Att fostra en akvarienörd!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Morellen
    • November 2003
    • 4349

    liiiiiiiiiiiiiite pli har jag visst fått på honom...
    användbart med nån som skruvar ihop nya fina akvariebänken *nöjd* och hjälper till att kånka akvarium... men där tog tjänstvilligheten slut... skölja grus och koma rötter får jag göra på egen hand
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

    "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
    (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

    Kommentar

    • klara
      • September 2002
      • 1112

      Tror jag lyckats fostra min karl också nu... han tyckte jag gjort ett fynd i och med senaste köpet. Ett begagnat 128-liters med alla tillbehör, grus, inredning osv inkl lecablocksbänk. Har lovat att lägga ner lilla 40an och att det inte kommer in fler kar... hm, på ett tag menade jag då. ;O)
      /Klara
      ------------------------
      Min hemsida
      Min zoon

      Kommentar

      • Rosa
        • September 2002
        • 435

        Nu har vi fått ett 275 l akvarium, och från början var det meningen att 160l burken skulle plockas bort, men har övertygat mannen om att det blir jättesnyggt med ett akvarium i hallen
        så nu kommer vi snart ha fyra stora burkar och ett 29 l yngelburk
        Han som tyckte det räckte med 540 liters akvariet hihi.
        Eva

        Kommentar

        • klara
          • September 2002
          • 1112

          Grattis Eva ;O)
          Det är både snyggt och välkomnande med ett akvarium i hallen.
          /Klara
          ------------------------
          Min hemsida
          Min zoon

          Kommentar

          • Rosa
            • September 2002
            • 435

            Han tycker nog det börjar bli mycket nu,
            Har två storpudlar en fågel (vill ha fler) snart fyra stora burkar
            Eva

            Kommentar

            • Nils Holmström
              • November 2004
              • 2195

              Min "combo" joakim har börjat visa ett visst intresse för fiskarna, han frågar lite då och då vad dom gör, varför, osv. kul!
              Men, han är så pessimistisk när det gäller möjligheterna att trycka in fler kar på våra 40kvm... han säger bara torrt "du får ha det på DITT rum". han vill itne ens överväga möjligheten att ha det i köket...
              222 liter Malawi

              Kommentar

              • Mogwai
                • November 2002
                • 3021

                Jag skickade en bildlänk till sambon på ett bygge där man använder en gammal TV med träram runt hela TV:n, till att bli ett akvarium istället.
                "Fan va ballt. Hoppas man får se slutresultatet sen" sa han lyriskt.
                Kan man göra om en gammal mikrovågsugn till ett akvarium måntro ??
                Så har man vips smugit in ett litet kar i köket...utan att omgivningen ens fattade hur det gick till !! *tipsar*

                Kommentar

                • Nils Holmström
                  • November 2004
                  • 2195

                  njae, jag behöver min micro till mat och sånt...

                  kallvattenfiskar i kylen kanske? eller varför inte blinda grottetror i skafferiet?
                  222 liter Malawi

                  Kommentar

                  • klara
                    • September 2002
                    • 1112

                    Just nu har jag 375:an och 128:an i vardagsrummet och 54an i köket... tilläggas kan att vi har helöppen planlösning på nedervåningen så man ser karen vart man än sitter... utom från toan och vårt sovrum som har dörrar.
                    Sovrummet hyser till och från ett 54L yngelkar... men toan, där klämmer man inte in något - bara ut, säger karln.
                    /Klara
                    ------------------------
                    Min hemsida
                    Min zoon

                    Kommentar

                    • Morellen
                      • November 2003
                      • 4349

                      Har nosamt läst på alla tips i den här tråden... Akvarieantalet ökade raskt från ett till fem (men nu har jag lånat ut ett för att sprida smittan vidare)
                      Kommit på sambon med att frivilligt ha bytt vatten i karet för att diskusarna sett hängiga ut - det fungerar!
                      http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                      "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                      (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                      Kommentar

                      • Glajdarn
                        • November 2004
                        • 270

                        Jag skickade en bildlänk till sambon på ett bygge där man använder en gammal TV med träram runt hela TV:n, till att bli ett akvarium istället
                        Kan du inte lägga upp den länken här?? Hade varit ballt att se! =)
                        "This is a lighthouse. Your call."

                        Kommentar

                        • Mogwai
                          • November 2002
                          • 3021

                          Antalet kar hemma har minskat, men vatten-volymen har i sin tur ökat.
                          <center></center>

                          Här är länken: http://www.zoonen.com/perzoonen/gall...722&gid=292554

                          Kommentar

                          Arbetssätt...