Vanliga fototävlingen - Huvudtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    3 timmar kvar
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      2 timmar kvar
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Totalt kom det bara in 103 röster varav en var underkänd så det blev bara 102 godkända röster.
        Resultatet presenteras till kvällen.
        Tråkigt att så få röstande trots att vi har haft en stor diskussion om att det är så få röstande
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Christer5
          • July 2015
          • 915

          Tråkigt att det bara var 34 personer som röstade.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Ursprungligen postat av Christer5
            Tråkigt att det bara var 34 personer som röstade.
            Jepp, instämmer helt.

            Men vi får i alla fall 10 nya artbeskrivningar då samtliga tävlande kommer in som nya artbeskrivningar i november
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Christer5
              • July 2015
              • 915

              Det var väl bra

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Men vi får i alla fall 10 nya artbeskrivningar då samtliga tävlande kommer in som nya artbeskrivningar i november
                De kommer in på dessa datum
                6/11 Gymnogeophagus australis
                9/11 Glossolepis wanamensis
                12/11 Xiphophorus cortezi
                15/11 Geophagus neambi
                18/11 Hyphessobrycon roseus
                21/11 Danio tinwini
                24/11 Xiphophorus montezumae
                27/11 Baryancistrus chrysomolus
                30/11 Guianacara sphenezona
                3/12 Rasbora einthovenii
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Hög tid att skicka in foton till nästa omgång

                  Ni har nu bara 3 dagar på er och än så länge har det bara kommit in 3 foton


                  Inskick till nästa omgång:

                  Vi har nu öppnat upp till inskick till nästa omgång av fototävlingen som är årets sista. Temat är "Hela akvarier (sötvatten)". Deadline för inskick är den 25/10.
                  Man kan skicka in bilden här: https://www.zoopet.com/tavlingar/uploadphoto.php

                  Det har än så länge kommit in 3 foton som har titlarna:
                  - Sand
                  - 600 L Tanganyika "Tropheus moorii Kambwimba"
                  - Goyder River

                  Det behöver absolut inte vara ens eget akvarium, det kan vara ett stort eller litet akvarium, ett växtakvarium eller ett stenakvarium etc. etc. Det viktiga är att fotot skall visa större delen av akvariet - dvs inte bara en del av akvariet.

                  Dessa regler gäller alltid
                  1/ maximalt ett tävlingsbidrag per omgång och goldmedlem. Skickar man in flera foton så gäller det först inskickade fotot - man kan inte ändra sig.
                  2/ alla fisk-, akvarierelaterade foton som inte tidigare deltagit i fototävlingen, eller lagts in någon annanstans på zoopet under den senaste månaden kan delta. Denna regel gäller också för foton som väldigt mycket påminner om andra foton.
                  3/ fotona får inte på något sätt vara ”märkta” (med namn, datum etc.).
                  4/ bildens bredd eller höjd skall ligga på minst 1250 pixlar.
                  5/ obs! Du måste själv ha tagit fotot och ha copyright på det.
                  6/ tävlingen är anonym och det får inte på något sätt framgå vem som tagit fotot.
                  7/ bidrag till en omgång skall vara inskickat under de första tre veckorna under föregående månad
                  8/ alla som tävlar måste själva rösta (man kan då inte rösta på sitt eget bidrag). Om man inte röstar får man ett poängavdrag på 30 poäng.
                  9/ om två foton i en omgång hamnar på samma poäng (gäller enbart för de 3 högst placerade) vinner den som har flest förstaplatser, i andra hand flest andraplatser.

                  november: Inskick senast 25/10, röstning 1-22/11, tema - hela akvarier (sötvatten)
                  december: Finalen. Röstning 1 – 20/12
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ohh, jisses... vad tog alla dagarna vägen som jag hade på mig att fota
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Får nog bli att leta i arkivet...
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Har tyvärr ingen bild att ställa upp med. Det är svårt tycker jag med en snygg "Hela akvarier bild". Vi tycker olika vad som bra med en snygg bild i det här temat. Det som jag själv anser är snyggt - och ganska så biotopiskt just för dom få arter jag har nu skulle nog inte platsa alls i tävlingen.
                        Lycka till ni andra!

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Inger, ställ upp ändå oavsett vad du tycker om ditt kar! Den gamla klyschan stämmer bra in, inte viktigast att vinna...jag vet att jag inte har något med slutsegern att göra, men tycker det är grymt kul att deltaga!
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Håller med Anders - smaken varierar och alla har vi olika smak (som tur är).
                            Det är ju som sagt också en fototävling och då skall ju inte akvariets utseende det avgörande utan fotots kvalité, även om såklart ett snyggt akvarium säkert ändå får fler röster, på samma sätt som ett foto på en snygg fisk får fler röster i de vanliga omgångarna av fototävlingen
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Hmm, fotots kvalité - icke bra alls!
                              Anders, jag tycker också att det är kul med dessa tävlingar, fick ju lite inspiration efter tredje plats nu i oktoberomgången. Men nej, har tyvärr inget foto som jag tycker (enligt mig) är tillräckligt ok. Men jag kommer igen nästa år .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Men kom igen nu - idag är nästsista dagen att skicka in ett foto på.

                                Inskick till nästa omgång:

                                Vi har nu öppnat upp till inskick till nästa omgång av fototävlingen som är årets sista. Temat är "Hela akvarier (sötvatten)". Deadline för inskick är den 25/10.
                                Man kan skicka in bilden här: https://www.zoopet.com/tavlingar/uploadphoto.php

                                Det har än så länge kommit in 3 foton som har titlarna:
                                - Sand
                                - 600 L Tanganyika "Tropheus moorii Kambwimba"
                                - Goyder River

                                Det behöver absolut inte vara ens eget akvarium, det kan vara ett stort eller litet akvarium, ett växtakvarium eller ett stenakvarium etc. etc. Det viktiga är att fotot skall visa större delen av akvariet - dvs inte bara en del av akvariet.

                                Dessa regler gäller alltid
                                1/ maximalt ett tävlingsbidrag per omgång och goldmedlem. Skickar man in flera foton så gäller det först inskickade fotot - man kan inte ändra sig.
                                2/ alla fisk-, akvarierelaterade foton som inte tidigare deltagit i fototävlingen, eller lagts in någon annanstans på zoopet under den senaste månaden kan delta. Denna regel gäller också för foton som väldigt mycket påminner om andra foton.
                                3/ fotona får inte på något sätt vara ”märkta” (med namn, datum etc.).
                                4/ bildens bredd eller höjd skall ligga på minst 1250 pixlar.
                                5/ obs! Du måste själv ha tagit fotot och ha copyright på det.
                                6/ tävlingen är anonym och det får inte på något sätt framgå vem som tagit fotot.
                                7/ bidrag till en omgång skall vara inskickat under de första tre veckorna under föregående månad
                                8/ alla som tävlar måste själva rösta (man kan då inte rösta på sitt eget bidrag). Om man inte röstar får man ett poängavdrag på 30 poäng.
                                9/ om två foton i en omgång hamnar på samma poäng (gäller enbart för de 3 högst placerade) vinner den som har flest förstaplatser, i andra hand flest andraplatser.

                                november: Inskick senast 25/10, röstning 1-22/11, tema - hela akvarier (sötvatten)
                                december: Finalen. Röstning 1 – 20/12
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...