Trött på kjells moralpredikningar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JR
    • April 2003
    • 2112

    Trött på kjells moralpredikningar

    Kjell du moralpredikar en del, och visst är det du som styr forumet, men lite får du låta folk tycka.. som det där med att köpa en bit av månen, du såg riktigt ner på dem som gjorde det istället för att köpa ett träd.
    Nu såg jag att du stängt min "surfa zoopet & dricka grogg" tråd för att den inte handlade om fisk..en otroligt välbesökt tråd som levt länge.
    hur kommer det sig att den idiotiska tråden "ZMHI 2004" lever kvar?
    handlar ju bara om vädret & inte om fisk..
    om det måste handla om fisk i humormania så skriv det i beskrivningen av tråden och ta bort trådar som ZMHI t.ex.
    nu står det ju bara "Endast fantasin är begränsningen."
    tröttnar ibland på att du ändrar reglerna när det passar dig.
    --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
    http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/
  • Peter1904
    • February 2003
    • 1079

    #2
    Detta har diskuterats i en annan tråd.
    http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=18403

    Kommentar

    • Oscar Cederqvist
      • November 2002
      • 6546

      #3
      Håller med om en sak. Antingen ska det handla bara om fiskar/djur eller är allt tillåtet. Självklart inom lagens gränser. Kan tänka mig att det är lika många som irriterar sig på ZMHI som på grogg tråden. Om Kjell och GooGoo ständigt ska tjata om väder eller damfotboll eller annat totalt meningslöst kan ni väl göra det på chatten eller över telefon.
      Oscar Cederqvist

      Kommentar

      • johan_lindgren
        • September 2002
        • 194

        #4
        håller med.

        antingen eller tycker jag antingen enbart fisk eller så går allt.

        tror i ärlighetens namn att det är lite gammeldags moral som lever kvar att man ska inte prata om alkohol för det är skadligt o kan leda till beroende. ska man titta sen på den yngre publiken så tror jag det borde göra mer skada att tex se på nyheterna där det bara visas våld,död med grova bilder.

        sen chattens funktion kan jag säga att jag har tröttnat på för de ggr jag sett någon där inne antingen är det nån som inte loggat ur ordenltigt så det är iaf tomt när man kommer eller så är disskusionen en sådan att den hör hemma i sandlådan.

        det finns ju inte olika chat rum-vilket kanske både är bra o dåligt men vill man på sniskan tjata lite med liksinade låt gå. det går ju bara åt mer energi av dem som vill förbjuda det än vad de lägger för att bara ignorera tråden.

        tillslut vill jag bara tilläga att jag inte själv deltagit i grogg tråden utan tycker bara det är extremt löjligt att förjbuda sådan tråd.
        720l
        7 c.moori
        10 d.compressiceps
        6 livinstonii
        5 L.caeruleus
        2 crystal r20 (940 L/h)

        Kommentar

        • GooGoo
          • February 2002
          • 2975

          #5
          Om Kjell och GooGoo ständigt ska tjata om väder eller damfotboll eller annat totalt meningslöst kan ni väl göra det på chatten eller över telefon.
          Det är väl en jädra tur att Du inte är moderator på det här forumet mrsonk! Kasta inte sten i glashus, kolla först igenom alla Dina inlägg och förvissa Dig om att Du aldrig skrivit något som andra kan uppfatta som meningslöst och för hundrafemtielfte gången:

          <font size="5">- undvik Humormania om den retar Dig!</font id="size5">

          Ingen har någonsin tvingat Dig att läsa ZMHI eller någon annan tråd där. Att spela Bror Duktig och kasta skit på något som helt uppenbart är omtyckt här gör Dig bara löjlig!
          Har inte en enda firre längre men återkommer ändå hit då och då.

          Kommentar

          • johan_lindgren
            • September 2002
            • 194

            #6
            Ursprungligen skickat av GooGoo
            Om Kjell och GooGoo ständigt ska tjata om väder eller damfotboll eller annat totalt meningslöst kan ni väl göra det på chatten eller över telefon.
            Det är väl en jädra tur att Du inte är moderator på det här forumet mrsonk! Kasta inte sten i glashus, kolla först igenom alla Dina inlägg och förvissa Dig om att Du aldrig skrivit något som andra kan uppfatta som meningslöst och för hundrafemtielfte gången:

            <font size="5">- undvik Humormania om den retar Dig!</font id="size5">

            Ingen har någonsin tvingat Dig att läsa ZMHI eller någon annan tråd där. Att spela Bror Duktig och kasta skit på något som helt uppenbart är omtyckt här gör Dig bara löjlig!
            det är vad jag tror kallas för liknelse, det han (vad jag tror menar) är att varför ska det vara konsekvent. tagga ner lite o ta det inte så personligt. jisses...
            720l
            7 c.moori
            10 d.compressiceps
            6 livinstonii
            5 L.caeruleus
            2 crystal r20 (940 L/h)

            Kommentar

            • Oscar Cederqvist
              • November 2002
              • 6546

              #7
              Det är väl en jädra tur att Du inte är moderator på det här forumet mrsonk! Kasta inte sten i glashus, kolla först igenom alla Dina inlägg och förvissa Dig om att Du aldrig skrivit något som andra kan uppfatta som meningslöst och för hundrafemtielfte gången:
              Eftersom Kjell har laggt ribban så verkar det ju som man får snacka om allt möjligt skit här på forumet, därför gör ävan jag det. Men att Kjell sedan bara tillåter det han tycker är bra är ju fel.

              Oscar Cederqvist

              Kommentar

              • JR
                • April 2003
                • 2112

                #8
                GooGoo... varför SKRIKER du?
                bara för att kjell gullar med dig & gillar din meningslösa, fisklösa tråd om väder..
                jag gillar hellre att softa med en öl, kanske kolla zoopet eller mina akvarium & slappa...om det regnar hos dig intresserar inte mig, och om det rinner öl ner i min strupe, LÄS DÅ INTE GROGG TRÅDEN...
                blir så trött ibland..
                --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
                http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

                Kommentar

                • robban
                  • February 2003
                  • 322

                  #9
                  ^^oh nån tog visst åt sig hehe^^ zmhi och grogg tråden är väl båda rätt harmlösa och visst man avgör ju själv vad man vill läsa.

                  Kommentar

                  • GooGoo
                    • February 2002
                    • 2975

                    #10
                    Nej, jag tänker inte tagga ner för det här tjatet om Humormania i allmänhet och ZMHI i synnerhet gör mig så förbannad! Den senaste tiden har det gnällts mer eller mindre varje dag och man kan ju fråga sig vilka som är moraltanter här.

                    Jag måste säga att det överhuvudtaget är ett herrans gnäll här varenda dag och jag tror inte att jag är den som behöver tagga ner mest.

                    Mycket av gnället har gällt groggtråden och den har jag inte med ett enda ord nämnt och tänker inte heller göra det, men att den ständigt skall jämföras med ZMHI stör mig. Om nu groggtråden låstes skall det då innebära att så även skall ske med väder, damfotboll och annat "meningslöst"?

                    Nej, väx upp alla gnällspikar! Be sedan inte mig tagga ner, det finns en hel hög med petare som borde göra det i stället för mig!
                    Har inte en enda firre längre men återkommer ändå hit då och då.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #11
                      Trött på kjells moralpredikningar
                      Det var ju tråkigt och om du nu inte kan leva med dom så finns det två utvägar.
                      1/ Jag slutar med det och lägger ner Zoopet.
                      2/ Du försvinner från Zoopet till någon annan sajt eller startar en egen sida.
                      Det första är knappast inte aktuellt så då får jag väl tacka dig för den tid som varit och önska dig lycka till i framtiden. Ha det så bra.

                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Oscar Cederqvist
                        • November 2002
                        • 6546

                        #12
                        Tycker faktiskt inte ZMHI tråden ska stängas ner, men då ska våra andras trådar inte låsas.
                        Oscar Cederqvist

                        Kommentar

                        • GooGoo
                          • February 2002
                          • 2975

                          #13
                          GooGoo... varför SKRIKER du?
                          bara för att kjell gullar med dig & gillar din meningslösa, fisklösa tråd om väder..
                          jag gillar hellre att softa med en öl, kanske kolla zoopet eller mina akvarium & slappa...om det regnar hos dig intresserar inte mig, och om det rinner öl ner i min strupe, LÄS DÅ INTE GROGG TRÅDEN...
                          blir så trött ibland..
                          Jag skriker för att vissa av Er tydligen inte förstår annars!

                          Som jag redan har skrivit har jag inte och kommer inte att yttra mig om groggtråden, mest för att jag faktiskt INTE har läst den och alltså inte har en aning om vad som har skrivits i den. Jag har till skillnad från Er som ogillar ZMHI valt att inte läsa sånt som inte intresserar mig. Då kan jag ju inte heller spela Allan och gnälla på Er, eller hur?
                          Har inte en enda firre längre men återkommer ändå hit då och då.

                          Kommentar

                          • JR
                            • April 2003
                            • 2112

                            #14
                            Jag sa inte att jag skulle sluta vara här... bara för att det finns vissa saker som man kan bli trött på så måste man ju inte springa sin väg?
                            men eftersom man (nästan) får skriva vad som helst i humormania så skrev jag bara vad jag tyckte...
                            och eftersom jag får ett visst medhåll kanske du skulle ta & fundera på det lite?
                            jag säger inte att du är helt hopplös, bara att du inte är riktigt konsekvent alltid.
                            --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
                            http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

                            Kommentar

                            • johan_lindgren
                              • September 2002
                              • 194

                              #15
                              allvarligt

                              bara för att man utrycker en annan åsikt en din kjells så är man inte välkomen här? det är väl inte ändå en berundra kjell forman sida vi är på va??

                              är din åsikt den enda du driver väl en sida som ska passa alla inte de som du tycker om. din personliga smak i detta är orelevant det är väl ändå en åsikt av en person som driver en sida som ska passa alla som ska råda. annars får du sätta upp regler för detta forum för vad som är ok att disskutera eller ej.

                              googoo att man förstår mer när man skriker gör det hela mer logiskt.
                              720l
                              7 c.moori
                              10 d.compressiceps
                              6 livinstonii
                              5 L.caeruleus
                              2 crystal r20 (940 L/h)

                              Kommentar

                              Arbetssätt...