Trött på kjells moralpredikningar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sunnan
    • September 2003
    • 6

    #61
    Jag har inte varit här på länge, och det jag slås av är att ni bråkar så mycket?

    Varför?
    Kan det bero på att ingen är vän med den andra här?

    Kommentar

    • Alexander Ylipää
      • May 2003
      • 1831

      #62
      Fjortiss om du tycker det låter bättre då.... Fjortiss är ett betende
      Jag tycker att 19 åriga kaxiga killar speciellt såna som heter mikael ståhl ska sluta, och bara hålla sin käft stängd!
      Med vänlig hälsning
      Alexander

      Kommentar

      • cool
        • October 2002
        • 1869

        #63
        men ja skojade inte me det inlägget bara va öppen o sa va ja tyckte
        Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
        NY MSN:t__skate@hotmail.com
        Skorpion och amfibie fantast

        Kommentar

        • Alexander Ylipää
          • May 2003
          • 1831

          #64
          och fjortiss är inget beteende!!!!!!
          Med vänlig hälsning
          Alexander

          Kommentar

          • Peter_F
            • October 2003
            • 693

            #65
            Ursprungligen skickat av JR
            MichaelE .. jag håller med, tycker mer det var hans uttalande som var barnsligt!
            sen, peterF, det är väl inte riktigt så att det är kjells site? han kanske står för den, men utan "oss" så hade det bara varit en till meningslös hemsida som handlade om fisk.
            Det är interaktiviteten som gör sidan bra.. och utan all input i forumet som kommer från "oss" hade zoopet inte varit mycket mer än ett fiskuppslagsverk..
            med andra ord är zoopet vår också, bara det att vi inte har nåt att säga till om tydligen..
            Med "Kjells" menar jag att någon trots allt är ansvarig för vad som publiceras. Jag tror säkert att "vi" har mycket att säga till om. Bara det görs på rätt sätt. Ett tips med förklaring, läses garanterat och om det är möjligt att genomföra, görs det säkert. Jag tror INTE att personangrepp är rätt anda.(Det sista är menat generellt JR.)

            //Peter
            "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"
            Ta en titt på Min Zoon & Min Sida

            Kommentar

            • JR
              • April 2003
              • 2112

              #66
              Hmm... nu blir det lite väl personliga påhopp här...hajen89, lugna ner dig lite =)

              peter...jag tar inte åt mig =)
              --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
              http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

              Kommentar

              • Patrik_Tq
                • November 2003
                • 674

                #67
                Ursprungligen skickat av Patrik_växjö
                Å vad e det för fel på det namnet? Baaaah...

                haha.. nä jag vet inte "sköts sämre" är rätt ord, men jag har en känsla av att "ditt" forum har en högre snittålder hos användarna och därför har en större moral och liknande!

                Från början hade detta forumets anv ungefär samma trevliga ordalag och inställning som över allt annars, men som jag redan skrivit tror jag att zoopets plötsligt ökande anv.antal bidragit till att humör och attityd förändrats!
                Namnet äre inget fel på.... utom utom det där med Växjö då ligger det i Sverige!? *skratt*
                Sen att det är högre snittålder på "NA" (mitt forum var väll att ta i jag hjälper bara till där) kanske gör att det
                blir högre nivå vad vet jag. Men jag tror ändå inte det är hela sanningen.
                Kanske ska avdelningen humormania bort helt för den tillför ju inte direkt mycke här på zoopet. Tar bara upp plats.

                zoopet kanske håller på växa ur kläderna helt enkelt, kanske dax att
                se över allt.
                Gold? Sånt har jag bara i bilen

                www.audis3.se

                Kommentar

                • stahl_mikael
                  • November 2003
                  • 293

                  #68
                  Alla har olika åsikter

                  Kommentar

                  • cool
                    • October 2002
                    • 1869

                    #69
                    snälla sluta bråka så det inte slutar me att kjell stänger zoopet
                    !
                    Hoppas på att kjell låser denna tråd snart
                    Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
                    NY MSN:t__skate@hotmail.com
                    Skorpion och amfibie fantast

                    Kommentar

                    • cool
                      • October 2002
                      • 1869

                      #70
                      förresten så undrar ja om nån tog illa uåp om det dära robinson o farmen??
                      Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
                      NY MSN:t__skate@hotmail.com
                      Skorpion och amfibie fantast

                      Kommentar

                      • Alexander Ylipää
                        • May 2003
                        • 1831

                        #71
                        ok sorry, ska va lite coolare......
                        Med vänlig hälsning
                        Alexander

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #72
                          En idè som kanske är värd en extra tanke är väl att försöka framhäva sökfunktionen på forumsdelen!? Hur många har inte frågat "Hur ofta ska man byta vatten" eller liknande?
                          I början så svarade jag ofta i olika inlägg genom att be folk använda sökfunktionen och kolla i gamla foruminlägg eller i artregistret innan man frågar, men då fick jag ofta höra att jag var var snorkig och oförskämd som inte ville svara folk så det gav jag upp. Dessutom hjälpte det ju ändå inte eftersom samma fråga ändå återkom något dygns senare ställd av någon annan.
                          Det är väl helt enkelt så ett internetforum fungerar dvs folk ids inte anstränga sig med att leta utan vill ha svar själv direkt. Detta har också lett till att kvalitén på svaren idag ofta håller en lägre nivå än vad de gjorde för ett år sedan - de som har lite mer erfarenhet och kan ge bra svar tröttnar på att svara.
                          Men det är väl som sagt så internet funkar, inte så mycket att göra åt. Idag är jag nog lite mer krass när det gäller min inställning till internet - internet är en oerhört bra informationskälla om man kan mycket (och kan sovra i det som skrivs) men inte alls så bra om man är nybörjare.

                          Med "Kjells" menar jag att någon trots allt är ansvarig för vad som publiceras. Jag tror säkert att "vi" har mycket att säga till om. Bara det görs på rätt sätt.
                          Jo det stämmer helt klart - anledningen till att jag stängde just t.ex. "Grogg-tråden" var att det kom in så många önskemål om detta - så visst följer jag önskemålen.
                          Imorgon kommer jag att prata med Christian om Zoopet och då kommer vi knappast alls att prata om denna tråd - däremot diskuterar vi den tråd som handlar om "modem-problemen" som tagits upp på ett bra sätt.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Patrik_växjö
                            • July 2002
                            • 2046

                            #73
                            Ursprungligen skickat av cool
                            förresten så undrar ja om nån tog illa uåp om det dära robinson o farmen??
                            Nej, fortfarande var det ett skämt, ett försök att pigga upp tråden lite...

                            Tar inte av mig av något ...
                            / Patrik /

                            Kommentar

                            • Patrik_växjö
                              • July 2002
                              • 2046

                              #74
                              Ursprungligen skickat av Patrik_Tq
                              Ursprungligen skickat av Patrik_växjö
                              Å vad e det för fel på det namnet? Baaaah...

                              haha.. nä jag vet inte "sköts sämre" är rätt ord, men jag har en känsla av att "ditt" forum har en högre snittålder hos användarna och därför har en större moral och liknande!

                              Från början hade detta forumets anv ungefär samma trevliga ordalag och inställning som över allt annars, men som jag redan skrivit tror jag att zoopets plötsligt ökande anv.antal bidragit till att humör och attityd förändrats!
                              Namnet äre inget fel på.... utom utom det där med Växjö då ligger det i Sverige!? *skratt*
                              Sen att det är högre snittålder på "NA" (mitt forum var väll att ta i jag hjälper bara till där) kanske gör att det
                              blir högre nivå vad vet jag. Men jag tror ändå inte det är hela sanningen.
                              Kanske ska avdelningen humormania bort helt för den tillför ju inte direkt mycke här på zoopet. Tar bara upp plats.

                              zoopet kanske håller på växa ur kläderna helt enkelt, kanske dax att
                              se över allt.
                              Hörrö TQ.. Växjö ligger nånstans mittemellan Polen, Danmark å Norge...

                              Vad e TQ för fisk?? Eller är det en Volvomodell ??



                              / Patrik /

                              Kommentar

                              • cool
                                • October 2002
                                • 1869

                                #75
                                ja tycker att om det skulle finnas en "grogg" tråd borde den heta "sitta o sörpla vi datan " så alla kan skriva även vi omyndiga som inte dricker alkohol!
                                Tobbe
                                Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
                                NY MSN:t__skate@hotmail.com
                                Skorpion och amfibie fantast

                                Kommentar

                                Arbetssätt...