Vanliga fototävlingen - Huvudtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Ja för även om omgången i sig kanske inte är så himla spännande (vem som vinner i själva omgången är tämligen klart) så gör omgångens påverkan på årstävlingen "Årets fotograf" den oerhört spännande - så jämt har det aldrig varit förut. Om en rejäl bunt med folk röstar så kan faktiskt fortfarande 4 fotografer vinna årstävlingen
    huuu... Så nervöst
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      Tvärstopp i röstandet - fortfarande 186 röster
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        En ny röstande sedan igår och då vände hela resultatet och 2 fotografer har nu exakt samma poäng och antalet andraplatser kommer att avgöra!!!!!!!!!!!!!!!!

        Nu har ni inte så lång tid på er att rösta så kom igen nu och rösta - det är nu det avgörs

        Omröstningnen är i full igång (OBS alla kan rösta) i årets sista omgång som har ett valfritt tema. Observera att poäng i denna omgång räknas tredubbelt vilket innebär att det kan bli stora omkastningar i tävlingen - Årets fotograf. Sista röstdatum är den 21/11.
        Än så länge har det kommit in 189 röster

        OBS. Tänk på att man måste rösta på 3 foton för att ens röster skall räknas (just nu är det hela 3 personer vars röster inte räknas eftersom de inte röstat på 3 foton).
        OBS. Alla som deltar i tävlingen måste själva rösta - annars får de ett 20 poängs poängavdrag

        För att RÖSTA på bilder, klicka på denna länk: Här finns även information om hur tävlingen går till.

        För att LADDA UPP BILDER till en tävling, klicka på denna länk: Här finns även information samt regler om tävlingen.

        nytt för 2013
        a) det blir bara 6 omgångar (+ finalen) i årets fototävling
        b) från varje omgång så går de 3 bästa fotona vidare till finalen - dvs det blir totalt 18 foton i finalen
        c) den näst sista omgången ger 2 ggr så många poäng som de andra omgångarna
        d) den sista omgången ger 3 ggr så många poäng som de andra omgångarna

        teman under 2013:
        November – tema: Valfritt (obs - tredubbla poäng i denna omgång).
        December - årsfinalen
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Christer5

          Otroligt att så FÅ röstar, kom igen nu och visa intresse

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Ursprungligen postat av Christer5
            Otroligt att så FÅ röstar, kom igen nu och visa intresse
            Instämmer helt
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Jojje_
              • January 2013
              • 335

              Är det ett krav att rösta?..
              Undrar då det kanske finns folk som inte känner för att rösta helt enkelt.
              Fluval Edge 46L
              Projekt - Ciklidhörna

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Ursprungligen postat av Jojje_
                Är det ett krav att rösta?..
                Undrar då det kanske finns folk som inte känner för att rösta helt enkelt.
                Självklart inte.
                Däremot måste de som tävlar själva rösta (de kan inte rösta på sitt eget foto). Eller rättare sagt inte heller de måste rösta - men de får 20 poäng i avdrag om de inte röstar.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Dom flesta av oss tycker väl ändå att det är kul med bilder - tävling eller inte . Jag tycker i alla fall att det är konstigt att så få röstar, när vi är så många medlemmar - både guldisar och "vanliga" här på Zoopet. Sen finns det förstås "dom som inte känner för att rösta" - självklart så låter man bli då .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Christer5

                    Med det stora intresset för Zoopet och med så många medlemmar är det väl underligt att inte fler röstar men det är naturligtvis upp till var och en,så tycker jag

                    Kommentar

                    • Mathias Nilsson
                      • July 2011
                      • 6552

                      Nu har jag delat ut mina stöd-röster. Många bra bilder, faktiskt!
                      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                        Nu har jag delat ut mina stöd-röster. Många bra bilder, faktiskt!
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • solis
                          • July 2008
                          • 5064

                          Oj hur blir det nu då, jag har inte betalat in min årsavgift men skickat efter räkning nu, men meddlemskapet har redan gått ut och det är mitt i tävlingen.

                          Har svårt att tänka mig att jag fått någon röst ens denna gången men ändå
                          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av solis
                            Oj hur blir det nu då, jag har inte betalat in min årsavgift men skickat efter räkning nu, men meddlemskapet har redan gått ut och det är mitt i tävlingen.

                            Har svårt att tänka mig att jag fått någon röst ens denna gången men ändå
                            För att KUNNA skicka in ett tävlingsfoto så måste man vara Goldmedlem och det är den tidpunkten som räknas - så ditt foto räknas ovasett om du därefter är medlem eller inte spelar ingen roll.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Torsdag sista röstdag

                              Det är egentligen helt otroligt - det har kommit in några röster sedan igår och en stund gick den tidigare tvåan upp till förstaplats men nu står de bägge på exakt lika poäng igen. LIte tråkigt är det dock att de ogiltiga rösterna just nu verkar ha en avgörande betydelse för vem som skall bli årets fotograf.

                              Nu har ni inte så lång tid på er att rösta (som sagt så är torsdag sista röstdag) så kom igen nu och rösta - det är nu det avgörs

                              Omröstningnen är i full igång (OBS alla kan rösta) i årets sista omgång som har ett valfritt tema. Observera att poäng i denna omgång räknas tredubbelt vilket innebär att det kan bli stora omkastningar i tävlingen - Årets fotograf. Sista röstdatum är den 21/11.
                              Än så länge har det kommit in 198 röster

                              OBS. Tänk på att man måste rösta på 3 foton för att ens röster skall räknas (just nu är det hela 3 personer vars röster inte räknas eftersom de inte röstat på 3 foton).
                              OBS. Alla som deltar i tävlingen måste själva rösta - annars får de ett 20 poängs poängavdrag

                              För att RÖSTA på bilder, klicka på denna länk: Här finns även information om hur tävlingen går till.

                              För att LADDA UPP BILDER till en tävling, klicka på denna länk: Här finns även information samt regler om tävlingen.

                              nytt för 2013
                              a) det blir bara 6 omgångar (+ finalen) i årets fototävling
                              b) från varje omgång så går de 3 bästa fotona vidare till finalen - dvs det blir totalt 18 foton i finalen
                              c) den näst sista omgången ger 2 ggr så många poäng som de andra omgångarna
                              d) den sista omgången ger 3 ggr så många poäng som de andra omgångarna

                              teman under 2013:
                              November – tema: Valfritt (obs - tredubbla poäng i denna omgång).
                              December - årsfinalen
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Nanoräkan
                                • May 2011
                                • 255

                                När kommer resultatet i denna omgången? Är det på fredag eller?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...