blomgalningar!
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Underbart Guy. Jag tror inte jag sett gula rhododendron tidigare. Bergianska trädgården nära Naturhistoriska museét i Sthlm har en väldigt vacker rhododendronsamling i en backig skogsmiljö med slingrande gångar, nu blev jag sugen på att kolla hur det ser ut där.Kommentar
-
Den gula är ingen Rhododendron utan en Azalea. Tycker absolut att du skall åka till Bergianska Trädgården. Finns inte mycket andra växter som slår Rhododendron. Ute vid Tylösand har vi en "skog" av Rhododendron planterad av arbetslösa arbetare för nittio år sedan. Det är imponerande att se.Kommentar
-
så där vill jag ha det i trädgården *s* men det kommer att ta ett tag för jag envisas med att köpa halvkrassliga rodherendronplantor på utförsäljning.
Bägge magnoliorna jag köpte förra året har blommat iår, är SÅ stolt men har tyvärr inte kunnat okumentera det hela (laddaren till kamerabatteriet är på rymmen)http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188
"Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
(ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)Kommentar
-
Kommentar
-
vilka underbara rhododendron-bilder.
även hos mig har sommaren intagit och det växer och blommar för fullt. vintern har varit hård för en del. men överlag har det mesta klarat sig.
lite bilder från mig
från maj
från juni
Kommentar
-
Guest
Kommentar
-
här växer det på hos mig mina två senaste album
skönt med lite värme nu så det växer lite tillKommentar
-
det är en Mandevilla splendens ( heter också Dipladenia splendens)
på svenska heter den Bägarranka. lättskött och blommar mycket under hela sommaren.Kommentar
Kommentar