Dator/Data problem? ställ frågan här.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    tack för tipsen y0da ska testa dom när jag sovit (när det nu blir...)

    ja ja vill ha en 486 emulator.
    jag gräver för tillfället mycketmycketmycketGROTESKT djupt i spellådan och skulle vilja avsluta ett spel jag påbörjade för många år sen.
    stone prophet.
    486 är den enda dator jag hittils spelat det på som det inte har krashat hela tiden.
    sen kräver även vissa äldre spel att ljudkortet finns på vissa specifika adresser som till exempel irq 1-7 och där är ja totalt körd mitt kort ligger på 18.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • y0da
      • August 2005
      • 1697

      Ingen orsak! Hojjta till om det är nått jag kan hjälpa till med ang. programmen sen. Har spenderat massvis med timmar på dem.

      Oh.. okay.. Då är jag med! Försökte köra "Stuntcar" för ett par år sedan. Det överklockade som en tok! Vissa äldre spel har ju ingen begränsning utan matar på så mycket det går. Ett spel för 386 20mhz går rätt bra mycket snabbare på en p4 2.8ghz då
      Vet tyvärr inte om någon bra emulator. Det enda jag kan komma på är vmware, där kan du ju installera en virtuell "dos dator". Men hur det sen funkar med irq's och så vet jag inte. Har för mig att man kan ställa i wmvare vart "datorn" ska hitta ljudkort och sådant. Men jag är inte helt 100'a...
      http://www.y0da.se

      540L SA

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        ska göra lite reserarch om 486 emulatorer under helgen är det tänkt.

        hojta till om du vill spela stuntcar igen kan fixa de så de funkar perfekt.
        enklaste sättet är nämligen att köra amiga versionen genom en emulator.

        sen finns det även program som "slöar ner" en dator så den passar bättre till spel.

        installerade carmageddon ida.
        ett spel som höll på å bli förbjudet i både england och tyskland och va en upplevelse å spela det i 3ggr normal hastighet.
        funkar bra med xp32 men inte med xp64
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        • Gimbo
          • January 2005
          • 2734

          Ursprungligen postat av y0da
          Ursprungligen postat av Gimbo
          Ursprungligen postat av y0da
          Kör det till min htpc för att få 720p upplösning till projektorn. Fungerar helt underbart!
          Kul med htpc. Kör själv min htpc med Meedio. Fast jag har strul med X10-plugin. Är det något du har varit inne på?
          Medio är rätt ok . Fast jag gillar myhtpc bättre, främst pga prislappen . Förr körde jag alltid freevo, det är utan tvekan det bästa htpc programmet jag kört hittils. Dock var inte freevo sams med min projektor, och det tvärvägrade att köra hdtv filmer (1,5 år sedan, funkar säkert nu).
          Mediaportal tycker jag nog är det bästa nu. Tycker inte man kan ställa in så mycket på Meedio själv? Eller också är det jag som inte orkat sätta mig in i det så mycket?

          X10 har jag tyvärr inte hållt på med Har varit jefligt sugen på att testa det, men plånboken har tvärvägrat. När jag väl började få lite cash så sprang jag på en lapp på konsum med texten "136l akvarium säljes", fortsättningen på det vet ni
          Låter som om man ska ta sig ett test med Freevo. Alltid skoj med nytt. Myhtpc var för övrigt Meedio förut. Jodå, sätter du dig in i det så kan du pilla rätt friskt. Annars är det ju slut med det roliga.

          Aja... I vilket fall som så ska jag prova att pilla lite med både Freevo och Mediaportal. Måste se vad det är för skojs!
          -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

          Kommentar

          • y0da
            • August 2005
            • 1697

            Ursprungligen postat av Gimbo
            Låter som om man ska ta sig ett test med Freevo. Alltid skoj med nytt. Myhtpc var för övrigt Meedio förut. Jodå, sätter du dig in i det så kan du pilla rätt friskt. Annars är det ju slut med det roliga.

            Aja... I vilket fall som så ska jag prova att pilla lite med både Freevo och Mediaportal. Måste se vad det är för skojs!
            Freevo är grymmt =)
            Lite pill i början och så, men när man väl får kläm på det så är det smidigt. Går att ställa i nått grymmt mycket =) Själv körde jag med en joypad för att sköta allting. Plockade info+covers från imdb med en knapptryckning, spelade in tv med en annan. Fanns även en emusektion där jag hade tonvis med rom's =)
            Imagine a world where the tv guide is liquid, where the time slots are organised to suit your schedule. Imagine a place you can store all of your music, movies and photos, for you and your family to enjoy. Imagine having access to all your classic games, upto the minute weather and news reports, Imagine doing all of this for free. What a wonderful world that would be...Stop imagining - Get Freevo


            Myhtpc = gratis
            Meedio = kapitalistmjukvara
            inte alls samma sak duu! hehe.. Men det är ju samma gäng som gör programmen, medio är ju en vidareutveckling av myhtpc. Men nånstans på vägen blev de tydligen lite giriga.
            http://www.y0da.se

            540L SA

            Kommentar

            • Gimbo
              • January 2005
              • 2734

              Ursprungligen postat av y0da
              Myhtpc = gratis
              Meedio = kapitalistmjukvara
              inte alls samma sak duu! hehe.. Men det är ju samma gäng som gör programmen, medio är ju en vidareutveckling av myhtpc. Men nånstans på vägen blev de tydligen lite giriga.
              myhtpc = gratis
              Meedio = Crack

              Jo, det var lite synd att de skulle bli så giriga.


              Själv så kör jag med en fjärrkontroll som jag fick med till TV kortet. Hittade ett progg där du kan skriva dina egna knappkonfigurationer. Tex du trycker på knapp X och progget utför de tangentbordstryckningarna du önskar. Fungerar klockrent. Innan det så körde jag med min handdator som fjärrkontroll via wlan och visst var det riktigt smidigt. Samt att du kan få feedback vilket ser coolt ut Men, batteritiden suger och oftast som ofta så glömmer jag att lägga handdatorn på laddning
              -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

              Kommentar

              • y0da
                • August 2005
                • 1697

                Ursprungligen postat av Gimbo

                myhtpc = gratis
                Meedio = Crack

                Jo, det var lite synd att de skulle bli så giriga.


                Själv så kör jag med en fjärrkontroll som jag fick med till TV kortet. Hittade ett progg där du kan skriva dina egna knappkonfigurationer. Tex du trycker på knapp X och progget utför de tangentbordstryckningarna du önskar. Fungerar klockrent. Innan det så körde jag med min handdator som fjärrkontroll via wlan och visst var det riktigt smidigt. Samt att du kan få feedback vilket ser coolt ut Men, batteritiden suger och oftast som ofta så glömmer jag att lägga handdatorn på laddning
                Jojo :P, men sånt vågade jag inte skriva här.. haha

                Har en ny leksak därhemma > http://www.oneforall-int.com/english...c/URC-8210.htm
                Helt underbar =) Den kan jag programmera lite som jag behagar. Har inte orkat fördjupa mig i den än bara.
                Har ledigt i helgen! Flickan ska till en tjejkompis, så när jag kommer hem blir det film till lördag förmiddag, efter det får det bli några kannor kaffe och nördstuga! =). Har totalt kaos på samtliga maskiner för tillfället
                http://www.y0da.se

                540L SA

                Kommentar

                • Gimbo
                  • January 2005
                  • 2734

                  Ursprungligen postat av y0da
                  Ursprungligen postat av Gimbo

                  myhtpc = gratis
                  Meedio = Crack

                  Jo, det var lite synd att de skulle bli så giriga.


                  Själv så kör jag med en fjärrkontroll som jag fick med till TV kortet. Hittade ett progg där du kan skriva dina egna knappkonfigurationer. Tex du trycker på knapp X och progget utför de tangentbordstryckningarna du önskar. Fungerar klockrent. Innan det så körde jag med min handdator som fjärrkontroll via wlan och visst var det riktigt smidigt. Samt att du kan få feedback vilket ser coolt ut Men, batteritiden suger och oftast som ofta så glömmer jag att lägga handdatorn på laddning
                  Jojo :P, men sånt vågade jag inte skriva här.. haha

                  Har en ny leksak därhemma > http://www.oneforall-int.com/english...c/URC-8210.htm
                  Helt underbar =) Den kan jag programmera lite som jag behagar. Har inte orkat fördjupa mig i den än bara.
                  Har ledigt i helgen! Flickan ska till en tjejkompis, så när jag kommer hem blir det film till lördag förmiddag, efter det får det bli några kannor kaffe och nördstuga! =). Har totalt kaos på samtliga maskiner för tillfället
                  Den där fjärren sån inte helt fel ut!

                  Visst är det härligt när man får hålla lite nördstuga hemma i ensamhet Tyvärr händer det för sällan. Det är nästan så man får lämna in en ansökan om tjänsteledighet till sin sambo
                  -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

                  Kommentar

                  • y0da
                    • August 2005
                    • 1697

                    Ursprungligen postat av Gimbo
                    Den där fjärren sån inte helt fel ut!

                    Visst är det härligt när man får hålla lite nördstuga hemma i ensamhet Tyvärr händer det för sällan. Det är nästan så man får lämna in en ansökan om tjänsteledighet till sin sambo
                    Nej, den är helt ok =). Kanske lite i det klumpigaste laget, men den är ju ändå smidigare än 10 andra kontroller . Om du har hittat en review på den så kan jag säga att denna INTE surrar . Brukar vara stark kritik mot att de surrar annars..

                    Jo, eller hur =(
                    Tror det var ett halvår sen sist. Men det gör ju att man värdesätter dem mer =) Det är visserligen inget fel att umgås med kvinnan heller, men ibland är det skönt att få vara själv också!
                    http://www.y0da.se

                    540L SA

                    Kommentar

                    • janne dansk
                      • June 2004
                      • 1740

                      om du yoda har vägen förbi sävsjö och kan och har lust att hjälpa mig att lägga upp en hemsida vore jag mycket tacknämlig
                      mvh janne
                      Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

                      Kommentar

                      • Raven
                        • February 2005
                        • 15385

                        har du comhem som isp Janne ?

                        använder själv ett program som heter nvu när ja gör min hemsida.
                        gratis och enkelt att använda.
                        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                        Faktatråd Om AkvarieVatten
                        Växtakvaristernas Paradis

                        Kommentar

                        • y0da
                          • August 2005
                          • 1697

                          Ursprungligen postat av janne dansk
                          om du yoda har vägen förbi sävsjö och kan och har lust att hjälpa mig att lägga upp en hemsida vore jag mycket tacknämlig
                          mvh janne
                          Tjenare Janne!

                          Ptja.. beror på hur du menar. Åker förbi sävsjö titt som tätt, så det är inga problem. De "tekniska lösningarna" kan jag, men just själva byggandet är jag ingen fena på. Vet väl hur man ska göra, men det blir aldrig nått bra tycker jag . Men det beror ju på lite vad du är ute efter också.
                          har du msn så kan du lägga till y0da_@hotmail.com så kan vi snacka vidare om det där.
                          http://www.y0da.se

                          540L SA

                          Kommentar

                          • y0da
                            • August 2005
                            • 1697

                            Nå Raven?
                            Hur lyder utlåtandet av mediaportal?
                            http://www.y0da.se

                            540L SA

                            Kommentar

                            • Raven
                              • February 2005
                              • 15385

                              jadu är inte helg på 9 minuter till

                              har inte kollat på de riktigt än lite för trött för de.
                              mycke goare å ligga ner i osffan å titta på enterprise.

                              men iofs går ju å surfa å skriva samtidigt men ska blir först efter mythbuster.
                              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                              Faktatråd Om AkvarieVatten
                              Växtakvaristernas Paradis

                              Kommentar

                              • Frågvis
                                • October 2005
                                • 1204

                                Känner ni till något bra dataprogram som gör att alla ie-fönster öppnas maximerade?
                                Den som frågar får veta

                                Kommentar

                                Arbetssätt...