Dator/Data problem? ställ frågan här.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gimbo
    • January 2005
    • 2734

    Ursprungligen postat av Raven
    Gimbo verbatim gör rätt bra skivor kört upp ett 50pack dvd nu på 6 månader eller nåt bara 1 skiva som haverera under bränningen men kan va pga att ja behövde gå på dass och golvet svajar en hel del.
    Måste hålla med dig angående Verbatim. Har kört loss på ca 120st Verbarim DVD+R skivor. 1 har jag lyckats och pajja. Det var för att jag råkade slå av strömmen. Och det funkar tydligen inte
    -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      hahaha nä utan ström kommer man inte långt
      men sen gör det mycket va man har för brännare.

      min förste en samsung va suverän och grymt tyst sen haverera den och liksom bara försvann från lagret efter att den hade reparerats så ja fick en memorex 40maxx.
      funka helt ok men va högljudd numer funkar den inte så bra längre på å bränna men läsa kan den fortfarande.
      sitter med en nec 2510 dvdbrännare ligger på under 500kr ida och är mycket bra och andra jag pratat med som har den eller senare versioner är nöjda också.
      är dock något högljudd men för en annan som nästintill inte använder skivor alls är det inget problem.

      spel till exempel gör jag en image av och kör genom daemon tools istället.
      så j***a bekvämt å slippa pilla med skivor som bara blir repiga å går sönder.
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • Birgitta W
        • October 2005
        • 2764

        Två mycket "simpla" frågor, jämfört med era avancerade som jag inte förstår så mycket av... :-D!
        1) När jag svarar på Forumet vill jag ibland bara svara med en del av inlägget som "citat" (andra gör det ju!). Men hur gör man? Är det ett långt inlägg kanske man bara vill svara på en liten del.

        2) Andra svarar med en massa roliga figurer (inte bara dom som finns i "avancerat" här nedanför). Var får man tag i dom? De kanske finns i deras egna datorer.
        Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

        Min zoon :
        http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          Ursprungligen postat av Birgitta W
          Två mycket "simpla" frågor, jämfört med era avancerade som jag inte förstår så mycket av... :-D!
          1) När jag svarar på Forumet vill jag ibland bara svara med en del av inlägget som "citat" (andra gör det ju!). Men hur gör man? Är det ett långt inlägg kanske man bara vill svara på en liten del.
          tryck "svara med citat" sen raderar du texten du inte vill citera med delete eller backspace.
          backspace är tangenten ovanför retur har en pil som pekar rakt bakåt.

          2) Andra svarar med en massa roliga figurer (inte bara dom som finns i "avancerat" här nedanför). Var får man tag i dom? De kanske finns i deras egna datorer.
          när du använder avancerat svarsformulär finns en massa ikoner ovanför rutan du skriver i.
          börjar med 2 A:n sen står det verdana sen en 2:a, sen kommer ett A till med ett svart streck under sen kommer en glad gubbe.
          trycker du på den visas 15 emoticons som dom kallas(kallas även smilies) och om du rullar fönstret ner finns en länk som öppnar ett fönster med alla 207
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          • Birgitta W
            • October 2005
            • 2764

            Tack Raven för ditt svar. Bussigt att du tar dig till med en data-analfabet!
            Jag skrev ut svaret så jag har det när det blir aktuellt (fick med hela Forumet, tror jag, går kanske inte att bara skriva ut ett inlägg???).

            Hah, jag lyckades!
            Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

            Min zoon :
            http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

            Kommentar

            • Raven
              • February 2005
              • 15385

              ska du bara skriva ut ett inlägg så kan du markera texten ocg trycka CTRL + C för att kopiera den sen öppnar du antekningar wordpad eller liknande program och trycker CTRL + V för att klistra in texten.

              markera text gör du genom att sätta muspekarn där du vill börja/sluta och trycker ner vänster musknapp och flyttar muspekarn och släpper knappen när du markerat klart sen kan du trycka ctrl + c

              går även att trycka på högerknappen så kommer en lista med alternativ upp och om du då trycker på högerknappen när muspekaren är över markerad text kommer ett fönster upp med bl.a alternativt copy eller kopiera om man kör svensk version av windows.
              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
              Faktatråd Om AkvarieVatten
              Växtakvaristernas Paradis

              Kommentar

              • BluesBoy
                • January 2004
                • 2559

                När jag svarar på Forumet vill jag ibland bara svara med en del av inlägget som "citat" (andra gör det ju!). Men hur gör man? Är det ett långt inlägg kanske man bara vill svara på en liten del.
                En variant (som är bra vid upprepade citat i samma inlägg) är att gå in på zoopets kontrollpanel och Redigera alternativ. Där väljer man "Standardredigerare - Extra formateringsverktyg" under Redigeringsgränssnitt.

                Man har då alltid ett antal extra verktyg när man svarar på inlägg.
                Klipp-klistra in texten du vill citera, markera den och klicka på "Omslut med quote-märken" (citatsymbolen). Gör på samma sätt om du vill använda fet-, kursiv-, understruken text mm.
                BluesBoy
                http://www.bluesboy.se

                Kommentar

                • Frågvis
                  • October 2005
                  • 1204

                  Ursprungligen postat av Birgitta W
                  Tack Raven för ditt svar. Bussigt att du tar dig till med en data-analfabet!
                  Jag skrev ut svaret så jag har det när det blir aktuellt (fick med hela Forumet, tror jag, går kanske inte att bara skriva ut ett inlägg???).

                  Hah, jag lyckades!
                  Det är roligt när man upptäckt att man lärt sig något nytt

                  En liten kul nyttig grej lärde mig var att man kan lägga in en länk tex: onlinespel
                  Hur gör man då för att ordet onlinespel ska vara en länk när man trycker på den?
                  Jo markera ordet tryck på jordgloben lägg in din länk. Voila!
                  Den som frågar får veta

                  Kommentar

                  • Raven
                    • February 2005
                    • 15385

                    sen går det att länka till enskilda poster också
                    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                    Faktatråd Om AkvarieVatten
                    Växtakvaristernas Paradis

                    Kommentar

                    • Frågvis
                      • October 2005
                      • 1204

                      Hur gör man det?
                      Den som frågar får veta

                      Kommentar

                      • Birgitta W
                        • October 2005
                        • 2764

                        Ursprungligen postat av Raven
                        ska du bara skriva ut ett inlägg så kan du markera texten ocg trycka CTRL + C för att kopiera den sen öppnar du antekningar wordpad eller liknande program och trycker CTRL + V för att klistra in texten.

                        markera text gör du genom att sätta muspekarn där du vill börja/sluta och trycker ner vänster musknapp och flyttar muspekarn och släpper knappen när du markerat klart sen kan du trycka ctrl + c

                        går även att trycka på högerknappen så kommer en lista med alternativ upp och om du då trycker på högerknappen när muspekaren är över markerad text kommer ett fönster upp med bl.a alternativt copy eller kopiera om man kör svensk version av windows.
                        You can´t win them all.. Men jag klarar av gubbarna och, antagligen, att bara få med delar av ett inlägg.

                        Och jag får MASSOR med kladdpapper när jag skriver ut något på Forumet...
                        Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

                        Min zoon :
                        http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

                        Kommentar

                        • Raven
                          • February 2005
                          • 15385

                          Birgitta W
                          om du vill lira på hög nivå så kan man använda olika koder för att få dit gubbarna haha
                          är 2 av dom
                          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                          Faktatråd Om AkvarieVatten
                          Växtakvaristernas Paradis

                          Kommentar

                          • Raven
                            • February 2005
                            • 15385

                            julklappstips

                            CoolIT Systems is the leader in liquid cooling solutions for HPC and data centers. Click to learn more about CoolIT's services and technology
                            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                            Faktatråd Om AkvarieVatten
                            Växtakvaristernas Paradis

                            Kommentar

                            • Schull
                              • August 2004
                              • 2889

                              Ursprungligen postat av Raven
                              Vill ha. Ska nog önska mig en sådan.
                              Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

                              Kommentar

                              • Gimbo
                                • January 2005
                                • 2734

                                Fränt... Fast jag dricker mest kaffe vid datorn. Finns det inte nån värmare? Förutom att ställa koppen direkt på CPUn
                                -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...