Vanliga fototävlingen - Huvudtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Röstade jag på fel så får ni väl stämma mig, hehe Ska jag berätta vilka jag röstade på?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Animaniac
      Röstade jag på fel så får ni väl stämma mig, hehe Ska jag berätta vilka jag röstade på?
      Nej, nej och åter nej - för bövelen gör inte det!!!

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Jojje_
        • January 2013
        • 335

        Ett par snabba frågor.

        Jag har själv aldrig deltagit eller röstat i tävlingen förut.
        Är van från andra forum att man röstar direkt i forumet men att man INTE får rösta på sin egna bild.
        Hur ligger det till här?
        Hur går röstningen till, dvs hur röstar man?
        Samt så får man väl inte rösta på sin egna bild right? (verkar logiskt)

        Anledningen till att jag frågar är att information om detta finns INTE någonstans i huvudtråden.
        Utan huvudtråden startar med texten "Vi har nu valt ut de 12 bidragen till denna månads fototävling och omröstningen kommer att starta den 1/3..."

        Tycker att information om hur tävlingarna går till bör redigeras in i Huvudtråden som första rader så att denna info kommer ut till alla så lätt som möjligt då det med stor sannolikhet är där man letar först.
        =)

        EDIT: Hittade informationen kring tävlingen!


        Denna länk bör läggas in omgående i första inlägget i Huvudtråden gällande tävlingar. =)
        Senast redigerad av Jojje_; 02 November 2013, 19:28.
        Fluval Edge 46L
        Projekt - Ciklidhörna

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Ursprungligen postat av Jojje_
          Jag har själv aldrig deltagit eller röstat i tävlingen förut.
          Är van från andra forum att man röstar direkt i forumet men att man INTE får rösta på sin egna bild.
          Hur ligger det till här?
          Hur går röstningen till, dvs hur röstar man?
          Samt så får man väl inte rösta på sin egna bild right? (verkar logiskt)

          Anledningen till att jag frågar är att information om detta finns INTE någonstans i huvudtråden.
          Utan huvudtråden startar med texten "Vi har nu valt ut de 12 bidragen till denna månads fototävling och omröstningen kommer att starta den 1/3..."

          Tycker att information om hur tävlingarna går till bör redigeras in i Huvudtråden som första rader så att denna info kommer ut till alla så lätt som möjligt då det med stor sannolikhet är där man letar först.
          =)

          EDIT: Hittade informationen kring tävlingen!


          Denna länk bör läggas in omgående i första inlägget i Huvudtråden gällande tävlingar. =)
          Man kan inte rösta på sitt eget foto - så det är liksom inte ett alternativ.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Jojje_
            • January 2013
            • 335

            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Man kan inte rösta på sitt eget foto - så det är liksom inte ett alternativ.
            Jo misstänkte det och fick det även bekräftat när jag läste reglerna för tävlingarna. =)
            Du Kjell, kan du inte ändra det första inlägget och lägga till en länk till tävlingsreglerna där rätt högt upp så slipper man leta på hela sidan efter dessa?
            Tänkte mest för andra som undrar samma sak.
            Fluval Edge 46L
            Projekt - Ciklidhörna

            Kommentar

            • woodlund
              • December 2011
              • 666

              Även jag har nu dragit mitt strå till stacken och lagt mina röster , många riktigt läckra bilder denna gång
              1900Liter Diskusvatten


              Medlem i NDSS www.diskusforum.se

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Ursprungligen postat av Jojje_
                Jo misstänkte det och fick det även bekräftat när jag läste reglerna för tävlingarna. =)
                Du Kjell, kan du inte ändra det första inlägget och lägga till en länk till tävlingsreglerna där rätt högt upp så slipper man leta på hela sidan efter dessa?
                Tänkte mest för andra som undrar samma sak.
                Menar du första inlägget i denna tråd - finns det verkligen någon som läser det. Brukar man inte bara läsa i slutet på långa trådar som denna
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Omröstningen är nu i full igång (OBS alla kan rösta) i årets sista om gång som har ett valfritt tema. Observera att poäng i denna omgång räknas tredubbelt vilket innebär att det kan bli stora omkastningar i tävlingen - Årets fotograf. Sista röstdatum är den 21/11.
                  Än så länge har det kommit in 74 röster

                  OBS. Tänk på att man måste rösta på 3 foton för att ens röster skall räknas (just nu är det 2 personer vars röster inte räknas eftersom de inte röstat på 3 foton).
                  OBS. Alla som deltar i tävlingen måste själva rösta - annars får de ett 20 poängs poängavdrag

                  nytt för 2013
                  a) det blir bara 6 omgångar (+ finalen) i årets fototävling
                  b) från varje omgång så går de 3 bästa fotona vidare till finalen - dvs det blir totalt 18 foton i finalen
                  c) den näst sista omgången ger 2 ggr så många poäng som de andra omgångarna
                  d) den sista omgången ger 3 ggr så många poäng som de andra omgångarna

                  teman under 2013:
                  November – tema: Valfritt (deadline för inskick den 21/10) (obs - tredubbla poäng i denna omgång).
                  December - årsfinalen
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • HWH
                    • March 2013
                    • 2310

                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Menar du första inlägget i denna tråd - finns det verkligen någon som läser det. Brukar man inte bara läsa i slutet på långa trådar som denna
                    Nja i alla fall jag läser nästan alltid första inlägget i en tråd.

                    Nu har jag också röstat, mycket fina bilder den här gången.

                    Till nästa år kan man inte ha lite roliga teman till varje tävling? Typ
                    -årets fajt i akvariet
                    -årets kärleksmöte
                    -snyggaste ögat

                    osv osv
                    /Helena,
                    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                    Kommentar

                    • Jojje_
                      • January 2013
                      • 335

                      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      Menar du första inlägget i denna tråd - finns det verkligen någon som läser det. Brukar man inte bara läsa i slutet på långa trådar som denna
                      Jag personligen läser alltid(!) första inlägget i en tråd, speciellt enkelt är det om det är större trådar med flera sidor fulla med inlägg, att klicka sig till första inlägget som då oftast är redigerat/editerat av trådskaparen med eventuella ändringar.
                      Som i detta fallet t.ex, så kan ju du ändra hela det första inlägget, och få in väldigt viktig information om tävlingarna och dess moment i just det första inlägget.

                      Skriver du t.ex "Edit:" sedan texten som du lägger till är det därefter väldigt enkelt att inse vilken text som du i efterhand lagt till.

                      T.ex.

                      Edit1: Tävlingsregler.

                      Edit2: Tips.

                      etc etc etc.

                      Det första jag gjorde när jag letade efter info om just tävlingarna var att klicka mig till första inlägget och leta info där. =) Just ifall det blivit någon "edit" eller liknande om text förekommit i efterhand.
                      Fluval Edge 46L
                      Projekt - Ciklidhörna

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Fototävlingen - Huvudtråd

                        Apropå olika teman så brukar deltagarantalet sjunka ganska mycket de gångerna, så personligen är jag mer för fria omgångar .
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Jojje_
                          • January 2013
                          • 335

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Apropå olika teman så brukar deltagarantalet sjunka ganska mycket de gångerna, så personligen är jag mer för fria omgångar .
                          Kan hålla med om detta.
                          Dock är det skoj med teman, men kanske inte "nya artbeskrivningar" då jag bl.a inte är lika insatt som många andra när det kommer till just arter, men jag kanske är en jäkel till fotograf.
                          Många kan isåfall välja att avstå från tävlingar, då de inte är experter på just olika arter.
                          Fluval Edge 46L
                          Projekt - Ciklidhörna

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Jag tycker själv olika teman är kul eftersom de ger olika perspektiv på fotandet och nya sorters foton - men tyvärr så samlar temaomgångarna såväl färre deltagare som färre röstande,

                            Omröstningen är nu i full igång (OBS alla kan rösta) i årets sista omgång som har ett valfritt tema. Observera att poäng i denna omgång räknas tredubbelt vilket innebär att det kan bli stora omkastningar i tävlingen - Årets fotograf. Sista röstdatum är den 21/11.
                            Än så länge har det kommit in 98 röster

                            OBS. Tänk på att man måste rösta på 3 foton för att ens röster skall räknas (just nu är det 2 personer vars röster inte räknas eftersom de inte röstat på 3 foton).
                            OBS. Alla som deltar i tävlingen måste själva rösta - annars får de ett 20 poängs poängavdrag

                            nytt för 2013
                            a) det blir bara 6 omgångar (+ finalen) i årets fototävling
                            b) från varje omgång så går de 3 bästa fotona vidare till finalen - dvs det blir totalt 18 foton i finalen
                            c) den näst sista omgången ger 2 ggr så många poäng som de andra omgångarna
                            d) den sista omgången ger 3 ggr så många poäng som de andra omgångarna

                            teman under 2013:
                            November – tema: Valfritt (deadline för inskick den 21/10) (obs - tredubbla poäng i denna omgång).
                            December - årsfinalen
                            [/QUOTE]
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • specman
                              • April 2013
                              • 86

                              Skulle vara skoj o se i real time hur omröstningen ligger till. :=)

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Ursprungligen postat av specman
                                Skulle vara skoj o se i real time hur omröstningen ligger till. :=)
                                Men det får man definitivt inte göra för det kommer i så fall att påverka hur folk röstar.

                                Jag kan dock avslöja
                                1/ det skiljer just nu bara 20 poäng mellan ettan och tvåan så en röst kan avgöra vem som vinner denna omgång
                                2/ 2 personer har inte röstat på 3 foton och då blir deras röster ogiltiga och just dessa röster har just nu en avgörnadwe betydelse för ställningen
                                3/ Kampen om vem som skall bli årets fotograf är mycket hård och det kommer att ske rejäla omkastningar i denna tävling. Detta tack vare att rösterna i denna omgång räknas tredubbelt.
                                Senast redigerad av Kjell Fohrman; 04 November 2013, 10:17.
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...