Min vikt !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    Min vikt !

    Är tydligen något som har stört min bättre hälft ett tag.

    Så, något måste göras.

    Nu halvt om halvt medlem i VV (suckar djuuupt).

    Dagens vikt är 92,5 kilo med enbart kallingar på.

    Målet är tydligen 80 kilo inför beach 2013.

    Veckoliga uppdateringar kommer.




    Hennes största motivering var att jag tydligen de senaste månaderna har klagat för mig själv, gått och muttrat över tvättmaskinen som krymper kläder, att jag klagade på semestern över hur j-a jobbigt det var att gå uppför långa trappor, etc etc.

    Så, hårt mot hårt satte hon.

    SLUTA KLAGA PÅ DIG SJÄLV ELLER GÖR NÅTT ÅT DET.

    Att sluta klaga går ju inte sådär, man är ju svensk, klaga måste man ju.

    Så, man får hänga på hennes halvtaskiga diet........





    Suck....




    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
  • zoddri
    • June 2012
    • 144

    #2
    Jag tycker ju inte det låter så farligt mycket men det beror ju på hur lång/kort du är också

    Antar att du redan fått höra tillräckligt om att du inte ska småäta, äta rejäl frukost så du orkar hela dagen och så vidare? Och i alla fall är det värt att upprepa :P

    Lycka till, ha ett litet häfte där du skriver upp dagsvikt och vad du stoppat i dig. Det är lite "bökigt" att komma igång med det men det hjälper väldigt mycket när man i efterhand ska försöka komma på vad som gått fel. Lätt att glömma små mellanmål...
    Banracingnörd med intresse för styrkelyft som snart drunknar i svärdbärare

    250l SA, 250l Asien/fisksoppa, 120l Levandefödarhörna, 100l småfiskskoloni, 54l guppyfarm, 20l rasbora/räknano

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      182 cm, med spinkiga armar och ännu spinkiga ben, kula mitt på, och 2 hakor....

      En av sakerna hon lite smått påpekade att jag skulle fundera på är dom
      där 0,4-0,6 kilo godis jag trycker i mig mellan 22,30 - 23,30 varje kväll.....



      .
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • zoddri
        • June 2012
        • 144

        #4
        Ok, du har du ju några centimeter att gömma kilona på
        Och sen måste jag ge din bättre hälft helt rätt i godisfrågan. Bara att börja fasa ut det, börja ikväll.

        Det "enkla" är att skära ner på socker/kolhydrater och äta bastantare föda. Försök få in mer sallad som mättar istället för ris/pasta exempelvis. Att bara äta mindre och röra sig mer är ju det enklaste att säga men det är ju inte så lätt, egentligen. Matdagbok och sunt förnuft röstar jag för. Svältdieter (extravaganza-pulver t.ex.) skulle jag inte rekommendera.
        Banracingnörd med intresse för styrkelyft som snart drunknar i svärdbärare

        250l SA, 250l Asien/fisksoppa, 120l Levandefödarhörna, 100l småfiskskoloni, 54l guppyfarm, 20l rasbora/räknano

        Kommentar

        • Christer5

          #5
          Ja det där med vikten lever sitt eget liv.

          Tänk att allt som är så väldigt gott är kalorifett.

          Även jag väger 92 kilo men är 187 lång men allt sitter runt magen.

          Skall försöka att bli lite mer aktiv och inte äta så mycket godis då går man ner i vikt.

          Det är bara det att man skall komma igång

          Kommentar

          • MrH
            • October 2010
            • 2825

            #6
            motargument!
            riktiga män väger över 100kg!
            MrH ---> 175L SA kub

            Kommentar

            • Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

              #7
              Ursprungligen postat av zoddri
              Att bara äta mindre och röra sig mer är ju det enklaste att säga men det är ju inte så lätt, egentligen.
              ungefär vad hon sa....


              jag kontrade igårkväll med att vi kanske skulle öka upp vissa kvällsmotioner.


              smack....right back in my face.....


              fixa magen först så blir det nog mer "motion"----------


              catch 22....



              .
              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

              Kommentar

              • Ken Olofsson
                • November 2006
                • 8014

                #8
                Ursprungligen postat av MrH
                motargument!
                riktiga män väger över 100kg!


                jag är i form.

                rund är en form

                ingen kan påstå att en val är ohälsosam bara för att den är rund.....
                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                Kommentar

                • Miliimli
                  • March 2010
                  • 2457

                  #9
                  Skippa maten, lev på godiset istället Story of my life och hittills ligger jag fortfarande på mina vanliga 52

                  Kommentar

                  • Mumin
                    • October 2007
                    • 3837

                    #10
                    Skit i Viktväktarna, de funkar inte, pröva istället Itrim!!
                    För mycket är inte nog!
                    Jag VILL ha en Elefantofon!!

                    Kommentar

                    • Christer5

                      #11
                      Man kan lätt lösa det själv om man verkligen vill.

                      Ändra matvanor och rör dig mer så löser det allt !

                      Kommentar

                      • svea
                        • February 2005
                        • 2476

                        #12
                        Så rätt Christer5.
                        Jag hörde om en person som äter precis som vanligt, dvs all vanlig mat. Men med mycket mindre portioner.
                        Hon har gått ned 10 kg på ett år. Så visst går det att ändra matvanor och ändå hänga med övriga familjen.

                        Mina bilder
                        Min zoon

                        Kommentar

                        • Christer5

                          #13
                          Det är så att med Vikväktarna eller Itrim och allt vad dom heter hjälper för stunden om man går på möten,följer deras råd om kost och motion.

                          Sedan efter man har slutat så skall man hålla kvar dessa vanor och det är inte lätt.

                          Tror på att man själv skaffar sig nya vanor istället det går precis lika bra,vanor som man känner kan hålla på sikt !

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            #14
                            Men ibland kan det vara bra med hjälp i motivationen. För egen del gjorde jag Kens resa. Det startades när jag skulle springa med hunden och märkte att magen och kroppen höll olika takt så att säga. Lite som Barbapapa som sprinter. Svårt att föreställa sig eller hur?

                            Hur som helst så körde jag med en app som hette Shapeup där jag skrev upp allt jag åt och gjorde. Det gav 9 kilo efter ett tag.
                            Det svåraste är ju motivationen som verkar hög hos din fru i alla fall Ken
                            Men sedan är det ganska enkelt. Mindre portioner, mindre socker. Mer rörelse. Sedan är det fixat. Sedan kommer ju den efterlängtade kvällsmotionen som du så väl uttryckte det. Hjärnan går ju igång på allt sött (då är det inte kvinnor jag menar). så även om det är tufft kan det vara bra att avprogrammera hjärnan efter sötsug. Så en månad utan socker.......
                            Läs gärna "Hjärnkoll på vikten" som är kanon för att förstå varför det är så himla svårt att bli lättare. Man blir taggad och medveten.

                            Men det är klart. Man måste ju vilja
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • åheim
                              • April 2006
                              • 13134

                              #15
                              Ursprungligen postat av Ken Olofsson
                              ungefär vad hon sa....


                              jag kontrade igårkväll med att vi kanske skulle öka upp vissa kvällsmotioner.


                              smack....right back in my face.....


                              fixa magen först så blir det nog mer "motion"----------


                              catch 22....



                              .
                              Ha ha du får göra en motivationsdeal med henne, du sticker ut och springer en timme, sen stretchar ni tillsammans, det köper hon nog
                              Viva Leo Buscaglia

                              Kommentar

                              Arbetssätt...