Vanliga fototävlingen - Huvudtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Ursprungligen postat av Nanoräkan
    När kommer resultatet i denna omgången? Är det på fredag eller?
    Jepp på fredag någon gång
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Nanoräkan
      • May 2011
      • 255

      Fototävlingen - Huvudtråd

      Spännande!


      Skickas från min iPhone via Tapatalk

      Kommentar

      • solis
        • July 2008
        • 5064

        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        För att KUNNA skicka in ett tävlingsfoto så måste man vara Goldmedlem och det är den tidpunkten som räknas - så ditt foto räknas ovasett om du därefter är medlem eller inte spelar ingen roll.
        Gott att höra, avgiften är betald iallafall så jag är guldis snart igen
        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Ursprungligen postat av solis
          Gott att höra, avgiften är betald iallafall så jag är guldis snart igen
          Och snart har väl redan inträffat
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Idag näst sista röstdagen

            Ja imorgon (torsdagen) är sista röstdagen och det är då det kommer att avgöras vem som blir "Årets Fotograf".
            Just denna omgång är i och för sig kanske inte så spännande eftersom det vill väldigt mycket till (väldigt många nya röstande) för att det skall förändras vilka som skall hamna på plaserna 1 till 4.

            Däremot är det 2 foton lite längre ner på listan där det just nu bara skiljer 20 poäng (dvs en andraplats av en röstande) om vilket av dessa foton som skall hamna före det andra. En av dessa fotografer är nämligen en av de 2 som just nu verkar göra upp om slutsegern. Om hen med sitt foto hamnar bäst av dessa 2 så vinner hen, om inte så vinner en helt annan.

            Så nu har ni inte så lång tid på er att rösta (som sagt så är torsdag sista röstdag) så kom igen nu och rösta - det är nu det avgörs

            Omröstningen är i full igång (OBS alla kan rösta) i årets sista omgång som har ett valfritt tema. Observera att poäng i denna omgång räknas tredubbelt vilket innebär att det kan bli stora omkastningar i tävlingen - Årets fotograf. Sista röstdatum är den 21/11.
            Än så länge har det kommit in 207 röster

            OBS. Tänk på att man måste rösta på 3 foton för att ens röster skall räknas (just nu är det hela 3 personer vars röster inte räknas eftersom de inte röstat på 3 foton).
            OBS. Alla som deltar i tävlingen måste själva rösta - annars får de ett 20 poängs poängavdrag

            För att RÖSTA på bilder, klicka på denna länk: Här finns även information om hur tävlingen går till.

            För att LADDA UPP BILDER till en tävling, klicka på denna länk: Här finns även information samt regler om tävlingen.

            nytt för 2013
            a) det blir bara 6 omgångar (+ finalen) i årets fototävling
            b) från varje omgång så går de 3 bästa fotona vidare till finalen - dvs det blir totalt 18 foton i finalen
            c) den näst sista omgången ger 2 ggr så många poäng som de andra omgångarna
            d) den sista omgången ger 3 ggr så många poäng som de andra omgångarna

            teman under 2013:
            November – tema: Valfritt (obs - tredubbla poäng i denna omgång).
            December - årsfinalen
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Mr Woods
              • March 2013
              • 3409

              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              ...Just denna omgång är i och för sig kanske inte så spännande eftersom det vill väldigt mycket till (väldigt många nya röstande) för att det skall förändras vilka som skall hamna på plaserna 1 till 4...
              Det är ju spännande ändå!
              Och jag antar att platserna 1-4 kan kastas om sinsemellan eller är det att betrakta som avgjort där?

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Ursprungligen postat av Mr Woods
                Det är ju spännande ändå!
                Och jag antar att platserna 1-4 kan kastas om sinsemellan eller är det att betrakta som avgjort där?
                Allt är möjligt - men det är inte snnaolikt att det bli någon omkastning på plats 1-3 i just denna omgång. Det krävs faktiskt åtskilligt mindre för att den som just nu ligger 3 i Årets fotograf blir 1 än att den som ligger 3 i denna omgång blir 1 - så där kan allt hända
                Senast redigerad av Kjell Fohrman; 20 November 2013, 10:12.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Vill också påpeka - du som tävlar med ett foto skall också rösta själv annars får du ett avdrag på 20 poäng. Nu när det är så jämnt så kan något sådant bli helt avgörande.
                  Likafullt som att det kan hänga på de som har röstat ogiltigt (inte röstat på 3 foton).


                  Så nu när det är så jämnt - låt inte det hela avgöras på misstag.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    jag blir yr i mössan av dessa kryptiska svar...
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      jag blir yr i mössan av dessa kryptiska svar...
                      ja det är änna så just nu och det verkar bli ännu jämnare - just nu är det exakt lika mellan de 2 "viktiga fotona" i denna omgång och antalet första platser avgör vilket av dom som är bäst.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Idag sista dagen att rösta

                        Idag torsdag är sista röstdagen och det är då det kommer att avgöras vem som blir "Årets Fotograf".
                        Just denna omgång är i och för sig kanske inte så spännande eftersom det vill väldigt mycket till (väldigt många nya röstande) för att det skall förändras vilka som skall hamna på plaserna 1 till 3.

                        Däremot är det 2 foton lite längre ner på listan som just nu har samma poäng. En av dessa 2 fotografer är nämligen en av de 2 som just nu verkar göra upp om slutsegern. Om hen med sitt foto hamnar bäst av dessa 2 så vinner hen, om inte så vinner en helt annan.

                        Så kom igen nu och rösta - det är nu det avgörs

                        Omröstningen är i full igång (OBS alla kan rösta) i årets sista omgång som har ett valfritt tema. Observera att poäng i denna omgång räknas tredubbelt vilket innebär att det kan bli stora omkastningar i tävlingen - Årets fotograf. Sista röstdatum är den 21/11.
                        Än så länge har det kommit in 210 röster

                        OBS OBS - TÄNK PÅ NEDANSTÅENDE - JUST NU VERKAR BÄGGE DESSA SAKER PÅVERKA HELA SLUTRESULTATET - MYCKET TRÅKIGT OM SÅ BLIR FALLET - OBS OBS
                        Tänk på att man måste rösta på 3 foton för att ens röster skall räknas (just nu är det hela 3 personer vars röster inte räknas eftersom de inte röstat på 3 foton).
                        Alla som deltar i tävlingen måste själva rösta - annars får de ett 20 poängs poängavdrag


                        För att RÖSTA på bilder, klicka på denna länk: Här finns även information om hur tävlingen går till.

                        För att LADDA UPP BILDER till en tävling, klicka på denna länk: Här finns även information samt regler om tävlingen.

                        nytt för 2013
                        a) det blir bara 6 omgångar (+ finalen) i årets fototävling
                        b) från varje omgång så går de 3 bästa fotona vidare till finalen - dvs det blir totalt 18 foton i finalen
                        c) den näst sista omgången ger 2 ggr så många poäng som de andra omgångarna
                        d) den sista omgången ger 3 ggr så många poäng som de andra omgångarna

                        teman under 2013:
                        November – tema: Valfritt (obs - tredubbla poäng i denna omgång).
                        December - årsfinalen
                        Senast redigerad av Kjell Fohrman; 21 November 2013, 07:58.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Jojje_
                          • January 2013
                          • 335

                          Jag inser äntligen hur det kommer sig att Kjell har skrivit över 44.000 inlägg på forumet
                          Fluval Edge 46L
                          Projekt - Ciklidhörna

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av Jojje_
                            Jag inser äntligen hur det kommer sig att Kjell har skrivit över 44.000 inlägg på forumet
                            Nja jag har bara skrivit 43.000 i denna tråd så att påstå alla mina inlägg skrivits i denna tråd är elakt förtal
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Påpekande:
                              Om 2 eller flera foton hamnar på samma poäng i en omgång så placeras sig det foto först som har flest förstaplatser, om de har lika många förstaplaster så vinner det som har flest andraplatser.
                              Samma gäller för finalen i "Årets foto"

                              Om 2 fotografer eller fler hamnar på samma slutpoäng i tävlingen "Årets fotograf" så vinner den som haft flest vinnarfoton under året, om de har lika många vinnarfoton så vinner den som haft flest andraplaster etc. etc.
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Jojje_
                                • January 2013
                                • 335

                                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                                Nja jag har bara skrivit 43.000 i denna tråd så att påstå alla mina inlägg skrivits i denna tråd är elakt förtal
                                Haha! Var bara ett skämt ju.
                                Men jag jämförde med mig själv som hunnit skriva hela 169st inlägg!
                                Fluval Edge 46L
                                Projekt - Ciklidhörna

                                Kommentar

                                Arbetssätt...