På tal om SD's ökade stöd.......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #46
    Ursprungligen postat av Jojje_
    När och var nämnde jag någonting om någon sång?
    Personligen tycker jag att det är skit att man inte "får" sjunga nationalsången bl.a längre, den som vill sjunga skall väl få sjunga den, på tal om detta då frågan varit uppe bland media osv. Punkt.
    Gällande annan musik så bryr jag mig inte alls, lyssnar inte på kommersiell musik och inte rap (etc) heller för den delen där allt som oftast det skall sändas ut budskap.
    Jag lyssnar på klassisk musik samt psychadelisk mörk trance.
    Jäkla tjöt om att man inte får sjunga nationalsången längre - man får väl sjunga (eller avstå från att sjunga) när tusan man vill. Däremot kanske det vid vissa tillfällen inte är påbjudet att man sjunger den - men om man som individ vill sjunga den även vid sådana tillfällen så sjung på.
    Själv personligen så tycker jag att det är lite löjligt att t.ex. sjunga den vid seriematcher i ishockey, medan det däremot är helt OK vid landskamper.
    De som "förstört" nationalsången genom sitt utnyttjande är väl främst de individer som med renrakade huvuden dragit runt och skrålat nationalsången som symbol för sitt hat. Detta är sorgligt och har lett till att nationalsången oförtjänt har fått en lite dålig klang.
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 06 December 2013, 09:58.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Jojje_
      • January 2013
      • 335

      #47
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Jäkla tjöt om att man inte får sjunga nationalsången längre - man får väl sjunga (eller avstå från att sjunga) när tusan man vill. Däremot kanske det vid vissa tillfällen inte är påbjudet att man sjunger den - men om man som individ vill sjunga den även vid sådana tillfällen så sjung på.
      Själv personligen så tycker jag att det är lite löjligt att t.ex. sjunga den vid seriematcher i ishockey, medan det däremot är helt OK vid landskamper.
      De som "förstört" nationalsången genom sitt utnyttjande är väl främst de individer som de renrakade huvuden dragit runt och skrålat nationalsången som symbol för sitt hat. Detta är sorgligt och har lett till att nationalsången oförtjänt har fått en lite dålig klang.
      Fluval Edge 46L
      Projekt - Ciklidhörna

      Kommentar

      • perfetto
        • March 2008
        • 1593

        #48
        Ursprungligen postat av Jojje_
        När och var nämnde jag någonting om någon sång?
        Personligen tycker jag att det är skit att man inte "får" sjunga nationalsången bl.a längre, den som vill sjunga skall väl få sjunga den, på tal om detta då frågan varit uppe bland media osv. Punkt.
        Gällande annan musik så bryr jag mig inte alls, lyssnar inte på kommersiell musik och inte rap (etc) heller för den delen där allt som oftast det skall sändas ut budskap.
        Jag lyssnar på klassisk musik samt psychadelisk mörk trance.
        - Nä jag tänkte på "..så länge man inte smyger med det". Om man inte ska smyga med det så kan det väl innebära även att förmedla åsikten via ex. musik?

        Kommentar

        • perfetto
          • March 2008
          • 1593

          #49
          Det klassas som fult i Sverige att visa att man är svensk och stolt över det, om man nu är det.
          Själv skulle jag gärna ha en svensk flaggpin på jackan om det inte ansågs provocera gemene man och säkerligen klassas som hets mot folkgrupp.

          Kommentar

          • HWH
            • March 2013
            • 2310

            #50
            Ursprungligen postat av perfetto
            Det klassas som fult i Sverige att visa att man är svensk och stolt över det, om man nu är det.
            Själv skulle jag gärna ha en svensk flaggpin på jackan om det inte ansågs provocera gemene man och säkerligen klassas som hets mot folkgrupp.
            Just där kan jag hålla med dig. Efter jag flyttade till Norge kan jag uppleva att svenskar saknar den där stoltheten över att vara svensk. Men det hör säkert ihop med vår roll i kriget. Här är man mer öppet nationalistiska, men baksidan är väl också kanske att man också är öppet mer främlingsfientlig.
            /Helena,
            Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #51
              Ursprungligen postat av perfetto
              Det klassas som fult i Sverige att visa att man är svensk och stolt över det, om man nu är det.
              Själv skulle jag gärna ha en svensk flaggpin på jackan om det inte ansågs provocera gemene man och säkerligen klassas som hets mot folkgrupp.
              Ja men sätt på dig det då om du nu trivs med det - att bara göra det klassas inte som hets mot folkgrupp utan det är i så falla andra saker som man gör.
              jag är inte stolt för att var svensk eftersom svenskar är så jäkla gnälliga och klagar på allt de inte får (så fick jag gnällt på det)
              Senast redigerad av Kjell Fohrman; 06 December 2013, 10:30.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Bygert
                • March 2010
                • 2169

                #52
                Problemet är väl att de som är mest intresserade av flaggviftning, nationalsångssjungande och sånt ofta också har så vidriga åsikter och beteenden att man får avsmak för hela saken. Märkligt nog är det alltså just de som tycker att det är viktigt med sånt där som gör att jag undviker det.
                Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

                Kommentar

                • HWH
                  • March 2013
                  • 2310

                  #53
                  Jag säger som många gånger förr, till och med jag hade varit en bättre representant för Sverigedemokraterna än vad de själva är. Men så satte jag i halsen när jag läste att 10% sympatiserar med dem. De är ju så otroligt dåliga, jag fattar inte hur de kan få sådan framgång. Fast så läste jag ju att det bland kvinnor är något annat, så det är väl därför jag inte förstår.
                  /Helena,
                  Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                  Kommentar

                  • perfetto
                    • March 2008
                    • 1593

                    #54
                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Ja men sätt på dig det då om du nu trivs med det - att bara göra det klassas inte som hets mot folkgrupp utan det är i så falla andra saker som man gör.
                    jag är inte stolt för att var svensk eftersom svenskar är så jäkla gnälliga och klagar på allt de inte får (så fick jag gnällt på det)
                    - Nej det gör jag inte. Att det inte juridiskt klassas som olagligt betyder inte att det är okey med PK-Sverige.
                    Att svenskar gnäller ja..det kan jag bara hålla med om. Plus att vi (kanske andra länder också) är så jäkla naiva när det gäller vårt förhållningssätt gentemot övriga världen.

                    Kommentar

                    • perfetto
                      • March 2008
                      • 1593

                      #55
                      Ursprungligen postat av HWH
                      Jag säger som många gånger förr, till och med jag hade varit en bättre representant för Sverigedemokraterna än vad de själva är. Men så satte jag i halsen när jag läste att 10% sympatiserar med dem. De är ju så otroligt dåliga, jag fattar inte hur de kan få sådan framgång. Fast så läste jag ju att det bland kvinnor är något annat, så det är väl därför jag inte förstår.
                      - Kan det inte vara så att du själv har fördomar gentemot SD också? ; )
                      Och nej, jag röstade inte på det partiet själv, för jag tycker inte de kan regera ett land på ett vettigt sätt.

                      Kommentar

                      • perfetto
                        • March 2008
                        • 1593

                        #56
                        Ursprungligen postat av Bygert
                        Problemet är väl att de som är mest intresserade av flaggviftning, nationalsångssjungande och sånt ofta också har så vidriga åsikter och beteenden att man får avsmak för hela saken. Märkligt nog är det alltså just de som tycker att det är viktigt med sånt där som gör att jag undviker det.
                        - Ja personligen behöver jag vifta med svensk flagga lite lite som homosexuella behöver ha hela parader för att visa sin sexualitet. Men jag skulle verkligen önska att det var okey att vara nationalist utan att direkt kopplas till nazism. Heja Sverige : )

                        Kommentar

                        • Jojje_
                          • January 2013
                          • 335

                          #57
                          Ursprungligen postat av HWH
                          Jag säger som många gånger förr, till och med jag hade varit en bättre representant för Sverigedemokraterna än vad de själva är. Men så satte jag i halsen när jag läste att 10% sympatiserar med dem. De är ju så otroligt dåliga, jag fattar inte hur de kan få sådan framgång. Fast så läste jag ju att det bland kvinnor är något annat, så det är väl därför jag inte förstår.
                          Många, om inte alla som röstar på SD tror ju av någon korkad anledning att om vi stoppar invandringen, så kommer alla problem att lösa sig själva.
                          Tragiskt, men tyvärr verkar det vara så.



                          Ursprungligen postat av perfetto
                          - Ja personligen behöver jag vifta med svensk flagga lite lite som homosexuella behöver ha hela parader för att visa sin sexualitet. Men jag skulle verkligen önska att det var okey att vara nationalist utan att direkt kopplas till nazism. Heja Sverige : )
                          Syftet med en parad för homosexuella är att alla skall känna "vi är alla likadana".
                          En parad för att visa att man är nationalist skulle nog inte ha samma effekt, utan snarare tvärtom..
                          Fluval Edge 46L
                          Projekt - Ciklidhörna

                          Kommentar

                          • Jojje_
                            • January 2013
                            • 335

                            #58
                            Nu lägger jag ner från min sida, då man kan sitta och diskutera SD och dess anhängare länge, utan att komma fram till någonting.
                            Fluval Edge 46L
                            Projekt - Ciklidhörna

                            Kommentar

                            • Mathias Nilsson
                              • July 2011
                              • 6552

                              #59
                              Homosexuella har inte en parad för att visa sin sexualitet. Då skulle de kunna ha det textat på bröstet istället, tänk vad praktiskt det hade varit, en liten namnskylt liksom. En parad går ut på att visa att stolthet, en stolthet som fanimig har varit fullständigt omöjlig att visa under oändliga perioder. De är även till för att påverka inskränkta individer och hela nationer. Det är lätt att förstå hur svårt det skulle vara att få älska i hemlighet. Jag ser Pride som ett uttryck för demokrati och kärlek, det ska vi alla vara stolta över. Vem har rätten att bestämma vem som älskar vem?

                              Jag har seriösa problem med bakåtsträvande idéer i den här frågan, till råga på allt så har det ofta religiösa undertoner. Jag har svårt att se det vettiga i att en påhittad seriefigur ska få styra människors sexualitet.

                              Kärleken bär regnbågens färger helt enkelt, oavsett om du är gay eller straight. Kolla Obamas tal, till och med där görs det framsteg.

                              I believe that we can keep the promise of our founders, the idea that If you are willing to work hard, it doesn't matter who you are, or where you come from,...
                              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                              Kommentar

                              • perfetto
                                • March 2008
                                • 1593

                                #60
                                Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                                Homosexuella har inte en parad för att visa sin sexualitet. Då skulle de kunna ha det textat på bröstet istället, tänk vad praktiskt det hade varit, en liten namnskylt liksom. En parad går ut på att visa att stolthet, en stolthet som fanimig har varit fullständigt omöjlig att visa under oändliga perioder. De är även till för att påverka inskränkta individer och hela nationer. Det är lätt att förstå hur svårt det skulle vara att få älska i hemlighet. Jag ser Pride som ett uttryck för demokrati och kärlek, det ska vi alla vara stolta över. Vem har rätten att bestämma vem som älskar vem?

                                Jag har seriösa problem med bakåtsträvande idéer i den här frågan, till råga på allt så har det ofta religiösa undertoner. Jag har svårt att se det vettiga i att en påhittad seriefigur ska få styra människors sexualitet.

                                Kärleken bär regnbågens färger helt enkelt, oavsett om du är gay eller straight. Kolla Obamas tal, till och med där görs det framsteg.

                                http://www.youtube.com/watch?v=CAPDMtyvKoA
                                - Jag tycker de paraderna visar sex snarare än kärlek. Men för att vara saklig...ska alla icke-normativa sexuella böjelser/läggningar få sina egna parader för att visa sin ståndpunkt och läggning, tycker du? I så fall har även pedofiler och zoofiler lika stor rätt att få en parad i huvudstaden.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...