Vanliga fototävlingen - Huvudtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Om någon har problem med att lägga in sitt tävlingsfoto - skicka ett PM till mig.

    Det verkar som om någon har fått meddelandet "Tyvärr, du har inte rättigheter att ladda upp foton" när de försökte lägga in ett tävlingsfoto.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      Eftersom det uppenbarligen varit problem att skicka in foton (det har nu lösts) så har tiden för inskick förlängts med 2 dagar
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Så kom igen nu - tisdag är sista dagen att skicka in ett foto på.

        Inskick till nästa omgång:

        Det är nu hög tid att skicka in till nästa omgång av fototävlingen som är årets sista. Temat är "Hela akvarier (sötvatten)". Deadline för inskick är den 27/10.
        Man kan skicka in bilden här: https://www.zoopet.com/tavlingar/uploadphoto.php

        Det har än så länge kommit in 6 foton som har titlarna:
        - Kardinalakvarium
        - Roots With Green
        - Grönt är skönt!
        - Sand
        - 600 L Tanganyika "Tropheus moorii Kambwimba"
        - Goyder River

        Det behöver absolut inte vara ens eget akvarium, det kan vara ett stort eller litet akvarium, ett växtakvarium eller ett stenakvarium etc. etc. Det viktiga är att fotot skall visa större delen av akvariet - dvs inte bara en del av akvariet.

        Dessa regler gäller alltid
        1/ maximalt ett tävlingsbidrag per omgång och goldmedlem. Skickar man in flera foton så gäller det först inskickade fotot - man kan inte ändra sig.
        2/ alla fisk-, akvarierelaterade foton som inte tidigare deltagit i fototävlingen, eller lagts in någon annanstans på zoopet under den senaste månaden kan delta. Denna regel gäller också för foton som väldigt mycket påminner om andra foton.
        3/ fotona får inte på något sätt vara ”märkta” (med namn, datum etc.).
        4/ bildens bredd eller höjd skall ligga på minst 1250 pixlar.
        5/ obs! Du måste själv ha tagit fotot och ha copyright på det.
        6/ tävlingen är anonym och det får inte på något sätt framgå vem som tagit fotot.
        7/ bidrag till en omgång skall vara inskickat under de första tre veckorna under föregående månad
        8/ alla som tävlar måste själva rösta (man kan då inte rösta på sitt eget bidrag). Om man inte röstar får man ett poängavdrag på 30 poäng.
        9/ om två foton i en omgång hamnar på samma poäng (gäller enbart för de 3 högst placerade) vinner den som har flest förstaplatser, i andra hand flest andraplatser.

        november: Inskick senast 27/10, röstning 1-22/11, tema - hela akvarier (sötvatten)
        december: Finalen. Röstning 1 – 20/12
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Fortfarande bara 6 foton - uppenbarligen inte ett populärt tema
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Eller/och att slutdatumen flyttats.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Ursprungligen postat av ansjo
              Eller/och att slutdatumen flyttats.
              Vi får hoppas på det
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • ullo
                • February 2015
                • 181

                Alger i ett akvarium och ottosar som käkar växter i de andra två...
                Vi är inte riktigt i form för detta ämne just nu!

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Ursprungligen postat av ullo
                  Alger i ett akvarium och ottosar som käkar växter i de andra två...
                  Vi är inte riktigt i form för detta ämne just nu!
                  Man får fota andras akvarium
                  I Stockholm lär urvalet vara ganska brett
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • ullo
                    • February 2015
                    • 181

                    Undra vad de skulle säga på akvarielagret om jag kom in och krälade runt för att fota nåt av deras.

                    Ta en femma betalt och bjuda på kaffe antagligen...

                    Kommentar

                    • eriahl
                      • April 2004
                      • 5681

                      Måste inte vara opopulärt kan vara svårt ibland att hitta ett med tillräckligt ren framruta att fota. Den här månaden måste ju dessutom hela rutan vara ok dessutom.
                      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Jag fotar själv alltid andras akvarier så slipper JAG göra ren framrutan
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Idag sista chansen

                          Så kom igen nu - idag tisdag är sista dagen att skicka in ett foto på.

                          Inskick till nästa omgång:

                          Det är nu hög tid att skicka in till nästa omgång av fototävlingen som är årets sista. Temat är "Hela akvarier (sötvatten)". Deadline för inskick är den 27/10.
                          Man kan skicka in bilden här: https://www.zoopet.com/tavlingar/uploadphoto.php

                          Det har än så länge kommit in 7 foton som har titlarna:
                          - Allt ljus på apelsinen
                          - Kardinalakvarium
                          - Roots With Green
                          - Grönt är skönt!
                          - Sand
                          - 600 L Tanganyika "Tropheus moorii Kambwimba"
                          - Goyder River

                          Det behöver absolut inte vara ens eget akvarium, det kan vara ett stort eller litet akvarium, ett växtakvarium eller ett stenakvarium etc. etc. Det viktiga är att fotot skall visa större delen av akvariet - dvs inte bara en del av akvariet.

                          Dessa regler gäller alltid
                          1/ maximalt ett tävlingsbidrag per omgång och goldmedlem. Skickar man in flera foton så gäller det först inskickade fotot - man kan inte ändra sig.
                          2/ alla fisk-, akvarierelaterade foton som inte tidigare deltagit i fototävlingen, eller lagts in någon annanstans på zoopet under den senaste månaden kan delta. Denna regel gäller också för foton som väldigt mycket påminner om andra foton.
                          3/ fotona får inte på något sätt vara ”märkta” (med namn, datum etc.).
                          4/ bildens bredd eller höjd skall ligga på minst 1250 pixlar.
                          5/ obs! Du måste själv ha tagit fotot och ha copyright på det.
                          6/ tävlingen är anonym och det får inte på något sätt framgå vem som tagit fotot.
                          7/ bidrag till en omgång skall vara inskickat under de första tre veckorna under föregående månad
                          8/ alla som tävlar måste själva rösta (man kan då inte rösta på sitt eget bidrag). Om man inte röstar får man ett poängavdrag på 30 poäng.
                          9/ om två foton i en omgång hamnar på samma poäng (gäller enbart för de 3 högst placerade) vinner den som har flest förstaplatser, i andra hand flest andraplatser.

                          november: Inskick senast 27/10, röstning 1-22/11, tema - hela akvarier (sötvatten)
                          december: Finalen. Röstning 1 – 20/12
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            14 timmar kvar och fortfarande bara 7 foton
                            Senast redigerad av Kjell Fohrman; 27 October 2015, 09:09.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              11 timmar kvar och fortfarande bara 7 foton
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                9 timmar kvar och fortfarande bara 7 foton
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...