Vanliga fototävlingen - Huvudtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Oj, vad segt det är med röstandet - vakna upp - det är ju trots allt finalen ni röstar i nu

    Det är 18 foton i finalen (de 3 bästa i de 6 omgångarna) och sista dag att rösta är den 18/12
    Vid röstningen tänk då på att en del av fotona är foton från temaomgångarna (det står angivet i namnen på (denna sida) och dessa har har sämre förutsättningar i tävlingen än de från de valfria omgångarna. Så om det står och väger mellan 2 foton - välj ett temafoto.
    Än så länge har det kommit in 95 röster. Varav en persons röster är ogiltiga pga denne inte har röstat på 3 foton.
    Det är väldigt jämnt i toppen.

    OBS. Tänk på att man måste rösta på 3 foton för att ens röster skall räknas
    OBS. Normalt sett så måste man själv rösta för att inte få poängavdrag - men i finalomgången är det frivilligt för de som har foton i finalen att rösta (avstå gärna). Om man ändå väljer att rösta så får man absolut INTE rösta på sitt eget foto - detta är tekniskt omöjligt i de vanliga omgångarna men här kan man göra det men det får man alltså inte.

    För att RÖSTA på bilder, klicka på denna länk: Här finns även information om hur tävlingen går till.[/QUOTE]
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Christer5

      Så med 95 röster så är det endast 32 personer som är röstat ?

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Ursprungligen postat av Christer5
        Så med 95 röster så är det endast 32 personer som är röstat ?
        Jepp
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Christer5

          Att så få röstar på fototävlingen är väldigt konstigt,även om man inte kan deltaga med foton så att rösta på fina foton är ju roligt.

          Kanske är det inte så stort intresse då det nästan alltid är mer eller mindre samma personer som är aktiva med foton.

          Kommentar

          • Jojje_
            • January 2013
            • 335

            Istället för att skriva notiser om och om hela tiden i trådarna så kanske det vore bäst att göra större reklam för tävlingarna på förstasidan?
            Tycker personligen att t.ex en final i fototävlingen är mer intressant än t.ex "senaste artbeskrivningarna", som tar större plats på förstasidan.
            Fluval Edge 46L
            Projekt - Ciklidhörna

            Kommentar

            • Christer5

              Det finns redan reklam på förstasidan om Final på fototävligen,artbeskrivningar är nog en av Zoopets viktigaste uppgift.

              Kommentar

              • Jojje_
                • January 2013
                • 335

                Ursprungligen postat av Christer5
                Det finns redan reklam på förstasidan om Final på fototävligen,artbeskrivningar är nog en av Zoopets viktigaste uppgift.
                Må så vara, men då får man nog räkna med att folk inte lägger märke till tävlingarna så pass mycket som man vill..
                Fluval Edge 46L
                Projekt - Ciklidhörna

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Ursprungligen postat av Jojje_
                  Må så vara, men då får man nog räkna med att folk inte lägger märke till tävlingarna så pass mycket som man vill..
                  Nej - men man kan ju inte "skrika" hur mycket som helst heller. Trots allt är det ju fotorävlingen som det egentligen görs mest reklam för dels genom rullande reklam på första sidan, dels genom en "banner" på forumsidan, dels genom att det skriks i forumet (den bästa marknadsföringen har visat sig vara att det skrivs mycket om fototävlingen i denna tråd).
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Jojje_
                    • January 2013
                    • 335

                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Nej - men man kan ju inte "skrika" hur mycket som helst heller. Trots allt är det ju fotorävlingen som det egentligen görs mest reklam för dels genom rullande reklam på första sidan, dels genom en "banner" på forumsidan, dels genom att det skriks i forumet (den bästa marknadsföringen har visat sig vara att det skrivs mycket om fototävlingen i denna tråd).
                    Gällande rullande reklamen på förstasidan så lär det inte vara alltför många som klickar sig in på Zoopet, och sedan står och stirrar på förstasidan i flera sekunder, speciellt om man är en van besökare. Då hinner man nog klicka sig vidare innan första rullningen ens hunnit igång.

                    Att det skriks i forumet kan bli rätt så tjatigt, men då pratar jag enbart för mig själv.
                    Som jag påpekade under tidigare tävling, att om folk inte vill rösta så behöver de inte. Man ska inte bli påtvingad, även om "tjatet" är för att påminna de som inte vet om att det finns en pågående tävling, men då är vi tillbaka på ruta ett, dvs att på något sätt visa att det pågår en tävling.
                    Fluval Edge 46L
                    Projekt - Ciklidhörna

                    Kommentar

                    • Christer5

                      Om det kanske är så att dom flesta inte läser första sidan så noga är det bra att vi tjatar om detta i tråden för det är ju den som syns mest

                      Kommentar

                      • Jojje_
                        • January 2013
                        • 335

                        Ursprungligen postat av Christer5
                        Om det kanske är så att dom flesta inte läser första sidan så noga är det bra att vi tjatar om detta i tråden för det är ju den som syns mest
                        Så tjat leder till tvång?
                        Hur är det egentligen med bumpning på forumet?
                        Har sett alltför många som bumpar (även jag har gjort det i min projekttråd då det verkar tillåtet), men har inte hittat något i reglerna.
                        Är det tillåtet?
                        Fluval Edge 46L
                        Projekt - Ciklidhörna

                        Kommentar

                        • Christer5

                          Ursäkta men varför så negativ, denna tråd handlar om något så positivt som medlemmars fototävling,hoppas att Kjell säger till om han inte vill ha kommentarer i sin tråd.

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av Jojje_
                            Så tjat leder till tvång?
                            Hur är det egentligen med bumpning på forumet?
                            Har sett alltför många som bumpar (även jag har gjort det i min projekttråd då det verkar tillåtet), men har inte hittat något i reglerna.
                            Är det tillåtet?
                            Nja - allt har väl en gräns men sköts det relativt snyggt är det väl ändå Ok att man påminner ibland
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Ursprungligen postat av Christer5
                              Ursäkta men varför så negativ, denna tråd handlar om något så positivt som medlemmars fototävling,hoppas att Kjell säger till om han inte vill ha kommentarer i sin tråd.
                              Men faktiskt så ramlade det in ytterligare några röster när vi tjötade som mest så som jag skrev tidigare - den bästa marknadsföringen för att få folk att rösta är att det skrivs i denna tråd
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Jojje_
                                • January 2013
                                • 335

                                Ursprungligen postat av Christer5
                                Ursäkta men varför så negativ, denna tråd handlar om något så positivt som medlemmars fototävling,hoppas att Kjell säger till om han inte vill ha kommentarer i sin tråd.
                                Jag är inte alls negativ.
                                När det kommer till bumpning så bör det inte vara tillåtet att skriva inlägg efter varandra då det finns användare som gör det enbart för att höja sin egna tråd till toppen.
                                När det kommer till gnället om fototävlingen så kan jag personligen tycka att det kan bli för mycket.

                                Kan även tycka att många skriver väldigt mycket offtopic i vissa trådar, dvs sånt som inte har någonting med tråden att göra.


                                Och det har absolut inte något att göra med att vara negativ..
                                Fluval Edge 46L
                                Projekt - Ciklidhörna

                                Kommentar

                                Arbetssätt...