Trött på kjells moralpredikningar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patrik_växjö
    • July 2002
    • 2046

    #46
    Det skrivs ju trots allt 6-7 gånger fler inlägg i zoopet än i övriga stora akvarieforum i Sverige - men så är det inte så mycket att göra åt.
    En idè som kanske är värd en extra tanke är väl att försöka framhäva sökfunktionen på forumsdelen!? Hur många har inte frågat "Hur ofta ska man byta vatten" eller liknande?

    Själv använder jag alltid söket innan jag drar iväg en fråga! Man kan få leta lite men vad gör det när man ändå kommer fram till ett svar!?

    / Patrik /

    Kommentar

    • Sunnan
      • September 2003
      • 6

      #47
      En idè som kanske är värd en extra tanke är väl att försöka framhäva sökfunktionen på forumsdelen!? Hur många har inte frågat "Hur ofta ska man byta vatten" eller liknande?



      Eller så kan man också ankra en fast tråd på varje forumsdel, överst
      där det överskriften lyder tex : "ny på forumet, läs här"
      Alla frågor som vattenbyte, besvaras här
      Frågor om tofsalger? Läs här

      osv osv

      Kommentar

      • Patrik_växjö
        • July 2002
        • 2046

        #48
        Ursprungligen skickat av Patrik_Tq
        Nu har jag inte vart här på zoopet så himla länge men av det jag sett sköts det hur bra som helst.

        Jag sitter som moderator på en av Sveriges största bilmärkessidor och kan säga att det inte är lätt att behaga alla.
        Det finns alltid nån som anser att det är fel hit och dit.
        Ni glömmer bort tiden som lägs ner på zoopet och vad har tex Kjell för det? Ja ekonomiskt inte ett skit!

        Kanske är så att det behövs moderatorer men detta kommer inte heller att hjälpa då gnället kommer fram ändå.
        Eller kanske ännu enklare ta bort avdelningarna som inte är om fisk och vips så höjs ribban direkt.

        Nä acceptera forumet som det är för Kjell gör ett bra jobb va jag sett......... fjäskar jag nu? *skratt*
        Jag var tidigare aktiv på NA (nameatrikka) och måste säga att det sköttes då ljusår bättre än här. Men jag tycker ändå inte att denna site suger, den funkar bra tycker jag! Zoopet är ju överlägset den största å bäst fungerande akvariesiten i Sverige! SÅ jag är nöjd med Zoopet som det är iaf!
        / Patrik /

        Kommentar

        • Patrik_Tq
          • November 2003
          • 674

          #49
          Du med det snygga namnet
          Varför tycker du detta forum sköts så mycke sämre?
          Inte tycker då jag det sköts dåligt. Jag kanske har vart här för
          lite länge för att märka nått eller?
          Gold? Sånt har jag bara i bilen

          www.audis3.se

          Kommentar

          • Peter_F
            • October 2003
            • 693

            #50
            Håller med Tobbe...
            Kan vi inte fokusera på det vi alla är här för. Brinnande intresse för fiskar och allt där omkring.

            Kjell! din sajt = du bestämmer, MEN föregå med gott X-empel.

            Ni/vi andra skärpning. Synpunkter & tips är alltid en frisk fläkt men va' konkreta. Flum och klankande på andra tas aldrig på allvar.

            (Nu tänkte jag fokusera på de som vill ha tips/hjälp med akvariefrågor)

            //Peter
            "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"
            Ta en titt på Min Zoon & Min Sida

            Kommentar

            • Patrik_växjö
              • July 2002
              • 2046

              #51
              Å vad e det för fel på det namnet? Baaaah...

              haha.. nä jag vet inte "sköts sämre" är rätt ord, men jag har en känsla av att "ditt" forum har en högre snittålder hos användarna och därför har en större moral och liknande!

              Från början hade detta forumets anv ungefär samma trevliga ordalag och inställning som över allt annars, men som jag redan skrivit tror jag att zoopets plötsligt ökande anv.antal bidragit till att humör och attityd förändrats!

              / Patrik /

              Kommentar

              • MichaelE
                • June 2002
                • 903

                #52
                stahl_mikael, vad menar du med att säga: Hallå dom flesta av er är ju över 25 just nu låter ni som 14?
                Jag blev 15 för ett par dagar sen och jag tycker inte att jag har varigt omogen eller nåt' sånt här på forumet.
                Jag är så trött på att folk tycker att man är omogen bara för att man är lite yngre, det finns många män och kvinnor som är äldre än mig som beter sig mycket mer omoget än vad jag gör.
                Rovfisk intresset går på sparlåga tills vidare.

                Nu med både salt och sött .
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104466

                Kommentar

                • cool
                  • October 2002
                  • 1869

                  #53
                  Detta börjar likna farmen o robinson!
                  Tobbe
                  Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
                  NY MSN:t__skate@hotmail.com
                  Skorpion och amfibie fantast

                  Kommentar

                  • JR
                    • April 2003
                    • 2112

                    #54
                    MichaelE .. jag håller med, tycker mer det var hans uttalande som var barnsligt!
                    sen, peterF, det är väl inte riktigt så att det är kjells site? han kanske står för den, men utan "oss" så hade det bara varit en till meningslös hemsida som handlade om fisk.
                    Det är interaktiviteten som gör sidan bra.. och utan all input i forumet som kommer från "oss" hade zoopet inte varit mycket mer än ett fiskuppslagsverk..
                    med andra ord är zoopet vår också, bara det att vi inte har nåt att säga till om tydligen..
                    --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
                    http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

                    Kommentar

                    • Patrik_växjö
                      • July 2002
                      • 2046

                      #55
                      Ursprungligen skickat av cool
                      Detta börjar likna farmen o robinson!
                      Tobbe
                      Nu blir det inte kul för dig när kjell läser detta! Att jämföra med Svensk TV`s lågvattenmärken alla kategorier va! ... *ironi!
                      / Patrik /

                      Kommentar

                      • Alexander Ylipää
                        • May 2003
                        • 1831

                        #56
                        Som jag sa nyss, jag håller med MichaelE, inte är man väl omogen eller kaxig om man är 14. 15 år ??
                        Med vänlig hälsning
                        Alexander

                        Kommentar

                        • stahl_mikael
                          • November 2003
                          • 293

                          #57
                          Ursprungligen skickat av MichaelE
                          stahl_mikael, vad menar du med att säga: Hallå dom flesta av er är ju över 25 just nu låter ni som 14?
                          Jag blev 15 för ett par dagar sen och jag tycker inte att jag har varigt omogen eller nåt' sånt här på forumet.
                          Jag är så trött på att folk tycker att man är omogen bara för att man är lite yngre, det finns många män och kvinnor som är äldre än mig som beter sig mycket mer omoget än vad jag gör.
                          Fjortiss om du tycker det låter bättre då.... Fjortiss är ett betende

                          Kommentar

                          • Sunnan
                            • September 2003
                            • 6

                            #58
                            Från början hade detta forumets anv ungefär samma trevliga ordalag och inställning som över allt annars, men som jag redan skrivit tror jag att zoopets plötsligt ökande anv.antal bidragit till att humör och attityd förändrats!


                            Lösa genom att inrätta ett senior forum där vuxna kan diskutera relevanta vuxna frågor som sex och matreceept eller vad som helst, ej akvarierelaterat?
                            Samt ett ungdomsforum och barnforum som vänder sig till yngre generationer med sånt som rör dem?

                            Då slipper man diskusssioner vad som är relevant och onödigt bland akvarietrådarna. Man slipper även diskussioner vad som är lämpligt för barn då de ombedes hålla sig till sitt forum.

                            Min erfarenhet av forum är att när man diskuterat tusen och en saker om sitt inytresse så hamnar man på ett djupare plan, man lär helt enkelt känna varandra och vill då kanske diskutera och fundera över annat än sin hobby. Man blir vänner, och vänner diskuterar annat än bara vatten, djur och alger.
                            Jag anser att trådar/forum utöver hobbyn gynnar ett forum.

                            Så om det finns vänskapliga trådar, där man tillåts diskutera annat, kanske berätta mer om sig och sitt liv
                            kommer även stämningen här ändras, bli bättre och mer vänskaplig

                            Är inte detta något alla vill sträva efter? Om man är vänner slutar också påhoppen hagla, och det borde beröra alla, speciellt moderator(erna)

                            Kommentar

                            • cool
                              • October 2002
                              • 1869

                              #59
                              Nu blir det inte kul för dig när kjell läser detta! Att jämföra med Svensk TV`s lågvattenmärken alla kategorier va! ... *ironi!
                              Va menar du??
                              Tobbe
                              Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
                              NY MSN:t__skate@hotmail.com
                              Skorpion och amfibie fantast

                              Kommentar

                              • Patrik_växjö
                                • July 2002
                                • 2046

                                #60
                                Ironi är en sorts skämt! jag skojjade....
                                / Patrik /

                                Kommentar

                                Arbetssätt...