På tal om SD's ökade stöd.......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • perfetto
    • March 2008
    • 1593

    #76
    Back to topic och apropå trådtiteln - är det okey att "tårta" folk som tycker olika?

    Kommentar

    • addo
      • January 2007
      • 609

      #77
      @ Mattias
      M har ju traditionellt velat ha i princip enbart arbetskraftsinvandring och det finns fortfarande många i moderaterna som vill det, tex Billström. Däremot verkar det råda stor oenighet inom partiet i frågan så dom står mest och stampar tycker jag.

      Då verkar FP bra mycket mer eniga i frågan och kör på med sin linje att man ska låta många söka uppehållstillstånd men samtidigt ställa högre krav på de nyanlända för att dom ska få stanna.

      Kommentar

      • roosterboy
        • September 2010
        • 1094

        #78
        Tillägg på den listan, som är så innerligt irriterande:
        Datorn som användes för att skriva listan, och datorerna ni alla skriver med nu, utvecklades av tyska nazister som blev tillfångatagna av amerikanska styrkor. Så... Argumentet om pizza och dylikt fallerar ganska hårt när man ser helheten. Även flera av de säkerhetsdetaljer vi idag ser som givna i bilar utvecklades av tyska nazister. Men det är inte lika relevant, eller? Ska man ta upp det ena, så måste man väl även ta upp det andra?
        All we are, we are.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #79
          Och köp för allt i världen inte en Volkswagen, eftersom det är en riktig Hitlerkälke Den första "Folkvagnen" (det vill säga bubblan) konstruerades av Ferdinand Porsche, på uppdrag av Hitler.

          Jag tror inte att alla de där tyskarna (inte Porsche heller) som utvecklade ditt och datt, var nazister, utan gjorde bara vad Hitler sa till dem, eftersom de hade självbevarelsedrift.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • roosterboy
            • September 2010
            • 1094

            #80
            Ursprungligen postat av Animaniac
            Och köp för allt i världen inte en Volkswagen, eftersom det är en riktig Hitlerkälke Den första "Folkvagnen" (det vill säga bubblan) konstruerades av Ferdinand Porsche, på uppdrag av Hitler.

            Jag tror inte att alla de där tyskarna (inte Porsche heller) som utvecklade ditt och datt, var nazister, utan gjorde bara vad Hitler sa till dem, eftersom de hade självbevarelsedrift.
            Klart många inte var nazister, men de sammarbetade fortfarande med dem, och flera av forskarna som utvecklade den första datorn var uttalade nazistsympatisörer ;D
            All we are, we are.

            Kommentar

            • ettfettbranamn
              • December 2010
              • 3424

              #81
              Retrospektivt kanske USA (med sina hemliga läger, imperialistiska, patriotiska och påtryckande metoder) ses som tyskland.. och då "samarbetade" vi alla med dem..

              Det folk inte fattat är att folk för fan inte krigade mot "nazisterna" utan tyskarna.. tror du norge krigade mot socialdemokraterna? Nazistrrna har det fått heta i filmer för att det kan bli lite lätt dålig stämning på den tyska bion när du utmålas som rakt igenom ond kanonmat som dehumaniserats för att man inte ska känna med fienden..

              Det är ju inte så att tyskland hade reklamposters från treblinka där de poserade med ett avskuret barnhuvud och hade en stor text "Tyskland - för dig som hejar på skurken!"
              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

              Normaliseringsprocessen..
              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                #82
                På tal om "USA", så verkar den verklighetsfrämmande och självgode folkmördaren Obama tycka att han har rätt att avlyssna vem som helst, men att ingen har rätt att avlyssna honom själv!
                Läste en kul artikel i GP i dag om att han spänner upp ett tramsigt litet anti-avlyssningstält på varje hotellrum/ambassad han besöker, från vilket han kommunicerar!

                Kommentar

                • ettfettbranamn
                  • December 2010
                  • 3424

                  #83
                  Ja? Det är väl klart?..

                  Hantverkaren hemma hos dig har ingen rätt att ta en rast medan du själv jobbar hemifrån eftersom du var lite trött idag? Inget konstigt alls.. du vill inte betala 700kr mer för skorna för att de kinesiska 6-åriga sömmerskorna ska få jobba 8-timmarspass istället för 14-timmarspass osv.. kapitalism är att man kastar död och lidande på problemen tills de är lösta = tillräckligt billiga.. kollektivt är det enda som driver vårt samhälle "framåt" utnyttjande av dem under oss och hur mycket vi kommer undan med..

                  Att tro att vi är något annat än djur är ett jävla skämt.. visst fins det väldigt på ytan civiliserade människor som gärna sitter med pekpinnar om hur andra ska bete sig men så fort man tar bort bekvämligheter blir det värre.. tar man bort nödvändigheter brukar just dessa vara först att äta lite av den som frös ihjäl först haha..

                  Jaja.. kul tråd..
                  Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                  Normaliseringsprocessen..
                  (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                  Kommentar

                  • Mr Woods
                    • March 2013
                    • 3409

                    #84
                    Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                    Jaja.. kul tråd..
                    Eller hur, men vafan, var det du som vaknade först?
                    Hade väntat mig en mindre folkstorm nu när jag passade på att kalla självaste Obama för "verklighetsfrånvänd folkmördare"...

                    Det ämnet var väl inte så känsligt som jag trodde då, såg ju chansen att få trampa på en och annan öm tå!
                    Se jag kan rimma också!

                    Kommentar

                    • ettfettbranamn
                      • December 2010
                      • 3424

                      #85
                      Nej fan.. Folk vet bättre än att skriva vad de tycker på internet 15% av folket här röstar statistiskt sett på SD och håller käft därför, 50% röstar ekonomiskt och bryr sig för lite för att argumentera, resten är pk-iter som vill plocka humanist-poäng och känna sig lite duktiga sen har vi ett par som bara vill hetsa folk att säga vad de egentligen tycker..
                      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                      Normaliseringsprocessen..
                      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                      Kommentar

                      • Mathias Nilsson
                        • July 2011
                        • 6552

                        #86
                        Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                        Nej fan.. Folk vet bättre än att skriva vad de tycker på internet 15% av folket här röstar statistiskt sett på SD och håller käft därför, 50% röstar ekonomiskt och bryr sig för lite för att argumentera, resten är pk-iter som vill plocka humanist-poäng och känna sig lite duktiga sen har vi ett par som bara vill hetsa folk att säga vad de egentligen tycker..
                        Och en del av oss andra tycker helt enkelt bara om människor.
                        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                        Kommentar

                        • Mr Woods
                          • March 2013
                          • 3409

                          #87
                          Det är ju det jag gör! Det är därför som jag ogillar mördare!

                          Kommentar

                          • Mr Woods
                            • March 2013
                            • 3409

                            #88
                            Och nej, jag har inget bättre för mig än att sitta och glo på Zoopet en lördagkväll...

                            Kommentar

                            • ettfettbranamn
                              • December 2010
                              • 3424

                              #89
                              Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                              Och en del av oss andra tycker helt enkelt bara om människor.
                              Haha.. Ja det glömde jag ju.. Det finns ju ideologiskt goda människor också.. säg 15% där med då..
                              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                              Normaliseringsprocessen..
                              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                #90
                                Tror du verkligen att det bara är 20% som är pk-iter? Det måste ju vara fler än så! Till och med min egen svägerska faller ju i den kategorin, och då är hon trots allt möjligtvis mer intelligent än jag själv, vad nu det vill säga...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...