Oförstålse och ifrågasättande av vår hobby.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zureel
    • June 2010
    • 139

    #61
    Jag är fortfarande i den nyförälskade fasen inom akvariehobbyn men tack och lov inser mina vänner att bara jag får prata av mig lite så är jag nöjd och de ställer upp på det även om de bara är smått intresserade har inte stött på att någon tycker det skulle vara konstigt men många i min omgivning har haft akvarium en gång i tiden eller har familj som haft eller har akvarium.

    Kommentar

    • Gaffel
      • December 2007
      • 6200

      #62
      När folk undrar brukar jag förklara att oavsett hur många watt alla växtljus drar eller hur högt priset på el blir så kommer det aldrig i närheten av vad jag får ut per hekto blad som varje vecka skördas från den finaste bolivianska vattenväxande kokabusken i hela norra europa, när jag sen målar upp chiklasomorna som en framavlad vildsint vakthund med käkar som skruvstäd brukar det skrattas högt och nervöst runt akvariet..
      Life's a bitch and then you die..
      "I might be right handed but im always left-winged"
      Skriv på!

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #63
        haha! helt rätt taktik gaffel. anfall är bästa försvar.

        när folk frågar varför så förklarar jag att jag är en nörd i en jävligt ball människas skal :P

        Kommentar

        • DjTommy
          • October 2008
          • 321

          #64
          Kommentarer som. "Du och dina fiskar" följt av en suck förekommer ofta.. Håller mest snacket om fisk här. ;-) Sedan är det så att jag vet att många av dom är väldigt sugna på ett eget men inte får/kan osv.
          54 liter BB
          96 liter Dagis
          375 liter Malawi

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #65
            a den kommentaren kommer lite då o då. följt av ett "harregud..." *skaka på huvve*

            jag kan ju inte hålla mig från akvarie-snacket med folk. klarar inte att bara ha det här. :P

            Kommentar

            • DjTommy
              • October 2008
              • 321

              #66
              Skulle någon börja fråga något blir det ofta också "Neeeeeeej, börja inte prata med han om fiskar". Ha ha!
              54 liter BB
              96 liter Dagis
              375 liter Malawi

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                #67
                haha ...a samma här typ..men fan börjar då är dom tametusan fast! mohahah!!

                Kommentar

                Arbetssätt...