Allmänt Skitsnack, OT OT OT

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

Det spelar ingen roll hur mycket du ger åt gången, det är urbota dumt att ens mata fiskarna med sådan mat.

Kommentar

• Andrém
      • October 2009
      • 1247

Ursprungligen postat av Nubi
      Ja om han försvinner. Ser ut som han tar sitt jobb på största allvar.
      Vi får se om det blir yngel eller ej, vill inte förstöra något
      Jag råkade lyfta på roten där rommen satt fast i taket, hanen var bestämd att inte flytta på sig trots att jag tog roten nästan över ytan, som tur var så såg jag romen innan jag lyfte bort den så jag hoppas jag inte förstörde något, han vaktar ännu och missar all mat jag gav dom hoppas han inte svälter ihjäl! Hur länge brukar dom vakta romen? 1 månad eller hur?

Kommentar

• Johanski
        • February 2007
        • 3044

Wow, skojar du med mig eller? Det jag menade var: hundar äter choklad fast det är dåligt för dem, likaså äter fiskar fel mat. Många fiskar är opportunistätare och äter som om det vore den sista måltiden, den instikten behöver de för att klara sig i naturen. Det är därför viktigt att inte övermata, och inte heller ge fel mat.

Kommentar

• Kjell Fohrman
          Administrator

• December 2001
          • 48148

*ironisk*- Jupp jag bara ääääääääääälskar djurplågeri, det är därför man i många många år fungerat som jourhem för alla sorters djur.

mitt fel, mitt fel, mitt fel, jag borde ha beskrivit hur STOR och hur många bitar de fick var..... vad tror ni?? tror ni jag slänger ner en hel förpackning av köttfärs till mina fiskar....*suuuuuuuuuck*

Äter inte fiskar på varandra, Äter inte malar fiskar över en natt??
          får inte de förstoppning då??
          Jepp jag tror du slänger ner köttfärs i huvudet på dom så att de tuppar av

För att vara lite allvarlig - köttfärs är inte gjort av fiskar (om det är så, är det ofta Ok - vissa L-malar är t.ex. köttätande som johanski skriver) utan oftast av ett däggdjur och det är en himla skillnad det.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• Nubi
            • March 2009
            • 9026

Dropp it dropp it dropp it.

I Rio, Campo grande de sul, Brasilien,
            Vi var på en restaurang där det fanns en damm konstgjord damm slängde de en halv gris i vattnet där fanns det malar och fiskar, det vart världens liv i vattnet och massa bråk.
            De matar med allt möjligt. Det är deras "avfalls damm" där fiskarna äter upp allt som slängs i.
            Dessa fiskar äter man sedan, typ vid ngt speciellt tillfälle. Malarna är en delikatess (aldrig testat) testat de större fiskarna som påminner om Koi/Aborre. Väldigt gott!
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

Kommentar

• Nubi
              • March 2009
              • 9026

Ursprungligen postat av Johanski
              Wow, skojar du med mig eller? Det jag menade var: hundar äter choklad fast det är dåligt för dem, likaså äter fiskar fel mat. Många fiskar är opportunistätare och äter som om det vore den sista måltiden, den instikten behöver de för att klara sig i naturen. Det är därför viktigt att inte övermata, och inte heller ge fel mat.
              Nej jag skämtar inte, du kan inte dra alla hundar över en kam. Finns flera hundar som INTE äter chocklad, finns flera hundar som INTE dricker glykol!
              Jag har själv haft en hund inte gillade chocklad, han spottade ut chockladen om man erbjöd honom det.

Fiskbloggen

Kommentar

• Nubi
                • March 2009
                • 9026

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Jepp jag tror du slänger ner köttfärs i huvudet på dom så att de tuppar av

För att vara lite allvarlig - köttfärs är inte gjort av fiskar (om det är så, är det ofta Ok - vissa L-malar är t.ex. köttätande som johanski skriver) utan oftast av ett däggdjur och det är en himla skillnad det.
                Nej nej Kjell du har allt fel, det är inte köttfärs jag dslänger ner på huvudet på de, till det använder jag Oxfileé

Fiskbloggen

Kommentar

• Johanski
                  • February 2007
                  • 3044

Släpp det med hundarna, det var bara en liknelse. Förstod du inte det? Tror ingen ansvarsfull hundägare går och matar sin hund med lite choklad bara för att hunden äter det.

De fiskarna skulle ätas, eller hur? Alltså var inte planen att få dem att trivas, leka och ha långa liv. Men du kanske inte vill att dina fiskar ska må bra heller.

Kommentar

• Nubi
                    • March 2009
                    • 9026

Ahahah! Jag orkar inte idag....Exakt, de ska må piss!. Det är jul snart och de ska serveras tillsammans med Lutfisk *muuuumma*

----------***********************--------------

Vad ger man en 28 åring som har ALLT i julklapp??

Fiskbloggen

Kommentar

• Kjell Fohrman
                      Administrator

• December 2001
                      • 48148

Nej nej Kjell du har allt fel, det är inte köttfärs jag dslänger ner på huvudet på de, till det använder jag Oxfileé
                      Det vill ja bestämt avråda från - oxfilé är dyrt och sedan formar sig köttfärsen efter fisken så det är bättre
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

Aahhaha, men oxfilen slår ja de bara på huvudet med
                        Hört ordspråket klubbad säl

Fiskbloggen

Kommentar

• drd
                          • March 2004
                          • 5586

Glöm inte att gå in och klicka www.swe39.com

Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

Kommentar

• karrokaja
                            • March 2006
                            • 5388

Ursprungligen postat av drd
                            Glöm inte att gå in och klicka www.swe39.com
                            Kam du se redan nu hur mycket som kommit in??

SSRS är verkligen en av det coolaste grejerna man kan stödja så jag går in och klickar lite varje dag
                            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

Kommentar

• drd
                              • March 2004
                              • 5586

KAnonbra karro fortsätt med det ett par veckor fram, igår kom det in blygsamma 200 kronor ungefär och idag hittils 11 spänn
                              Alla pengar in är för den goda sakens skull så fortsätt med det

www.swe39.com

Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

Kommentar

• Lilla Damen
                                • February 2008
                                • 2649

North sails lyckas jag inte öppna, med de övriga tre har just fått 10 "tryck" var...

Kommentar

Arbetssätt...