Är detta kar möjligt utan CO2...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • robbanbobban
    • February 2011
    • 407

    Är detta kar möjligt utan CO2...

    Hittade detta kar vilket ser väldigt trevligt ut, gav mig mycket inspiration,men enligt beskrivningen så används ingen CO2 och ganska klent ljus , så förstår inte hur det är möjligt... Hur går detta ihop? dessutom på bilderna så ser det ut som syrebubblor på stenar exempelvis...mycket underligt eller?

    Alles zum Thema Aquascaping - Wissenswertes und Hintergrundinformationen über Aquascaping und Naturaquarien.
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=3010917
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    varför skulle det inte vara möjligt.

    CO2 är ju ett sätt att få ner kol i vattnet,

    du kan ju få ner kol på andra sätt.



    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • Moving Waves
      • August 2010
      • 1403

      #3
      Ja och mossor är ju inte så krävande, så om man väljer växter med omsorg är inte ett sånt scape alls en omöjlighet.
      - - -
      540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

      Kommentar

      • RobFrazie

        • May 2010
        • 842

        #4
        Dessutom är det Oliver Knott som gjort det dära. och han vet hur man gör.
        720L Soppa
        200L Asien
        Räkvas
        65L Betta

        Kommentar

        • Sleaper

          • September 2008
          • 2894

          #5
          Definitivt en utmaning att försöka. Behövs säkert både skicklighet och tur..

          Kommentar

          • robbanbobban
            • February 2011
            • 407

            #6
            Ursprungligen postat av Kensa
            varför skulle det inte vara möjligt.

            CO2 är ju ett sätt att få ner kol i vattnet,

            du kan ju få ner kol på andra sätt.



            .
            Du syftar på EC eller liknande produkter eller? För jag kör med EC i ett Kar och har starkare ljus än 0,3 watt/ l , han kanske har grymt substrat..?

            Ursprungligen postat av Moving Waves
            Ja och mossor är ju inte så krävande, så om man väljer växter med omsorg är inte ett sånt scape alls en omöjlighet.
            Na men det är sant Men Blyxan då? och Rotala indican? De behöver väl mer ljus än 80 watt på 250 l.. eller är det för att karet inte är så högt som det är tillräckligt?

            Ursprungligen postat av RobFrazie
            Dessutom är det Oliver Knott som gjort det dära. och han vet hur man gör.
            Aha det visste jag inte hört talas om honom och ja det ser man att han gör..^^

            Ursprungligen postat av Sleaper
            Definitivt en utmaning att försöka. Behövs säkert både skicklighet och tur..
            Definitivt men tål att prövas, fast fissidens är väl ganska dyr att köpa..får försöka hitta på plantswap
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=3010917

            Kommentar

            Arbetssätt...