Vanliga fototävlingen - Huvudtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Fast vi får väl hoppas att ett uppehåll gör gott. Vi hade ju ingen fototävling 2014 (av samma skäl som denna gång) men kom ju igen med bra anslutning under 2015.
    Så fortsätt fota under 2016 och samla några gobitar i en hög så att ni har till 2017.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Marten64

      • July 2012
      • 1020

      Röstat!
      / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Ursprungligen postat av Marten64
        Röstat!
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          Jag har beslutat vilka bilder jag skall rösta på, men ordningen blir desto svårare att bestämma...

          Kommentar

          • admin
            Christian Alfredsson

            • November 2004
            • 11220

            Då har jag röstat också
            Christian Alfredsson
            Tekniskt ansvarig Zoopet

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              RÖSTA
              Ni kan nu rösta i marsomgången av fototävlingen som har ett valfritt tema. Sista röstdag är den 27/3.

              Man måste rösta på 3 foton för att rösterna skall räknas (ettan får 30 poäng, 2:an 20 poäng, 3:an 10 poäng). De fotografer som deltar i tävlingen måste själva rösta (man kan inte rösta på sitt eget foto) - om någon inte skulle göra detta så minskas dennes slutpoäng med 30.
              Alla som är registrerade på Zoopet kan gå vidare till röstsidan via denna sida Länk
              På samma sida kan du också kommentera fotona (kommentarerna blir inte synliga innan röstningen har avslutats).
              Än så länge har det kommit in 27 röster
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Göran Å
                • November 2005
                • 14

                Då har jag också röstat denna sista tävlingsomgång för året

                Känns trist att det inte finns större intresse för fotografering bland folk/akvarister som har system kameror.......En hobby som är så inspirerande och kreativitet skapande.

                / Göran

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Ursprungligen postat av Göran Å
                  Känns trist att det inte finns större intresse för fotografering bland folk/akvarister som har system kameror.......En hobby som är så inspirerande och kreativitet skapande.
                  / Göran
                  Håller helt med
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    RÖSTA
                    Ni kan nu rösta i marsomgången av fototävlingen som har ett valfritt tema. Sista röstdag är den 27/3.

                    Man måste rösta på 3 foton för att rösterna skall räknas (ettan får 30 poäng, 2:an 20 poäng, 3:an 10 poäng). De fotografer som deltar i tävlingen måste själva rösta (man kan inte rösta på sitt eget foto) - om någon inte skulle göra detta så minskas dennes slutpoäng med 30.
                    Alla som är registrerade på Zoopet kan gå vidare till röstsidan via denna sida Länk
                    På samma sida kan du också kommentera fotona (kommentarerna blir inte synliga innan röstningen har avslutats).
                    Än så länge har det kommit in 33 röster

                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      RÖSTA
                      Ni kan nu rösta i marsomgången av fototävlingen som har ett valfritt tema. Sista röstdag är den 27/3.

                      Man måste rösta på 3 foton för att rösterna skall räknas (ettan får 30 poäng, 2:an 20 poäng, 3:an 10 poäng). De fotografer som deltar i tävlingen måste själva rösta (man kan inte rösta på sitt eget foto) - om någon inte skulle göra detta så minskas dennes slutpoäng med 30.
                      Alla som är registrerade på Zoopet kan gå vidare till röstsidan via denna sida Länk
                      På samma sida kan du också kommentera fotona (kommentarerna blir inte synliga innan röstningen har avslutats).
                      Än så länge har det kommit in 45 röster

                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Mycket tråkigt med fototävlingen att den läggs ner.. 😫
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • tanteva
                          • September 2015
                          • 1399

                          ja det blir tråkigt , jag som just börjat delta i röstningarna....men jag skulle behöva en macrolins för att få till det där wow bilderna. Jag kommer inte tillräckligt nära känns det som, för att ens delta.
                          Skulle behöva en kurs i hur man gör =D Jag har ju tillgång till en kvalitetskamera, men jag kan inte sköta den riktigt än som stillbilds variant.

                          Kommentar

                          • Göran Å
                            • November 2005
                            • 14

                            Ursprungligen postat av tanteva
                            ja det blir tråkigt , jag som just börjat delta i röstningarna....men jag skulle behöva en macrolins för att få till det där wow bilderna. Jag kommer inte tillräckligt nära känns det som, för att ens delta.
                            Skulle behöva en kurs i hur man gör =D Jag har ju tillgång till en kvalitetskamera, men jag kan inte sköta den riktigt än som stillbilds variant.
                            Jag har skrivit en liten artikel som finns på ciklid.org under Foto och FOTO TIPS....se länken https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=68100 .... Den kan kanske hjälpa dig igång med akvariefotograferandet.

                            Mvh Göran
                            Senast redigerad av Göran Å; 05 March 2016, 16:14.

                            Kommentar

                            • tanteva
                              • September 2015
                              • 1399

                              åå är det du =D ja jag försöker läsa men jag är nog mer rudis än jag tror på just dessa system kameror. På en med film i var det ju inte samma pyssel med olika program samt effekter. det var mer få skärpa och få fin centrering, ljus. Det var för mig mycket enklare. Allt e ju så highteck nu för tiden med dessa system. Jag har nog aldrig riktigt kört in mig... hittar någon inställning som fixar att man ser vad man fotar. Riktigt på nästan barn nivå =P
                              Jag skall ta ,mig tid att läsa på och se instruktions videorna på datan. Jag tror inte förrns då förstår jag mer till fullo vad du har skrivit.
                              Sedan att jag är lite knepig i min inlärnings kurva då jag behöver väldigt mycket praktiska övningar och läsa mindre så får jag för söka anpassa det bättre.
                              Skulle tro jag är lite väl otålig, för mitt inre ser jag fina bilder jag tar, men resultatet blir inte alls så ;-)
                              Har nog under livets gång tagit 2 riktigt bra bilder av dom tusentals. En var på ett par höns i en industri bur... och en var på en sliten trä eka i en absolut vindstilla, spegelblank sjö...

                              nu ser jag det inte var samma som jag trodde utan en annan du skriver bra =D den ligger nu sparad i favoriter =)
                              Senast redigerad av tanteva; 05 March 2016, 18:14.

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Fast nog var det väl ungefär samma tänk i den gamla sortens systemkameror - dvs det fanns automatprogram att välja på som i de nya digitala, men nog använde jag även då de manuella inställningarna då jag fotade fiskar.
                                Skillnaden är väl "bara" den att nu ser man direkt vad som är bra och fotar igen om det inte blev det och att man nu kan slösa på foton utan att det kostar något.
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...