Allmänt Skitsnack, OT OT OT

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

    du får väl säga som det är!
    Det skulle faktiskt jag ha gjort.

    Att du tycker det är synd att det ska behöva vara så, hon behöver ju inte vara orolig du har ju ett R som gillar skarpt ju!
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Låter som ett par fjortisar....
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        Tråkigt med chefer som vill slippa "jobbiga" saker så försöker bolla över på andra chefer som inte ska ta behöva ta tag i skaen. Ingen som har en chef med ryggrad till salu?
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av eriahl
          Tråkigt med chefer som vill slippa "jobbiga" saker så försöker bolla över på andra chefer som inte ska ta behöva ta tag i skaen. Ingen som har en chef med ryggrad till salu?
          Nix, vill behålla min
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • jenmad
            • March 2009
            • 579

            Ursprungligen postat av Nubi
            Har ett problem
            Har två kompisar som blivit ihop, Väldigt trevligt för deras skull, grejen är det att tjejen i förhållandet är duktig på att klaga som FAAAAN! När vi är ute och går med hundarna klagar hon non stop och jag har inte några svar kvar, har gett alla mina svar åt hennes klagande.
            går jag ut med killen i förhållandet, oxå min kompis, då blir hon RÖD av avundsjuka och jag får höra det när vi träffas sen med hundarna, då ger hon mig en massa pikar.... det är verkligen jobbigt! Jag känner killen längre än vad jag känner tjejen och vi är riktigt bra kompisar. Varför ska hon gå och bli avis nu bara för de är ihop när hon inte var det förut när de inte var ihop??

            Kan man göra slut med en av de utan att den andre blir sur??
            Man kan göra precis vad man vill! Jag tycker du ska inse att det är hon som har ett problem - om du väljer att göra det till ditt är ditt val. Annars är det bara att lyssna till hennes klagande utan att svara. Svarar du ger du henne rätt att fortsätta klaga.
            Vem av dem VILL du göra slut med? Om du vill fortsätta umgås med båda så gör det. Vill du göra slut med någon av dem, eller båda, så gör det. Du bestämmer över ditt eget liv men du lär inte kunna ändra på någon annan.

            Hälsningar
            Jennifer

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              Risken finns att jag kommer sluta med att inte ha någon som vän kvar, Det återstår att se, har man vänner så ska de acceptera en för de val man gör i livet, om inte så var det inga vänner från början....
              Trist bara om jag mister min bästa killkompis pga av svarsjuka

              får suga på karamellen en stund....


              Ursprungligen postat av karrokaja
              du får väl säga som det är!
              Det skulle faktiskt jag ha gjort.

              Att du tycker det är synd att det ska behöva vara så, hon behöver ju inte vara orolig du har ju ett R som gillar skarpt ju!
              Ursprungligen postat av jenmad
              Man kan göra precis vad man vill! Jag tycker du ska inse att det är hon som har ett problem - om du väljer att göra det till ditt är ditt val. Annars är det bara att lyssna till hennes klagande utan att svara. Svarar du ger du henne rätt att fortsätta klaga.
              Vem av dem VILL du göra slut med? Om du vill fortsätta umgås med båda så gör det. Vill du göra slut med någon av dem, eller båda, så gör det. Du bestämmer över ditt eget liv men du lär inte kunna ändra på någon annan.

              Hälsningar
              Jennifer
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              • Nubi
                • March 2009
                • 9026

                Min dag hittills:
                kl 05.40 gick jag upp. kl 05.12 vaknade jag inte kunde ja somna om, var ute med doggen, kom hem och frukosten var serverad
                Jobbade från 07-10. Gick hem, hämtade doggen och sen gick vi ut och joggade (de bitarna man orkade med)
                Idag kändes det riktigt skönt att springa Känner inte av benet just nu, men det lär väl säkert komma. Ska snart åka och jobba igen.13.30 till 21.30
                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                Fiskbloggen

                Kommentar

                • VisualDarkness
                  • February 2010
                  • 7417

                  Låter som en text av vår käre Thåström!

                  "Gå upp-gå till jobbet-jobba-jobba-äta lunch
                  samma sak händer imorgon
                  jobba-åka trick-hem å sätta sig å glo
                  det är inget liv
                  det är slaveri"


                  Jag vaknade också kl 5 då jag har varit iväg på riskettan till körkort hela dagen. Så nu ett antal lämlästade kroppar, förlamade och begravningar senare är man trött, inte minst 700kr fattigare.
                  180l Sällskap:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                  60l Asien:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                  Kommentar

                  • Nubi
                    • March 2009
                    • 9026

                    Ursprungligen postat av VisualDarkness
                    Låter som en text av vår käre Thåström!

                    "Gå upp-gå till jobbet-jobba-jobba-äta lunch
                    samma sak händer imorgon
                    jobba-åka trick-hem å sätta sig å glo
                    det är inget liv
                    det är slaveri"

                    Jag vaknade också kl 5 då jag har varit iväg på riskettan till körkort hela dagen. Så nu ett antal lämlästade kroppar, förlamade och begravningar senare är man trött, inte minst 700kr fattigare.
                    Hur mkt utbildningar/kurser måste man gå innan man får gå teori och sen körlektioner? "på min tid" så var det teori och sne körlektioner. Handledare fixade man själv, krav 5 års m körkort.

                    Tycker de krånglar mer och mer för ungdommar att ta körkort.
                    Hörde något om att man ger kurs i hur mkt man får dricka för att kunna köra bil dagen därpå...hade du det på riskettan nu? Tycker det är sjuk! "så här många öl får ni dricka, dricker ni mer får ni inte köra bil dagendärpå" Det borde inte ens komma på tal om hur mkt man får och inte får dricka.
                    Känns som de försöker töja på reglerna.

                    Dricker man så ska man låta bilen vara hemma oasvett hur många öl/drinkar man druckit. Man blir mörkrädd ibland.
                    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                    Fiskbloggen

                    Kommentar

                    • VisualDarkness
                      • February 2010
                      • 7417

                      Riskettan är risker i trafiken och hur man minimerar dem. En hel del om konsekvenser vid riktagande så som trötthet, alkohol, droger, ouppmärksamhet och inte minst olika riskgrupper. Filmer på olyckor och kroppar samt intervjuer som ska fungera avskräckande.

                      Först är det handledarutbildning för både elev och handledare, man måste gå tillsammans och har man fler elever måste man ansöka för varje separat och betala därefter. Risktvåan är den gamla riskutbildningen med halka och liknande.

                      För oss sa hon "Skit i lappen om alkoholmängder, om man ska köra dricker man helt enkelt inte." "Kör heller inte dagen efter oavsett vad som står då kroppen oavsett alkoholmängd kommer vara slutkörd".
                      Senast redigerad av VisualDarkness; 31 March 2010, 12:15.
                      180l Sällskap:
                      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                      60l Asien:
                      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                      Kommentar

                      • Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

                        Ursprungligen postat av VisualDarkness
                        MKT Text
                        För oss sa hon "Skit i lappen om alkoholmängder, om man ska köra dricker man helt enkelt inte." "Kör heller inte dagen efter oavsett vad som står då kroppen oavsett alkoholmängd kommer vara slutkörd".
                        skönt å höra att det fanns en vettig lärare!
                        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                        Fiskbloggen

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          Var ute igår och joggade.....JAG HAR INTE ONT!!!!!
                          Sprang 4km med hunden och Reimsteen (stavning) i mp3 spelaren.
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • travianplayer
                            • October 2009
                            • 1201

                            Ursprungligen postat av Nubi
                            Var ute igår och joggade.....JAG HAR INTE ONT!!!!!
                            Sprang 4km med hunden och Reimsteen (stavning) i mp3 spelaren.

                            4km testa bakiga milen här då har man ONT!
                            Rammstein is da shit (L) vilka låter? Jag trodde du visste hur det stavades i tatueringstråden sa jag ju att jag skulle tatuera deras märke över hjärtat!
                            Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

                            Kommentar

                            • VisualDarkness
                              • February 2010
                              • 7417

                              Texten i refrängen till Rosenrot är en av mina favorittexter all-time!
                              180l Sällskap:
                              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                              60l Asien:
                              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                              Kommentar

                              • Nubi
                                • March 2009
                                • 9026

                                Ursprungligen postat av travianplayer
                                4km testa bakiga milen här då har man ONT!
                                Rammstein is da shit (L) vilka låter? Jag trodde du visste hur det stavades i tatueringstråden sa jag ju att jag skulle tatuera deras märke över hjärtat!
                                Ja e GaMMAL! jag kommer inte ihåg saker som skrevs förra veckan
                                Ich Will (?) de är bra
                                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                                Fiskbloggen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...