På tal om SD's ökade stöd.......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    #61
    Ursprungligen postat av perfetto
    - Jag tycker de paraderna visar sex snarare än kärlek. Men för att vara saklig...ska alla icke-normativa sexuella böjelser/läggningar få sina egna parader för att visa sin ståndpunkt och läggning, tycker du? I så fall har även pedofiler och zoofiler lika stor rätt att få en parad i huvudstaden.

    Driver du med mig? Att likställa homosexualitet (Som generellt bygger på samförstånd mellan individer) med pedofili är väl att ta i något? Ett barn kan inte välja att bli angripet. Förklara vad du menar med "icke-normativ" också när du ändå håller på, det här ska bli väldigt intressant.
    Senast redigerad av Mathias Nilsson; 06 December 2013, 12:07.
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #62
      Ursprungligen postat av perfetto
      - Jag tycker de paraderna visar sex snarare än kärlek. Men för att vara saklig...ska alla icke-normativa sexuella böjelser/läggningar få sina egna parader för att visa sin ståndpunkt och läggning, tycker du? I så fall har även pedofiler och zoofiler lika stor rätt att få en parad i huvudstaden.
      Uppriktigt sagt - att jämföra homosexuella med pedofiler är minst sagt oförskämt.
      Om 2 vuxna människor älskar varandra så har de all rätt att göra det oavsett kön, hudfärg, religion, ålder etc. etc.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • HWH
        • March 2013
        • 2310

        #63
        Ja, nu satte jag lunchgaffeln i halsen. Fast det vore ju en fantastisk idé om pedofilerna valde att gå i tåg och ha parad så vi ser vilka det är. Dagens bästa förslag.
        /Helena,
        Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

        Kommentar

        • addo
          • January 2007
          • 609

          #64
          Ursprungligen postat av Jojje_
          Många, om inte alla som röstar på SD tror ju av någon korkad anledning att om vi stoppar invandringen, så kommer alla problem att lösa sig själva.
          Dom flesta som röstar på SD gör det för att dom är missnöjda med vår invandring/integrationspolitik och ser SD som det enda alternativet att förändra denna då alla etablerade partier förutom möjligt vis FP håller mer eller mindre samma linje gällande integration och invandring.
          De enda problem dom tror minskad invandring kommer hjälpa mot är problem som är direkt knutna till invandring och integration.
          Vad är vitsen med att idiotförklara 10% av väljarkåren?

          Frågan som är viktig att ställa nu när (enfrågepartiet) SD ligger på 10%, är varför 10% av väljarkåren ser invandrings/integrations frågan som så viktig att de väljer att rösta enbart efter den.
          Om man bor i/nära ett riktigt problemområde med brottslighet och misär så kan jag köpa det, men alla andra då?

          Sen måste jag ställa frågan varför inte det stora partierna driver minskad invandring? Dom måste ju inse att minst 10% av väljarna vill ha en minskad invandring så skulle det vara så jäkla farligt om något av dom kom med en mildare variant av SDs politik? Jag är övertygad om att SD i såna fall skulle förlora majoriteten av sina väljare.

          PS jag är miljöpartist.

          Kommentar

          • Mr Woods
            • March 2013
            • 3409

            #65
            Nämen fan, vad hände med den här tråden egentligen?

            Det var förstås precis såhär du hade tänkt dig att tråden skulle urarta, eller hur Ken?

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              #66
              Ursprungligen postat av addo
              Dom flesta som röstar på SD gör det för att dom är missnöjda med vår invandring/integrationspolitik och ser SD som det enda alternativet att förändra denna då alla etablerade partier förutom möjligt vis FP håller mer eller mindre samma linje gällande integration och invandring.
              De enda problem dom tror minskad invandring kommer hjälpa mot är problem som är direkt knutna till invandring och integration.
              Vad är vitsen med att idiotförklara 10% av väljarkåren?

              Frågan som är viktig att ställa nu när (enfrågepartiet) SD ligger på 10%, är varför 10% av väljarkåren ser invandrings/integrations frågan som så viktig att de väljer att rösta enbart efter den.
              Om man bor i/nära ett riktigt problemområde med brottslighet och misär så kan jag köpa det, men alla andra då?

              Sen måste jag ställa frågan varför inte det stora partierna driver minskad invandring? Dom måste ju inse att minst 10% av väljarna vill ha en minskad invandring så skulle det vara så jäkla farligt om något av dom kom med en mildare variant av SDs politik? Jag är övertygad om att SD i såna fall skulle förlora majoriteten av sina väljare.

              PS jag är miljöpartist.
              Tobias Billström då?

              Ibland har vi bilden av att personen som är gömd bor hos en trevlig, blond svensk dam i 50-60-årsåldern som vill hjälpa till. Men det är ju inte så. De allra flesta bor hos sina landsmän som inte alls är blonda och blåögda”, till DN."

              "Vi har i dag en inströmning till Sverige som är mycket hög.”

              1 februari 2013:
              ”Där kan vi också prata om volymer och volymproblem.
              Migrationsminister Tobias Billström i Expressen om att han anser att ”volymen vad gäller både asylinvandring och anhöriginvandring måste ändras."
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • perfetto
                • March 2008
                • 1593

                #67
                Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                Driver du med mig? Att likställa homosexualitet (Som generellt bygger på samförstånd mellan individer) med pedofili är väl att ta i något? Ett barn kan inte välja att bli angripet. Förklara vad du menar med "icke-normativ" också när du ändå håller på, det här ska bli väldigt intressant.
                - Var inte så PK-kinkiga nu...det blir bara jobbigt då.
                Jag menar att anledningen till att homosexuella söker bekräftelse och "godkännande" via parader och andra galor, är rimligen pga att de anser sig vara utanför normalen vad gäller sexuella preferenser. Eller hur tolkar du yttringar av den typen? Heterosexuella paraderar inte stolt över sin läggning därför att det inte finns någon särskild anledning till det. En norm finns alltså.
                Därav kan man väl rimligen kalla homosexualitet som en icke normativ sexuell läggning. OCH det finns flera sexuella läggningar som är icke normativa enligt samma dinstiktion. Följdaktligen handlar det om en slags yttrandefrihet i form av manifestationer. Den rätten har väl alla oavsett läggning då, enligt svensk lag?

                Kommentar

                • perfetto
                  • March 2008
                  • 1593

                  #68
                  Och för er fördomsfulla vill jag påpeka att jag har bekanta både bland invandrare och homosexuella. De ser på saken ungefär som jag. En homokille tycker t.ex. att homoparaderna är mer en orgie i "titta på mig" och offentligt hånglande : )

                  (inte heller är jag Sverigedemokrat, pedofil, mördare, eller rasist)
                  Senast redigerad av perfetto; 06 December 2013, 13:05.

                  Kommentar

                  • perfetto
                    • March 2008
                    • 1593

                    #69
                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Uppriktigt sagt - att jämföra homosexuella med pedofiler är minst sagt oförskämt.
                    Om 2 vuxna människor älskar varandra så har de all rätt att göra det oavsett kön, hudfärg, religion, ålder etc. etc.
                    - Jag jämför sexualiteter med åsiktsfrihet, inget annat. Alla har ju rätt att uttrycka sin åsikt...sen om det sker via en parad eller annan manifestation är ju en helt annan fråga. Nu är ju Sveriges åsiktsfrihet en "åsiktsfrihet" i praktiken iof, men grundlagen hävdar var mans rätt att uttrycka sig iallafall.

                    Kommentar

                    • Mathias Nilsson
                      • July 2011
                      • 6552

                      #70
                      Ursprungligen postat av perfetto
                      - Var inte så PK-kinkiga nu...det blir bara jobbigt då.
                      Jag menar att anledningen till att homosexuella söker bekräftelse och "godkännande" via parader och andra galor, är rimligen pga att de anser sig vara utanför normalen vad gäller sexuella preferenser. Eller hur tolkar du yttringar av den typen? Heterosexuella paraderar inte stolt över sin läggning därför att det inte finns någon särskild anledning till det. En norm finns alltså.
                      Därav kan man väl rimligen kalla homosexualitet som en icke normativ sexuell läggning. OCH det finns flera sexuella läggningar som är icke normativa enligt samma dinstiktion. Följdaktligen handlar det om en slags yttrandefrihet i form av manifestationer. Den rätten har väl alla oavsett läggning då, enligt svensk lag?

                      Fast, då frångår du ju att pedofili är olagligt, medan homosexualitet är lagligt. Det ena bygger på övergrepp och det andra bygger på ett samförstånd. Homosexuella har befunnit sig i en svårare situation än heterosexuella under lång tid, det är ju under senare år som det ens får ske vigslar mellan samkönade. Det råder fortfarande debatter om hur ett eventuellt föräldraskap ska se ut och homosexualitet ses ofta som något konstigt, kolla bara på dig själv och hur du resonerar. Du har en mall som du utgår ifrån och det är tack vare detta som det behövs parader, eller är du inte klar över tankemodellen?

                      Det är en lång väg kvar att vandra, innan gemene man förstår att det är jävligt fränt att man som kille kan bli kär i en kille, eller som tjej bli kär i en tjej. Ibland behövs det inte ens en könsindelning.

                      Att du listar homosexualitet i samma fack som kriminella handlingar är ett mörker och det visar enbart vilka avarter som existerar inom ramen för ett modernt och civiliserat samhälle.
                      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                      Kommentar

                      • perfetto
                        • March 2008
                        • 1593

                        #71
                        Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                        Fast, då frångår du ju att pedofili är olagligt, medan homosexualitet är lagligt. Det ena bygger på övergrepp och det andra bygger på ett samförstånd. Homosexuella har befunnit sig i en svårare situation än heterosexuella under lång tid, det är ju under senare år som det ens får ske vigslar mellan samkönade. Det råder fortfarande debatter om hur ett eventuellt föräldraskap ska se ut och homosexualitet ses ofta som något konstigt, kolla bara på dig själv och hur du resonerar. Du har en mall som du utgår ifrån och det är tack vare detta som det behövs parader, eller är du inte klar över tankemodellen?

                        Det är en lång väg kvar att vandra, innan gemene man förstår att det är jävligt fränt att man som kille kan bli kär i en kille, eller som tjej bli kär i en tjej. Ibland behövs det inte ens en könsindelning.

                        Att du listar homosexualitet i samma fack som kriminella handlingar är ett mörker och det visar enbart vilka avarter som existerar inom ramen för ett modernt och civiliserat samhälle.
                        - Att vara pedofil är lika lagligt som att ha mössa på sig inomhus. Att föra fram sin åsikt som pedofil är lika lagligt det också.
                        Du har fördomar emot människor som inte tolkar som du, tror jag. Jag har inte listat homosexuella som kriminella.
                        Att det sedan finns många homosexuella bland pedofilerna är inget nytt, men det har inget med "vanliga" laglydiga medborgare att göra.
                        Senast redigerad av perfetto; 06 December 2013, 13:15.

                        Kommentar

                        • KristianE
                          • April 2012
                          • 1443

                          #72
                          Givetvis är det lagligt att vara pedofil, lagbrottet gäller i att leva ut sin sexuella preferens i någon form (nyttjande av porr inom aktuell genre eller någon form av fysisk sexuell aktivitet).
                          Problematiken ligger ju i att man aldrig kan ge någon en sexuell identitet förrns personen i fråga har levt ut den. Således är alla asexuella tills den dagen dom inleder ett kärleksförhållande eller eventuellt lever ut sin sexualitet i form av övergrepp/samtycke (beroende på vad man nu gillar och hurvida den du lever ut det med är samtyckande såklart).
                          Detta behöver ju inte innebära en fysisk relation utan kan ju även innefatta porr, chatt eller vad man nu kan hitta på som kan vara ett uttryck för sexualitet.

                          Sen skulle jag vilja se fakta på homosexualitet bland pedofiler, det kan inte vara så att det är gamla fina fördomar som kommer krypande här?
                          //Kristian
                          Följ mitt 1440l SA projekt på
                          http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                          Kommentar

                          • Jojje_
                            • January 2013
                            • 335

                            #73
                            Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                            En parad går ut på att visa att stolthet, en stolthet som fanimig har varit fullständigt omöjlig att visa under oändliga perioder. De är även till för att påverka inskränkta individer och hela nationer. Jag ser Pride som ett uttryck för demokrati och kärlek, det ska vi alla vara stolta över. Vem har rätten att bestämma vem som älskar vem?
                            Jag håller med dig i det du skriver, jag fick bara inte ut det så fint i ord som du lyckades med.
                            Fluval Edge 46L
                            Projekt - Ciklidhörna

                            Kommentar

                            • perfetto
                              • March 2008
                              • 1593

                              #74
                              Ursprungligen postat av KristianE
                              Givetvis är det lagligt att vara pedofil, lagbrottet gäller i att leva ut sin sexuella preferens i någon form (nyttjande av porr inom aktuell genre eller någon form av fysisk sexuell aktivitet).
                              Problematiken ligger ju i att man aldrig kan ge någon en sexuell identitet förrns personen i fråga har levt ut den. Således är alla asexuella tills den dagen dom inleder ett kärleksförhållande eller eventuellt lever ut sin sexualitet i form av övergrepp/samtycke (beroende på vad man nu gillar och hurvida den du lever ut det med är samtyckande såklart).
                              Detta behöver ju inte innebära en fysisk relation utan kan ju även innefatta porr, chatt eller vad man nu kan hitta på som kan vara ett uttryck för sexualitet.

                              Sen skulle jag vilja se fakta på homosexualitet bland pedofiler, det kan inte vara så att det är gamla fina fördomar som kommer krypande här?
                              - Den här boken pekar tydligen på en procentuellt hög andel homosexuella bland pedofilbrotten:
                              "
                              Två tredjedelar av pedofilerna har en heterosexuell läggning, en tredjedel homosexuell (Bradford, Bloomberg, Boulet 1988). I normalbefolkningen är proportionerna ca tjugo till ett (Freund, Watson 1992)

                              Kommentar

                              • perfetto
                                • March 2008
                                • 1593

                                #75
                                Jag undrar stilla..varför skulle man vara så stolt över sin sexualitet att man måste visa upp den för resten om världen, om man tycker att den är helt naturlig?
                                Majoriteten av världens människor är heterosexuella, men jag har då aldrig sett någon manifestation som varit avsedd just att stolt visa att man är hetero...eller det kanske inte är tillräckligt queer?

                                Sammanfattningsvis tycker jag hursomhelst att det är lite väl mycket feghet inom debatter av den här typen. Gissningsvis sitter 99% och inte vågar tycka något som strider mot tidsandans "självklart tycker du väl som vi andra?", som inte lämnar något utrymme för motsägelser. Idag vågar folk inte säga något om någonting inför risken att klassas som mansgris, homofob, nazist, eller vad fan somhelst. Grupptryck kallas det i många andra sammanhang.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...