blomgalningar!

Kollaps
X
Kollaps
+ Fler alternativ
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Linda_A
    • March 2005
    • 1479

Ursprungligen postat av Sonja
    Vilken liten sötis . Vad är det för sort? Kul att dom blommar lite nu på hösten. Jag har redan en rätt stor knopp på enfärgad Multiflora som jag fick av Morellen. Få se om den orkar fram.
    Visst är den. Det är en tsangii, har en 4-5 knoppar till på den som jag väntar på.

Plus att jag väntar på att carnosa ruby, Carnosa tricolor, wayetii ska knoppa.
    Och ev finns det en blomsporre på sp molukken med.
    //Linda

Kommentar

• Sonja
      • October 2003
      • 7357

Vad kul, jag har en tsangii och en wayetii också som är så pass små så de inte blommat än. Skulle nog behöva sätta om dom. Speciellt wayetiin har vuxit på bra i sommar.
      Jag har flera gröna blommor på chlorantan som smygblommar uppe i persiennsnörena .
      Alltid nyfiken!
      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

Kommentar

• Linda_A
        • March 2005
        • 1479

Helt klart.

Fast min tsangii är bara väldigt små sticklingar!:o

Det är väldigt kul måste jag säga med hoyor.

Har blivit 30 stycken på kort tid.
        //Linda

Kommentar

• Morellen
          • November 2003
          • 4349

jopp, det bler väldigt lätt många hoyor utan att man riktigt förstår hur det gick till...

Har fått hem en stickling som skall vara sp. Thai 3. ENORMA blad kan jag ju konstatera iaf *s*
          sedan har jag sticklingar av bontrosai, bouganevilla, eukalyptus, blomsterlönn och fikon på gång med. Skall bli spännande att se om de tar sig..
          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

"Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
          (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

Kommentar

• Linda_A
            • March 2005
            • 1479

Ursprungligen postat av Morellen
            jopp, det bler väldigt lätt många hoyor utan att man riktigt förstår hur det gick till...

Har fått hem en stickling som skall vara sp. Thai 3. ENORMA blad kan jag ju konstatera iaf *s*
            sedan har jag sticklingar av bontrosai, bouganevilla, eukalyptus, blomsterlönn och fikon på gång med. Skall bli spännande att se om de tar sig..
            Helt klart, man undrar hur det hände och varför plånboken ekar tomt.
            Är rätt dyrt att både köpa hoyor och akvarium samtidigt.
            Du har ingen möjlighet att visa någon bild på den hoyan. Försökte hitta någon på nätet men gick inte så bra.
            //Linda

Kommentar

• Tastyfish
              • February 2005
              • 1761

kände för att skriva här .
              Har köpt en kaktus med namn Euphoria Lactea idag . annars har jag en växt som jag inte kommer ihåg namnet på . bor hemma o allt så har väll rätt så mkt växter för min ålder antar jag .
              Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
              Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
              Måste skaffa mig fler djur!

Kommentar

• Linda_A
                • March 2005
                • 1479

Ibland är det bra att ha en sambo som jag.

Han kom hem med dessa två stora plantor.
                En thomsonii och en Callistophylla.

Spec Callistophylla är helläcker som jag säga.

Sen lär det bli några flera hoyor då jag ska på hoya träff på lördag.
                Bifogade filer
                //Linda

Kommentar

• Morellen
                  • November 2003
                  • 4349

jittar tyvärr inte tillbaka till bilden just nu, vet bara att jag lyckades googla fram en bild som visade att bladen ser likadana ut som min planta.
                  Kompisen som var på besök i helgen tyckte att det var lite fullt i mina fönster - undrar varför?

Kommentar

• Linda_A
                    • March 2005
                    • 1479

Ursprungligen postat av Morellen
                    jittar tyvärr inte tillbaka till bilden just nu, vet bara att jag lyckades googla fram en bild som visade att bladen ser likadana ut som min planta.
                    Kompisen som var på besök i helgen tyckte att det var lite fullt i mina fönster - undrar varför?
                    okej! Jag får se den live på lördag så det spelar ingen roll. Tjejen som vi ska vara hos hade den med, såg jag nu.
                    //Linda

Kommentar

• Morellen
                      • November 2003
                      • 4349

Har hittat tre stycken sjuttiotals (?) amplar, sånna där som är gjorda av snäckor trädda på tråd.... Blir nostalgisk för de har överlevt från min barndom och nu skall vi se om det går att trassla ut dem så att jag kan hänga upp några hoyor till.

Vet ni om det funkar med provadopinnar till citrus med?

Kommentar

• Morellen
                        • November 2003
                        • 4349

och nu "råkade" jag komma hem från stan med en rätt stor linearis med flera knoppar på... *s* Min lilla ynkliga stickling verkar kanppt vilja överleva så det kändes som en nödvändig investering

Kommentar

• Sonja
                          • October 2003
                          • 7357

Oj, oj och du som skulle ha in växter utifrån . Jag har nu en stor knoppklase på "din" multiflora, Morellen. Kanske orkar den blomma. sen så har Huernian satt fart. Nu är det två olka knoppanlag som blommar med ca 5-6 kolsvarta blommor samtidigt. Otroligt svårfotade.
                          Alltid nyfiken!
                          Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

Kommentar

• Morellen
                            • November 2003
                            • 4349

men linearisen skall ju hänga i fönstret så den tar nästan ingen plats alls *s*
                            Senast redigerad av Morellen; 05 October 2005, 20:07.

Kommentar

• Linda_A
                              • March 2005
                              • 1479

Morellen: Hehe du har så rätt så. Där tar de ju ingen plats alls ju.

Därför räknas knappt min compacta som jag köpte igår och alltså räknas bara denna sötnosen som blommar för fullt. Men den var ju för söt för att inte köpas. Även om jag hade sticklingar av den hemma.
                              Bifogade filer
                              //Linda

Kommentar

• Tastyfish
                                • February 2005
                                • 1761

nån här som läser tråden som är intresserad av köttätande växter?

jag är intresserad av dionaea muscipula, mindre nephentes arter och drosera arter.
                                ska köpa en dionaea och måste hitta en nephentes .
                                Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
                                Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
                                Måste skaffa mig fler djur!

Kommentar

Arbetssätt...