Det spelar ingen roll hur mycket du ger åt gången, det är urbota dumt att ens mata fiskarna med sådan mat.
Allmänt Skitsnack, OT OT OT
Kollaps
X
-
hoppas han inte svälter ihjäl! Hur länge brukar dom vakta romen? 1 månad eller hur?
Kommentar
-
Wow, skojar du med mig eller? Det jag menade var: hundar äter choklad fast det är dåligt för dem, likaså äter fiskar fel mat. Många fiskar är opportunistätare och äter som om det vore den sista måltiden, den instikten behöver de för att klara sig i naturen. Det är därför viktigt att inte övermata, och inte heller ge fel mat.Kommentar
-
*ironisk*- Jupp jag bara ääääääääääälskar djurplågeri, det är därför man i många många år fungerat som jourhem för alla sorters djur.
mitt fel, mitt fel, mitt fel, jag borde ha beskrivit hur STOR och hur många bitar de fick var..... vad tror ni?? tror ni jag slänger ner en hel förpackning av köttfärs till mina fiskar....*suuuuuuuuuck*
Äter inte fiskar på varandra, Äter inte malar fiskar över en natt??
får inte de förstoppning då??
För att vara lite allvarlig - köttfärs är inte gjort av fiskar (om det är så, är det ofta Ok - vissa L-malar är t.ex. köttätande som johanski skriver) utan oftast av ett däggdjur och det är en himla skillnad det.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Dropp it dropp it dropp it.
I Rio, Campo grande de sul, Brasilien,
Vi var på en restaurang där det fanns en damm konstgjord damm slängde de en halv gris i vattnet där fanns det malar och fiskar, det vart världens liv i vattnet och massa bråk.
De matar med allt möjligt. Det är deras "avfalls damm" där fiskarna äter upp allt som slängs i.
Dessa fiskar äter man sedan, typ vid ngt speciellt tillfälle. Malarna är en delikatess (aldrig testat) testat de större fiskarna som påminner om Koi/Aborre. Väldigt gott!Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
FiskbloggenKommentar
-
Wow, skojar du med mig eller? Det jag menade var: hundar äter choklad fast det är dåligt för dem, likaså äter fiskar fel mat. Många fiskar är opportunistätare och äter som om det vore den sista måltiden, den instikten behöver de för att klara sig i naturen. Det är därför viktigt att inte övermata, och inte heller ge fel mat.
Jag har själv haft en hund inte gillade chocklad, han spottade ut chockladen om man erbjöd honom det.Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
FiskbloggenKommentar
-
Jepp jag tror du slänger ner köttfärs i huvudet på dom så att de tuppar av
För att vara lite allvarlig - köttfärs är inte gjort av fiskar (om det är så, är det ofta Ok - vissa L-malar är t.ex. köttätande som johanski skriver) utan oftast av ett däggdjur och det är en himla skillnad det.Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
FiskbloggenKommentar
-
Släpp det med hundarna, det var bara en liknelse. Förstod du inte det? Tror ingen ansvarsfull hundägare går och matar sin hund med lite choklad bara för att hunden äter det.
De fiskarna skulle ätas, eller hur? Alltså var inte planen att få dem att trivas, leka och ha långa liv. Men du kanske inte vill att dina fiskar ska må bra heller.Kommentar
-
Ahahah! Jag orkar inte idag....Exakt, de ska må piss!. Det är jul snart och de ska serveras tillsammans med Lutfisk *muuuumma*
----------***********************--------------
Vad ger man en 28 åring som har ALLT i julklapp??Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
FiskbloggenKommentar
-
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Aahhaha, men oxfilen slår ja de bara på huvudet med
Hört ordspråket klubbad sälLivet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
FiskbloggenKommentar
-
Glöm inte att gå in och klickawww.swe39.com
-
Glöm inte att gå in och klickawww.swe39.com
SSRS är verkligen en av det coolaste grejerna man kan stödja så jag går in och klickar lite varje dagVad ska man ha en "guldfiskskål" till?
kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
Ursprungligen postat av SimonSaysBakaI skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskarKommentar
-
KAnonbra karro fortsätt med det ett par veckor fram, igår kom det in blygsamma 200 kronor ungefär och idag hittils 11 spänn
Alla pengar in är för den goda sakens skull så fortsätt med det
www.swe39.com________________________________________________
Matte med finaoch
kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri
Kommentar
-
Kommentar