En egen tåt för oss sjuklingar....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gladys
    • March 2005
    • 1962

    Jag har 2 ciggaretter kvar i paketet.. jag tror att jag ska sluta när dom är slut..
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur

    Kommentar

    • Tant Nancy
      • April 2002
      • 5407

      Ursprungligen postat av gladys
      Jag har 2 ciggaretter kvar i paketet.. jag tror att jag ska sluta när dom är slut..

      Näääää... du menar att du tänker skaffa dig försprång alltså!!!! När man går på tobaksenheten så är det andra bullar... det ska planeras, skrivas listor och inväntas exakt rätt tillfälle!!! Har i alla fall förtroende för vad dom gör, så jag planerar snällt...
      MvH
      Tant Nancy
      www.gladafisken.aqualogen.se
      Mitt fotogalleri
      Dagbok
      Min zoon

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        lycka till, å tänk på alla pengar du sparar.

        en före detta rbetskollega slutade röka och la motsvarande summa i en burk och det tog inte många månader innan han traska iväg å köpte sej en skinnjacka
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        • Tant Nancy
          • April 2002
          • 5407

          Inte kul för dig Mogwai... men förhoppningsvis blev du ju lite piggare på kuppen i alla fall! En annan åt en Semla och insåg att det var inte alls vad min mage ville ha... kändes som om både den och middagen slog rekord i hur snabbt man kan passera en människas tarmsystem *urk*... rackarns ont gjorde det också...
          MvH
          Tant Nancy
          www.gladafisken.aqualogen.se
          Mitt fotogalleri
          Dagbok
          Min zoon

          Kommentar

          • gladys
            • March 2005
            • 1962

            Ursprungligen postat av Tant Nancy
            Näääää... du menar att du tänker skaffa dig försprång alltså!!!!
            Japp!! Blev tok-motiverad nu!! Dessutom har jag inte råd att köpa fler cigg, så jag passar på nu.
            *Sorry Qenzo, men jag kan nog inte hälsa på dig på ett tag nu..*
            Joo, kanske om du oxå slutar, men då vet jag inte om jag vågar..
            Quidquid latine dictum sit, altum viditur

            Kommentar

            • gladys
              • March 2005
              • 1962

              *skickar (med tankekraft) en mumsig semla till Mogwai*
              Quidquid latine dictum sit, altum viditur

              Kommentar

              • qenzo
                • February 2005
                • 1747

                Ursprungligen postat av gladys
                Japp!! Blev tok-motiverad nu!! Dessutom har jag inte råd att köpa fler cigg, så jag passar på nu.
                *Sorry Qenzo, men jag kan nog inte hälsa på dig på ett tag nu..*
                Joo, kanske om du oxå slutar, men då vet jag inte om jag vågar..
                Feeegis... jag är inte klar att sluta nu...
                Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                Kommentar

                • Birgitta W
                  • October 2005
                  • 2764

                  Ursprungligen postat av Raven
                  lycka till, å tänk på alla pengar du sparar.

                  en före detta rbetskollega slutade röka och la motsvarande summa i en burk och det tog inte många månader innan han traska iväg å köpte sej en skinnjacka
                  Annars kan ni lägga pengarna ni sparar i en sådan här "burk" !!!
                  Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

                  Min zoon :
                  http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

                  Kommentar

                  • Raven
                    • February 2005
                    • 15385

                    nja tror inte fiskar gillar att leva i papiermache
                    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                    Faktatråd Om AkvarieVatten
                    Växtakvaristernas Paradis

                    Kommentar

                    • Mogwai
                      • November 2002
                      • 3021

                      Ursprungligen postat av mckvinnan
                      2 påsar rött låter ju gott - antar att det var "bag in box" då om det var i påse. Visste inte att de hade vin på sjukhuset numer - man kanske skulle se till att bli inlagd. Näe, men allvarligt så förstår jag att du föredrar semlor framför det där blodiga alternativet.
                      Hoppas att du mår bättre nu när du fått komma hem till Grabbarna Grus, maken och alla galna firrar? Du har verkligen gjort dig väl förtjänt av en pizza ikväll tycker jag!
                      Stooooooooooooora kramen!

                      Blir ingen pizza ikväll, det blir lammentrécoté mé smarrig risotto till. Pizzan får jag ta på fredag då maken är i stora staden och diggar Toto tillsammans med en kompis.
                      Biddade ingen temla idag heller, så jag spar den tills imorgon. *s*
                      Och man får ju inte ens välja själv vad för "bag" man kan få.....jag hade nog kännt mer för något från bourdox....fast de hade bara positiva 0:or att erbjuda !!
                      Lite piggare har man la blitt, får la se vad värdena säger under morgondagen. Då ska jag träffa min vanliga läkare.

                      Raven, vi har en kebab / pizzeria tvärs över vägen här som gör en oslagbar kebabrulle. En sån räcker i 3 dagar för mig. *S*

                      Nu ska jag sjunka ner i TV-soffan, med lite chips och dipp och bara känna hur skönt det är att vara hemma igen. I en rökfri lya.
                      Rökning provade jag på under gymnasietiden, men det var ingen bra idé. Fick en inflammation i halsen som vart kronisk, och då läkarna hotade med att sätta skalpellen i strupen på mig eller att jag slutade att röka, så tyckte jag att det senaste alternativet lät bäst på någe sätt.
                      Kom underfund med mig själv att rökning var någe som jag deffinitivt inte behövde, och att det bokstavligen talat var pengar som gick upp i rök.
                      Men inflammationen ligger där och lurar, det räcker med att jag är i en rökig lokal för några timmar så låter jag som en väldigt taskig kopia av Smokering Andersson 3 dagar efteråt.
                      Nej visst ja....TV-soffan var det ja.

                      Ha en störtskön kväll allehopa.

                      Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

                      Kommentar

                      • Mogwai
                        • November 2002
                        • 3021

                        Ursprungligen postat av gladys
                        *skickar (med tankekraft) en mumsig semla till Mogwai*

                        Tack, stoppar in den i kylskåpet och spar tills imorgon !!

                        Himlars, jag har fått scalareyngel !!!!! Snart frisimmande !! Oh geeee

                        Kommentar

                        • Raven
                          • February 2005
                          • 15385

                          Ursprungligen postat av Mogwai
                          Raven, vi har en kebab / pizzeria tvärs över vägen här som gör en oslagbar kebabrulle. En sån räcker i 3 dagar för mig. *S*
                          om de ändp fanns här.
                          alla runtom kör med fläsk eller ox kött såvitt javet.
                          vill ha riktigt kebabkött men har ingen lust å köra drygt 2mil för att få en :/

                          kram tillbaks
                          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                          Faktatråd Om AkvarieVatten
                          Växtakvaristernas Paradis

                          Kommentar

                          • Solen
                            • September 2003
                            • 2997

                            Ursprungligen postat av Mogwai
                            *muttrar*...det vart ingen semla för mig igår...och ändå så hade jag köpt två st supersmarrigt stora gräddiga dundersemlor. Men inte då.....det vart Danderyd istället och 2 påsar med rött !!
                            De där rockarna i vitt tyckte att jag behövde lite påfyllning tydligen då hb:t var nere på 70. Jag frågade om det inte dög lika bra med en semla...men det gjorde det tydligen inte.
                            Klarar du dig normalt sätt utan pås-varianten och epo el ?
                            Pricken den Store !
                            ~~~~

                            Kommentar

                            • Stenborg
                              • April 2003
                              • 367

                              Suck!Det är lika bra att fimpa nu,så jag hänger på ,f.o.m i morgon blir det rökfritt och det är delvis erat fel .Jag har följt tråden med stort intresse och blivit mycket berörd av hur ni har det och på det sett några av er har blivit behandlade,tycker att ni är ena riktiga kämpar,framför allt du Solen.
                              Så nu tänker jag använda er som drivkraft att lägga ner ciggen eftersom det är pga denna tråd jag blev så dj-la motiverad, just i detta nu bestämde jag mig för en liten tävling utan motkrav, det är upp till var och en,men jag tänker inte vara den som börjar röka igen.Stora ord kan tyckas ,men det räcker att läsa Kramfors inlägg,så vill jag inte ha det.Det är banne mig jag som bestämmer och inget attans nikotinbehov skall få mig att vika en tum.

                              Kommentar

                              • Tant Nancy
                                • April 2002
                                • 5407

                                Heja Stenborg!!!! Jag looovar att jag hänger på snart! Just nu är jag i alla fall på väg att krypa under täcket... Slutade med cortisonet i måndags och med immunförsvarshämmande medicin i dosetten i stället, så kom en rejäl förkylning som ett brev på posten!
                                Dyker jag inte upp här i morgon så kan ni ju skänka en tanke till stackars mig som ligger och snörvlar under täcket... för ett är säkert... orkar jag inte till datorn och Zoopet, jaa...då ÄR jag riktigt sjuk!!!
                                MvH
                                Tant Nancy
                                www.gladafisken.aqualogen.se
                                Mitt fotogalleri
                                Dagbok
                                Min zoon

                                Kommentar

                                Arbetssätt...