Allmänt Skitsnack, OT OT OT

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marnat
    • November 2009
    • 2012

    När det gäller mat så måste jag fan slå ett slag för lever.
    Käkade levergryta, hemgjord av mig för första gången på 15 år i helgen.
    Jävlars helvete vad gott det var. Och sen har du ju så mycket näringsämnen i lever att du mer eller mindre kan överleva på endast det
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus

    Kommentar

    • drd
      • March 2004
      • 5586

      Lever nä fy fasen alltså blärk som kalle ankas brorsöner skulle sagt !
      ________________________________________________

      Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

      Kommentar

      • Marnat
        • November 2009
        • 2012

        Ursprungligen postat av drd
        Lever nä fy fasen alltså blärk som kalle ankas brorsöner skulle sagt !

        Rätt gjort i en gryta med färsk svamp, bacon, ärtor, soltorkad tomat och chalottenlök så är det ren mumma
        \\54L Apistos//
        \\234L SA//
        MVH Marcus

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          Ursprungligen postat av Marnat
          När det gäller mat så måste jag fan slå ett slag för lever.
          Käkade levergryta, hemgjord av mig för första gången på 15 år i helgen.
          Jävlars helvete vad gott det var. Och sen har du ju så mycket näringsämnen i lever att du mer eller mindre kan överleva på endast det
          Jag som inte äter kött äter lever ( iknow låter vidrigt mm.) men jag äter den bara på ett sätt och det är på Mammas vis
          Jag brukar inte berätta att jag äter lever för då ska folk insistera (de som tror de kan laga lever) bjuda mig på det. All sorts lever smakar skit och luktar bajs förutom mammas
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            Ursprungligen postat av Jenny_E
            Kommer nog inte ha något nyårslöfte i år. Eller så kör jag på samma som förra året (som tyvärr inte höll)- att ha en vegetarisk dag i veckan.
            Kött är gott, men vegetariskt är bättre för miljön.

            Hungrig jag blev nu efter er diskussion Helt fel tid att laga mat på!

            Nubi: Bästa sättet är att få in en rutin. Hund och sambo bör väl inte sätta några större hinder för träning? Vet inte vad du gör på dagarna/hur du jobbar(?) men kan du tex gå till gymmet innan jobbet, på lunchen eller direkt efter? Alt. dra med en kompis och skaffa en rutin.
            Jag saknar träningen! Har lyckats vara sjuk alldeles för ofta den här hösten. Precis när jag kommit igång, så blir jag sjuk igen. Hoppas på att kunna köra igång nästa vecka efter förra veckans dunderförkylning, men så ska man ju ta vaccinet också och blir säkert dålig av det...
            Jenny_E -Det som gäller för mig är att skaffa rutin. Gå med vänner är inte min grej. Om en vän tröttnar så tröttnar man med....nee så jag ska gå själv och hålla tyst om min träning så man inte råkar få med sig någon.

            Har snackat med sambon om saken och två dagar i veckan (när han inte är på tjänsteresor) så ska han ha hand om allt hemma De två dagarna är mina träningsdagar. Sen ska han få en dag (han vill börja smått) då jag ska ha hand om allt. Man måste kompromissa *leR*

            Och det bästa är att träna innan jobbet, helst på morgonen oxå. Funkar bäst för mig. Förr kunde jag gå ifrån jobbet 1 timme och träna, hade gymmet nästan vägg i vägg m jobbet. Nu är man vikarie ch så får man helt enkelt hitta tider som passar, inte omöjligt med tanke på mina skumma arbetsider *leR*

            Det som du säger om att man blir sjuk när man har börjat träna och sen precis när man har tillfrisknat och sätter igång med träningen så blir man sjuk igen! Det händer mig 3 av 5 ggr när jag sätter igång med träningen och vad kan man göra åt saken?
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • drd
              • March 2004
              • 5586

              Säger bara att nu har jag nått den absoluta smärtgränsen för hur ont man kan ha det i baklåren alltså, nu är det inte skönt så förbannade träningsvärk SUG RÖV !

              Sen att det ska behöva göra så sablar ont i nästan hela kroppen när man drar igång är ju helt overkligt.
              Fast man tog det lugnt och strechade lite innan och en hel del efteråt så drabbas man ändå av den är förbannade träningsvärken.
              Suck....nu går jag o lägger mig i soffan och kollar inspelade avsnitt av King Of Queens

              Senast redigerad av drd; 09 December 2009, 11:37.
              ________________________________________________

              Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

              Kommentar

              • Marnat
                • November 2009
                • 2012

                Ursprungligen postat av drd
                Säger bara att nu har jag nått den absoluta smärtgränsen för hur ont man kan ha det i baklåren alltså, nu är det inte skönt så förbannade träningsvärk SUG RÖV !

                Sen att det ska behöva göra så sablar ont i nästan hela kroppen när man drar igång är ju helt overkligt.
                Fast man tog det lugnt och strechade lite innan och en hel del efteråt så drabbas man ändå av den är förbannade träningsvärken.
                Suck....nu går jag o lägger mig i soffan och kollar inspelade avsnitt av King Of Queens


                Ett hett tips som underlättar träningsvärken drd, pumpa dig full med Vitamin-D, tar bort en stor del av smärtan då det är anti inflammatoriskt.
                Och ordentligt mängder då alltså, dvs närmare 4000mg. Jag vet att det låter mycket, men D-Vitamin behövs i stora doser, det är definitivt inte farligt och är fruktansvärt svårt att överdosera, har vänner som kör uppemot 20000mg av olika anledningar.

                Du kommer även märka att du över lag mår mycket bättre, och det kommer även stärka immunförsvaret

                Studier på det hela kan givetvis postas om intresse finns.
                \\54L Apistos//
                \\234L SA//
                MVH Marcus

                Kommentar

                • drd
                  • March 2004
                  • 5586

                  Det räcker inte att käka en paket Voltaren då
                  ________________________________________________

                  Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                  Kommentar

                  • Marnat
                    • November 2009
                    • 2012

                    Ursprungligen postat av drd
                    Det räcker inte att käka en paket Voltaren då

                    då botar du bara symptomen
                    \\54L Apistos//
                    \\234L SA//
                    MVH Marcus

                    Kommentar

                    • Temeraire
                      • January 2008
                      • 385

                      Men jag vill inte äta rotmos, mamma!
                      " Oh, oopo-doo, jag vill ju va som du-u-u. Jag vill se ut som du, gå som du, du-u-u, det vill jag nu-u-u "

                      Kommentar

                      • drd
                        • March 2004
                        • 5586

                        Nu vill jag ha blommig falukorv till lunch......hungrig
                        ________________________________________________

                        Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          vad är blommig falukorv??
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • Lilla Damen
                            • February 2008
                            • 2649

                            Tja, den är inte rutig i allafall ... drds fras kommer från en gammal visa.

                            Kommentar

                            • eckick1
                              • November 2009
                              • 121

                              Gistregalundan vad ont jag har i ryggen. Vi tränade brottningsgymnastik idag i skolan. Man skulle ställa sig på huvudet, slå över utan att rumpan skulle nudda marken, och sedan direkt slå en kullerbytta över en komis som låg på alla fyra. Det klarade jag galant, men inte min rygg. Sedan gick jag ut i verkstan i 1½ timme i 10* värme och diskade. Nej, det ska jag inte göra om. Så nu får jag sova på saken och hopppas att det går över.
                              Bara för att jag har rent mjöl i påsen betyder inte det att jag vill ha dina skitiga fingrar i det!

                              Kommentar

                              • karrokaja
                                • March 2006
                                • 5388

                                Ursprungligen postat av Nubi
                                vad är blommig falukorv??
                                Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...