Min vikt !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    #16
    Ursprungligen postat av Miliimli
    Skippa maten, lev på godiset istället Story of my life och hittills ligger jag fortfarande på mina vanliga 52
    Jag ligger kvar på mina ståtlige ~61kg sedan högstadiet, men det är mer att bevis på avsaknad av muskler än annat. Nåja, man blir billig i drift om man inte behöver käka och röra sig som kroppsbyggarna.
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13138

      #17
      Jag säger så här! Stoppa i dig vad du vill och hur mycket du vill MEN aktivera dig därefter. Man får inte en snygg kropp genom att äta rätt eller mindre, man får en snygg kropp genom att träna olika muskelgrupper så man får en fast kropp, snygg hållning och en snygg fördelning av de olika kroppspartierna! Nu snackar jag inte gym utan om motionsträning!!! Kenska kan gott trycka i sig ett halvt kilo godis och får då massa energi till sin löpträning När vi blir medelålders tycker vi att vi blir så feta och fula och så skyller vi på kosthållningen och låg kroppsförbränning mm, skitsnack! Vi har slutat röra oss och blivit så jävla bekväma så vi tar bilen till postlådan och sitter och pillar på fjärrkontrollen på kvällarna och har våra "fredagsmys" framför teven... soffproppar är vad vi är Tar man och springer ett par mil i veckan så kommer den där gubbkulan snart krypa ner i dem tunna grodanboll benen och kanske kommer ett arsle titta fram så byxorna har nått att sitta på och kvinnorna nåt att beundra och kanske få klämma på Upp ur sofforna gott folk!
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        #18
        Det finns bara ett sätt att tappa vikt, stoppa i dig mindre än du gör av med.. Om du då vill höja din förbränning ellerbsänka ditt intag eller en blandning är ju ditt val.. Viktväktarna är (tycker jag) ett alternativ för tanter.. De pengar du plöjer ner i points-mat och tiden du lägger på aa-möten i sekten kan du lika gärna lägga på en personlig tränare som visar dig grunderna och 45 minuter på gymmet 4 dagar i veckan.. Med viktväktarna sätter du dig i ett beroende och behåller dina spindel-lemmar, med träning kan du faktiskt se ut som en atletisk spindel till våren eftersom du dessutom ligger väldigt långt från din potential och däemed kommer att förändras väldigt fort i början.. Sen att stretcha med frugan är väl ärligt talat en jävligt bra ide.. Extra cardio och ett bättre samliv borde väl rimligtvis vara optimalt för ett par som försöker tappa vikt..
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • MonkanS
          • December 2011
          • 861

          #19
          Får man som kvinna lägga sig i den här diskussionen er män emellan. Jag är motståndare till alla konstiga dieter OCH lättprodukter. Naturligt ÄR bäst. Och billigare än gym är att köpa sig ett par stavar. Väldigt effektivt faktiskt. Man jobbar med hela kroppen med hjälp av dessa. Gå i rask takt så att du blir lite svettig. Ni kanske tom kan stava tillsammans...

          Men kom ihåg att det är insidan på människan som är viktigast. En fin insida syns även på utsidan..
          Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
          http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

          Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

          Kommentar

          • SCB
            • November 2011
            • 134

            #20
            Mitt tips.. Börja motionera men skit i vikten. I alla fall till en början.
            Ut och cykla några kilometer varje dag tills du kommer in i det på riktigt. När du väl är fast i en daglig motionsrutin så kommer viktminskningen av sig själv. Även kostvanorna kommer att ordna till sig eftersom du kommer att känna vad kroppen behöver och då blir det lättare att byta ut godiset till något bättre.
            Ladda hem någon trevlig träningsapp till telefonen så kan du hålla kolla på det du gör och även tävla mot dig själv. Själv kör jag Sports-Tracker som jag tycker är bra, men det finns ju många andra.. Bra att prova sig fram.
            //Olof
            230 L "SA" 112 L sällskap, 60 L Sällskap och 54 L som väntar på rätt tema.

            Kommentar

            • JLi
              • December 2004
              • 773

              #21
              Svaret har dykt upp fler gånger i tråden. Gör av med mer än du äter. Var i samma läge för ca 3 år sedan. inte viktproblem men usel kondis och rökte för mycket. På jobbet startade en grupp för just sådana med usel kondis och jag nappade på det. Det är otroligt vad kondisen stiger fort i början. Med det börjar man också vara allmänt på bättre humör. Om du lyckas släpa dig ut och röra på dig regelbundet i en månads tid kan du inte sluta längre, det blir ett behov.

              Ett tips är att inte gå ut för hårt. Va på din egen nivå och öka allt efter som din kondis blir bättre. Godismängden du nämner är extrem. Grönsaksdipp smakar lika bra framför TV.n. Då du kommer igång löser sig säkert kvällsgymnastiken också. Du kommer tom att orka mycket bättre med den. Det är svårt att få tidtabellen att gå ihop då man har små barn men träna gärna tillsammans med gumman. För att det skall bli mer konkret, för gärna en träningsdagbok. Lycka till, du kommer att må mycket bättre då du kommit igång.
              h. Johan

              Kommentar

              • eriahl
                • April 2004
                • 5681

                #22
                Godis är ju för 17 en nästan helig sak men kan ha påverkat Beach 2012 för mig. Med tanke på vikten är jag iaf tydligen en superman. Någon i familjen eller bekant att sporra med kanske? Lovade i ett sinnesförvirrat tillstånd vår son att göra dubbelt av det han börjar göra hemma. Som t ex 15 armhävningar betyder 30 för mig osv. Måtte han bara inte börja gå som en gnuhjord under deras vandring.
                "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                Kommentar

                • zoddri
                  • June 2012
                  • 144

                  #23
                  Ursprungligen postat av JLi
                  Ett tips är att inte gå ut för hårt. Va på din egen nivå och öka allt efter som din kondis blir bättre.
                  Detdär är faktiskt sjukt viktigt. Är ju inte bara en bekant som börjat med 1h joggingturer 6 kvällar i veckan bara för att sen skita i allt inom en månad.
                  Kroppen är väldigt bra på att meddela vad den tycker är en lämplig nivå, sen gäller det bara att hela tiden flytta den nivån...
                  Banracingnörd med intresse för styrkelyft som snart drunknar i svärdbärare

                  250l SA, 250l Asien/fisksoppa, 120l Levandefödarhörna, 100l småfiskskoloni, 54l guppyfarm, 20l rasbora/räknano

                  Kommentar

                  • Ken Olofsson
                    • November 2006
                    • 8014

                    #24
                    en liten kommentar.

                    många ger rådet att det skall motioneras mer.

                    gott råd, bör följas........men...


                    mellan 1972 - 1983 var jag simmare, faktiskt ganska duktig, såpass duktig att jag
                    fick förfrågan 2 ggr om jag skulle kunna tänka mig stå som reserv till ungdomslandslaget. Dvs, man låg på vissa sträckor som 8-10'a i sverige.

                    nu blev det inget av det.

                    1983 kom förslitningsskadorna i axlarna på mig, i efterhand kunde man konstatera att jag inte hade skött uppvärmningen före träning, ej heller strechning efter träning som jag borde.

                    Så, mina axlar pallar inte sådär mycket träning om man säger så.

                    1983 när simningen somnade in, började spela fotboll. Efter ungefär ett år så blev jag nersparkad på en träning. Kontentan av det hela var att jag fick gå på kryckor i 10 månader för mitt högerknä.

                    Slängde kryckorna på våren 1985, började bygga upp styrkan i benen / knät så långsamt som rekomendationerna sa.

                    Hade kommit nästan upp till 100% när jag ryckte in i lumpen på hösten 1985.

                    Efter ett par veckor där, så krockade jag duktigt med en annan under en basketmatch. Kontenta....kryckor i 6 månader för samma knä.

                    Sedan dess är höger knä mer eller mindre paj.

                    10 min joggning gör att jag har så j-a ont att jag inte kan stå på benet på två dagar.


                    Så, slutsats, all motion som i praktiken innebär rörande/belastande av knä + axlar är mer eller mindre kört.




                    Kvar är nästan bara situps och "kvällsmotion".......situps är tråkigt.......







                    .
                    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                    Kommentar

                    • ettfettbranamn
                      • December 2010
                      • 3424

                      #25
                      Måste faktiskt säga emot det där med att gå ut mjukt.. Går man ut mjukt dröjer resultaten och det är lätt att hamna i "skitsamma, det händer ju ändå inget".. Går man ut hårt trots att det tar emot kommer också resultaten och gör en därmed mer taggad.. Och sen ska man inte tro att man kan själv eller "naturligt är bäst".. Ska du bli programmerare går du en kurs, ska du göra om badrummet hyr du kunnande, vill du kött går du till en slaktare osv.. Alltså.. Fråga någon som kan.. Jag blir så jävla sur när man ser (oftast kvinnor) som står på samma jävla srairmaster/cykel varenda gång man är på gymmet och fortfarande beklagar sig över sitt hängande arsle till sina väninnor (som alltid har ett diet-tips eller träningsmetod de hört om eller sett på tv) och en dum fortsätter leda en blind.. Så länge väninnan har samma hängröv med samma livsstil är det ju förmodligen inte vettigt att lyssna på henne?

                      Jag har gjort en resa på 15kg upp istället för ner och det tog mig näStan 5 år.. Om någon tycker att det låter lite kan man ju gå till köttdisken och stapla 25-30 fläskfileer på varandra.. Det finns säkert mycket mer vältränade och erfarna personer här på zoopet men jag har tex haft användare "boring" som råkar ha 6 sm-guld i simning och lite annat folk.. Med andra ord, kolla med någon som kan och vill visa.. Kroppen är en jävligt bra investering..
                      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                      Normaliseringsprocessen..
                      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                      Kommentar

                      • MonkanS
                        • December 2011
                        • 861

                        #26
                        Förslitningsskador i axlar och ett slitet knä. Hmmm... jogging går bort direkt hör jag. Det är samma för mig ang knäet. Därav tipset om stavar. Vet inte hur mycket det tar på axlarna att stava. Det är ju ingen direkt belastning på axlar. Men.. man kan ju inte låta bli att ta i lite extra. Kanske inte så bra då.

                        Cykla är kanske då det mest snälla mot kroppen. Eller bara lugna sköna promenader. Eller ett bra gym med personlig tränare som kan tala om för dig vad du kan göra för att stärka upp rätt muskelgrupper. Välj efter eget intresse så blir det bäst. Och.. ät mindre godis. Sockersuget försvinner vartefter. Ta en knäckemacka istället.

                        Jag personligen cyklar, går, stavar, jobbar i trädgård, dansar..
                        Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
                        http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

                        Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

                        Kommentar

                        • zoddri
                          • June 2012
                          • 144

                          #27
                          Gymträning kan vara ganska svårt att komma igång med utan väldigt bra hjälp, risken för ytterligare skador är väldigt stor. Däremot skulle jag nästan vilja rekommendera det, fast det är väl bäst att prata med ett proffs på området som kan känna och klämma lite på dig. Sjukgymnast eller motsvarande alltså, inte en "personlig tränare" från lokala gymmet som fått 2h utbildning i att sälja fler timmar.

                          Och nej, jag är inte bitter på personliga tränare. Men i dethär fallet så är det bäst att prata med någon som vet vad han/hon håller på med och hur man rehabiliterad.
                          Banracingnörd med intresse för styrkelyft som snart drunknar i svärdbärare

                          250l SA, 250l Asien/fisksoppa, 120l Levandefödarhörna, 100l småfiskskoloni, 54l guppyfarm, 20l rasbora/räknano

                          Kommentar

                          • Ken Olofsson
                            • November 2006
                            • 8014

                            #28
                            92,2 idag på morgonen.

                            dvs 200 gram ner......


                            200 gram på 3 dagar = ~ 70 gram om dagen.

                            70 gram x 365 dagar = ~ 25,5 kilo

                            92,4 - 25,5 = ~ 67 kilo.....................


                            Fan, kommer att vara som en avsmalnad sticka om ett år.......


                            Tror jag får börja äta lite godis igen.....




                            .
                            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                            Kommentar

                            • Ken Olofsson
                              • November 2006
                              • 8014

                              #29
                              morronens vikt = 92,2 kilo

                              getting there.....



                              .
                              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                              Kommentar

                              • zoddri
                                • June 2012
                                • 144

                                #30
                                Bara att kämpa på! Mindre godis och mer promenader så är du snart där
                                Banracingnörd med intresse för styrkelyft som snart drunknar i svärdbärare

                                250l SA, 250l Asien/fisksoppa, 120l Levandefödarhörna, 100l småfiskskoloni, 54l guppyfarm, 20l rasbora/räknano

                                Kommentar

                                Arbetssätt...