Big brother sverige 2011

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tulle89
    • March 2006
    • 1183

Jaha då. Då vart de Sonia som fick lämna huset. Mig personligen gjorde det inte så mycket men lite oväntat får man väl ändå säga.

Ska bli intressant att se hur bb kommer att göra med nästa nominering. Blir det att två personer kommer sitta mot varandra och deltagarna själv nominerar så kan det bli sjuk intressant.

Även om huset inte vill ha taktik från deltagarna känns det som finalplatserna kryper närmre och personerna i huset kommer förmodligen bli mer taktiska i sin röstning nu, hade jag blivit varjefall

Som det ser ut nu finns där två "lag";
    Första: Christian, Gurkan och Katarina
    Andra: Peter, Martin, Sara, Simon och Madde. Att de tre första går i god för varandra är där inga tvivel om men Simon kan vara för lojal för att välja en grupp och ska Madde tänka lite smart så är hon samtidigt den första som kommer nomineras om det står mellan dessa fem i andra laget. Kommer förvisso vara samma sak om hon går med Christian, Gurkan och Katarina.

Därför tror jag att det kommer vara dessa fem (Peter, Martin, Sara, Simon och Madde) för att slå ut de övriga deltagarna. Att det blir paktbildning nu (om det inte varit det hela tiden) tror jag inte går att undvika så ska bli kul och se hur veckan blir

Oj vad jag sväva ut nu.. Håller på med vattenbyte och inget bättre för mig ändå så
    Med Vänliga Hälsningar Tulle

Min zoon! Projekt -> 310 liter malawi

Kommentar

• tulle89
      • March 2006
      • 1183

Jaha ska vi dra liv i denna tråden igen då?

Gurkan mot Christian på söndag! Vad tror ni, vem åker hem?

Kommentar

• ansjo
        • November 2005
        • 29967

Jag hoppas gnällspiken Gurkan får packa upp sin väska hemma den här gången. I början gillade jag honom men nu bara han fiser, tar sig på picken och gnäller mest tycker jag....
        /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• tulle89
          • March 2006
          • 1183

Ursprungligen postat av ansjo
          Jag hoppas gnällspiken Gurkan får packa upp sin väska hemma den här gången. I början gillade jag honom men nu bara han fiser, tar sig på picken och gnäller mest tycker jag....
          Åter igen tycker vi lika Lägg där till hur säker han är på att han ska vinna BB11 så hade det varit underbart att se hans min om han åker ut

Vad jag stör mig lite på är att han går och kallar andra smuts för de röstat på honom. Så vitt jag vet så nominerar han väl också två personer? Men bara för att det är han som blir nominerad är alla andra smuts..

Kommentar

• ansjo
            • November 2005
            • 29967

Precis, den minen vill man inte missa! Jag förstår mig inte riktigt mig på honom längre, precis som hela huset är emot honom och att alla i Sverige älskar honom och vet vem han är. Men efter några månader är han bortglömd, om man nu snart inte ser honom som programledare i någon jäkla usel frågesport eller kärleksprogram i TV4...de verkar ju gilla honom iaf.
            /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• tulle89
              • March 2006
              • 1183

Haha nä brist på självförtroende har ju den killen verkligen inte! :P

Med tanke på alla matlagningsprogram det finns nu kommer säkert tv4:s nya satsning bli: Kebab med Gurkan

Kommentar

• Spöket74
                • February 2011
                • 55

Håller med.
                Jag tycker att han bara är vidrig nu - tänk att tvingas dela sovrum med honom Puuuh

Kommentar

• eriahl
                  • April 2004
                  • 5681

Är ni riktiga akvarister? Råkade se att ett par fiskar dött och hade tydligen varit dåliga flera dagar. Det är välan ändå viktigare än vem som vinner Big Brother hur fiskarna mår. Fuskakvarister.....
                  "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

Kommentar

• tulle89
                    • March 2006
                    • 1183

Ursprungligen postat av eriahl
                    Är ni riktiga akvarister? Råkade se att ett par fiskar dött och hade tydligen varit dåliga flera dagar. Det är välan ändå viktigare än vem som vinner Big Brother hur fiskarna mår. Fuskakvarister.....
                    Hahaha

Aja det hölls ju faktiskt en tyst minut för stackars Spot. Fiskdöden är jag rätt övertygad om att ha att göra med det planerade strömavbrottet som BB anordnade. Dödar ju de nyttiga filterbakterierna och sedan trycka igång pumpen/pumparna som vanligt igen är inge bra för nitriten

Kommentar

• tulle89
                      • March 2006
                      • 1183

Då blev det gurkan som fick lämna och en själ som kom in i huset; bond

För programmet var det såklart tråkigt att en så pass stark personlighet som gurkan fick lämna men ska man se till att det trots allt ska stå en värdig vinnare så tycker jag det var rätt att gurkan fick lämna.

Intressant vecka nu där priset är biljett till finalen

Tyckte dock det var tråkigt att Matilda lämnade huset. Visste man ju förvisso om men kul med en ny person som dessutom ställde till med lite jävelskap i huset, sen att hon inte var för dum att titta på gör ju inte saker sämre

Kommentar

• ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

Som tidigare håller jag med till 100%.
                        Nu blir det svårare att gissa vilka finalister det blir, personligen tycker jag inte det känns helt rätt att tävla om en plats i finalen utan att de som kommer dit ska vara värda det.
                        Mina två största favoriter är Martin och Simon, är det någon av dessa som vinner är det riktigt okey annars är det bara okey.
                        /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• tulle89
                          • March 2006
                          • 1183

Som tidigare håller jag med till 100%.
                          Nu blir det svårare att gissa vilka finalister det blir, personligen tycker jag inte det känns helt rätt att tävla om en plats i finalen utan att de som kommer dit ska vara värda det.
                          Mina två största favoriter är Martin och Simon, är det någon av dessa som vinner är det riktigt okey annars är det bara okey.
                          Ja visst. Nu är det jämt så det förslår och känns ändå som alla är värda en plats i finalen. Angående att tävla om en plats i finalen är jag inne på precis samma resonemang som dig Anders!

Satt och diskuterade med familjen och berättade hur jag hade gjort i den situationen dem är i nu, vilket såklart gjorde att familjen idiotförklarade mig :P

Så här tänker jag: Precis som du säger Anders så ska man förtjäna att vara i final, och det för mig handlar om att ha tittarna i ryggen och inte att vinna sig till en finalbiljett. Vinner du din biljett men ändå inte har tittarna bakom dig så har du ändå inget att hämta i finalen och då kan det lika bra vara så. Jag hade som deltagare valt att på ett snyggt sätt lägga mig i tävlingarna utan att de andra deltagarna vetat om det och sedan förklarat detta i bikten med det resonemang jag skrivit.

Visst kan detta ses som ett litet rävspel att göra så (det kan ju såklart också uppfattas som ett försök att locka till sig fler röstare då man vill förtjäna sin plats istället för att vinna den) men jag tänker att folket har redan sina favoriter och uppfattningar och har bestämt vem de dem vill rösta fram i finalen.

Nåja kan verka lite naivt och korkat att tänka som jag gör nu men så hade jag valt att göra om jag suttit kvar i huset varjefall

Kommentar

• ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

Nästa man till rakning känns nog faktiskt som Christian. En kille som växt i mina ögon med tiden, men han har nog lite problem att vara ensam och vill nog gärna rida på samma våg som någon annan poppis kille.
                            Först var han med Rodney, när han åkte ut tog han Gurkan som parhäst. Nu när Gurkan fick packa väskan i söndags blev det Peter som får hålla handen på honom, konstigt det där....
                            /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• tulle89
                              • March 2006
                              • 1183

Det tror jag också det blir. Blir de nomineringar sitter han garanterat men sen är bara frågan mot vem han sitter.

Jag tror dock han kan ha ett starkt publikstöd i form av tidigare deltagares röstere som nu bara har chrille kvar ifrån cirkusgänget. Men att springa runt och uttala sig om att den som satt kvar mellan gurkan och honom var vinnaren tror jag inte var till hans fördel. Även om man kan ta det med en nypa salt att han sa det för att gurkan sa det (som verkligen trodde på det) men att så uttrycka sig så självsäkert gör inte att han får en röst av mig varjefall.

Sen håller jag med om att Chrille har växt enormt i huset. Första intrycket var typ vad gör den knasen där inne, men han har som sagt vuxit. Det negativa är att, som du säger Anders, han vänder kappan efter vinden och utan någon sin sida har jag lite svårt att identifiera vem han egentligen är. En kamelont är väl de jag skulle likna honom med :P
                              Sen att han inte deltar i uppdragen tycker jag är lite tråkigt. Det händer inte så mycket i huset ändå så när det väl gör det får man väl ändå bjuda lite på sig själv

Kommentar

• tulle89
                                • March 2006
                                • 1183

Då är det två personer som får lämna huset ikväll.

Vem tror ni att det blir?

Dem jag tyvärr tror får lämna huset är... (trummvirvel).. Sara och Peter.

Motivering:
                                Martin är redan i final och kan inte bli utröstad.
                                Simon verkar vara den som har gått hem hos flest, men sen är det inte säkert att alla ringer o röstar..
                                Chrille har förmodligen Rodneys och Gurkans fans med sig för dem vill se en från "cirkusgänget" i final.

Personligen ser jag gärna att det är Martin, Simon och Peter i final

Kommentar

Arbetssätt...