Vanliga fototävlingen - Huvudtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • woodlund
    • December 2011
    • 666

    Med andra ord är det upplagt för en nagelbitare in i sista sekund , det tycker jag om
    1900Liter Diskusvatten


    Medlem i NDSS www.diskusforum.se

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      Nu har jag tittat på alla foton på en mycket bättre skärm än den jag har hemma, och vill på grund av detta ändra min röst...
      Antar att det inte går när man väl har röstat?

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Ursprungligen postat av Mr Woods
        Nu har jag tittat på alla foton på en mycket bättre skärm än den jag har hemma, och vill på grund av detta ändra min röst...
        Antar att det inte går när man väl har röstat?
        Nej - lagt kort ligger
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          Jaja, det är ju ingen katastrof, det är som tur var tredjeplaceringen jag tänkte ändra!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Men det får man definitivt inte göra för det kommer i så fall att påverka hur folk röstar.

            Jag kan dock avslöja
            1/ det skiljer just nu bara 20 poäng mellan ettan och tvåan så en röst kan avgöra vem som vinner denna omgång
            2/ 2 personer har inte röstat på 3 foton och då blir deras röster ogiltiga och just dessa röster har just nu en avgörnadwe betydelse för ställningen
            3/ Kampen om vem som skall bli årets fotograf är mycket hård och det kommer att ske rejäla omkastningar i denna tävling. Detta tack vare att rösterna i denna omgång räknas tredubbelt.
            Spännande!

            Ursprungligen postat av woodlund
            Med andra ord är det upplagt för en nagelbitare in i sista sekund , det tycker jag om
            Det kan du skriva upp, har inga naglar kvar och det är många dagar kvar.....
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • HWH
              • March 2013
              • 2310

              Ursprungligen postat av Mr Woods
              Jaja, det är ju ingen katastrof, det är som tur var tredjeplaceringen jag tänkte ändra!
              Du får tänka som jag gör, finish är inte det viktiga. Det är motivet som är grejen och då kan ju själva närbildskvaliteten vara rätt kass för att fotot ändå ska vara bäst.
              /Helena,
              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Det har du alldeles rätt i! Detta handlade dock om att min laptop tydligen inte visar korrekta färger, och färgerna tycker jag är en viktig del när det handlar om färgfoto!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Kjell, kan du se om jag kommenterat alla foton? Jag gjorde det innan jag röstade, och kommenterade alla foton samtidigt före jag skickade...
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Kjell, kan du se om jag kommenterat alla foton? Jag gjorde det innan jag röstade, och kommenterade alla foton samtidigt före jag skickade...
                    Jag kan se alla röster men inte några kommentarer så tyvärr
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Det löste sig ändå, såg att bilden öppnades i en ny flik så det var bara att gå tillbaka och kommentera på en i taget. Kommentarerna låg kvar under tiden, bra så man inte missar någon! Bara nu inte någon tar illa upp!
                      Så var det röstat och klart.
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Nu är jag klar jag med
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • noisy
                          • October 2006
                          • 338

                          Kanske kunde det vara bra om de som inte röstat på ett godkänt sätt (t.ex.endast röstat på 2 foton) fick reda på det så de kan försöka igen med att få till en godkänd röstning.

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av noisy
                            Kanske kunde det vara bra om de som inte röstat på ett godkänt sätt (t.ex.endast röstat på 2 foton) fick reda på det så de kan försöka igen med att få till en godkänd röstning.
                            Jag tror att de som har gjort detta har gjort det avsiktligt. För det står ju klart och tydligt efter varje röst man avger att man måste rösta vidare för att rösterna skall räknas. Dessutom kan man i efterhand se på röstsidan om man har röstat eller inte.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Knax
                              • November 2012
                              • 1148

                              Röstat och klart! Så spännande när man kan känner att man kan påverka direkt.
                              // Mats, a.k.a. Knax



                              "All's well that ends." - Unknown

                              Kommentar

                              • noisy
                                • October 2006
                                • 338

                                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                                Jag tror att de som har gjort detta har gjort det avsiktligt. För det står ju klart och tydligt efter varje röst man avger att man måste rösta vidare för att rösterna skall räknas. Dessutom kan man i efterhand se på röstsidan om man har röstat eller inte.
                                OK. Bra så. Jag röstade denna omgång och vad jag kommer ihåg så var det första gången jag röstat i denna tävling överhuvudtaget men jag kommer nog att rösta i fler omgångar nästa år eftersom det är rätt kul. Jag ser ju vilka foton jag tycker ser bra ut men känner mig lite osäker eftersom jag inte kan så mycket om fotografering. Kanske vore det bättre att låta personer med mer kunskap rösta och att jag avstår tänker jag ibland, så jag inte ställer till det.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...