursprungligen postat av andreassofus
                                sen tycker många föräldrar det är bra att ge sina barn LITE alkohol så dom vet hur mycket dom dricker, men sanningen är den att den spriten som föräldrarna ger kommer bara i tillägg till allt de ungdomar dricker, så föräldrarna bidrar ju faktiskt till att deras barn dricker sig dyngraka.
                                Nej nej nej! Helt fel! Det där måste jag säga är ett typiskt "jag litar inte på mina barn"-beteende... Fler förbud leder till fler brutna regler. För många onödiga regler gör att de flesta ungdomar väljer att smyga bakom ryggen på sina föräldrar istället för att vara ärliga. Är tex. alkohol helt förbjudet (och förbjudet att prata om...) hemma, så blir det mer lockande att prova i smyg bara för det. Eftersom jag själv är i den "aktuella åldern" så pratar jag mycket med andra ungdomar och får höra "hemligheterna". Allt som rör alkohol, rökning, droger och sex och allt det där. ALLA som gör något "förbjudet" som att röka eller dricka till exempel, smyger bakom ryggen på sina föräldrar och säger att "de skulle bli galna om de fick veta". Sen visar det sig alltid att det alltid har varit HELT förbjudet i familjen.

                                Av mina egna erfarenheter (hur jag själv har det och alla jag pratat med...) så står jag fast vid att ju mindre regler desto större ansvar tar ungdomarna själva. Som jag sa till mamma idag när vi pratade om det här ämnet - samvetet är straff nog om man från början fått ansvaret själv.

                                Jag är inte ensam om att ha allt ansvar för "allt som rör detta ämne" och för alla jag mött som har det lika hemma, så fungerar det lika bra. Alla håller sig undan av eget intresse.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...