sarf-aktuellt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tant Nancy
    • April 2002
    • 5407

    #61
    Ursprungligen postat av kaj.p
    Erik Om du Skickar din adress till mig via Pm så skall jag sponsra dig med SArf aktuellt. Har haft fadderbarn i latinamerika i många år o kan tänka mig att ha ett i Jönköping också.
    Jo, det är ju inte lätt när man bara har en läkarlön att försörja sig på.... tur att det finns snälla människor som tar hand dig Erik!!!
    MvH
    Tant Nancy
    www.gladafisken.aqualogen.se
    Mitt fotogalleri
    Dagbok
    Min zoon

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #62
      Kunde inte SARF-aktuellt distribueras digitalt? Som en PDF, t.ex?
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #63
        Tack för omtanken, Nancy. Men vi har faktiskt två läkarlöner.

        Men det har föga hjälpt när det gäller att få tag på sarf-aktuellt i den här staden. Det tycks vara lättare och bättre anordnat i Stockholm. Hallandslösningen med hämtställen är väl inte så dålig den heller. I Halland vill säga.

        Som lite OT vill jag berömma eran hemsida med stadgar och allt. Jag har för mej att jag gick på ett föreningsmöte i Östersund när Armén tvångsplacerade mej där som vpl förbandsläkare en smällkall vinter 1983 (tågrälsen sprack här och där - så kallt var det då). Så föreningen var tydligen nedlagd ett tag...
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #64
          Ursprungligen postat av Azur
          Kunde inte SARF-aktuellt distribueras digitalt? Som en PDF, t.ex?
          Om vitsen är att locka medlemmar till en sarf-ansluten förening är nog en pdf en mindre bra idé eftersom den då kan och troligen kommer att spridas fritt till alla och envar. Då skulle sarf lika gärna lägga upp dem på sin hemsida.
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • Tant Nancy
            • April 2002
            • 5407

            #65
            Ursprungligen postat av erikthur
            Tack för omtanken, Nancy. Men vi har faktiskt två läkarlöner.

            ...
            Då är det väl ännu mera otroligt att du begär att du ska särbehandlas och få dem hemsända! Tror som sagt inte det är några problem om man lämnar kuvert och porton...

            Så föreningen var tydligen nedlagd ett tag...
            Jodå, men sedan dök det upp folk som var intresserade av att engagera sig.

            Vet inte om du fattat dom fina vinkarna... men nog är det helt sanslöst överdjävligt att gnälla på en ideell förening där man själv är medlem och inte lägger två fingrar i kors för att hjälpa till.... eller gör du det????

            Med detta så har jag sagt det sista i den här tåten...
            MvH
            Tant Nancy
            www.gladafisken.aqualogen.se
            Mitt fotogalleri
            Dagbok
            Min zoon

            Kommentar

            • erikthur
              • March 2004
              • 9953

              #66
              Ursprungligen postat av Tant Nancy
              Då är det väl ännu mera otroligt att du begär att du ska särbehandlas och få dem hemsända!
              Som SARF tänkt sej faktiskt men du orkade ju inte läsa tråden skrev du tidigare. Se inlägg nr 24 om du inte orkar leta upp det själv.

              Ursprungligen postat av Tant Nancy
              Vet inte om du fattat dom fina vinkarna... men nog är det helt sanslöst överdjävligt att gnälla på en ideell förening där man själv är medlem och inte lägger två fingrar i kors för att hjälpa till.... eller gör du det????
              Med detta så har jag sagt det sista i den här tåten...
              Dags för somliga att lugna ner sej lite...
              Jag gör mitt bästa för att köra det lilla lugna här.
              Hjälpa till - 3 föredrag är då ingenting???
              Killies is a lifetime passion

              Kommentar

              • Ricard
                • April 2004
                • 138

                #67
                Det var då märkvärdigt!

                Ursprungligen postat av erikthur
                Tack för omtanken, Nancy. Men vi har faktiskt två läkarlöner. Men det har föga hjälpt när det gäller att få tag på sarf-aktuellt i den här staden. Det tycks vara lättare och bättre anordnat i Stockholm. Hallandslösningen med hämtställen är väl inte så dålig den heller. I Halland vill säga.
                Men det har föga hjälpt? Vad har din inkomst med din illvilja att göra? Skulle den ge dig förmåner framför andra i föreningen? Är det dääär tån klämmer Eric? Att vi skall köra hem dem till dörren åt dig för du har ett jobb? Fantastiskt!

                Ja, jag vet att jag inte skulle skriva mer och du får gärna den poängen, för jag antar att du håller räkningen ... Att bli kallad oseriös, uthängd och ja ... Förstår du inte att du gör bort dig själv Eric? Förstår du inte att människor som sitter och läser denna tråd, och andra där du slänger käft, i bästa fall skrattar och ser alltihop som parodi? Du skall veta att det är frestande att hänvisa till pm jag får av människor som uttrycker sitt stöd. Dessa pm har varit viktiga för din nit har gjort att jag på allvar har funderat på om vi faktiskt har gjort bort oss å det grövsta gällande dig och dina tidningar. Nu är det inte så utan man har vänligt uppmuntrat mig att stå på mig. Du hade samma rättigheter och skyldigheter i vår förening. Varken mer eller mindre.

                Du måste vara den mest envetne vuxna människa jag stött på ... Detta är förmodligen positiva egenskaper när man letar ägg i torven men på denna sida får det rent puerila uttryck. Jag gratulerar alla med humor som fokus när de läser denna tråd, er andra vill jag verkligen beklaga och jag vill också be om ursäkt för det sätt på vilket vår fd. medlem för sin debatt. Ledsamt.

                Varför jag reagera så starkt nu är för du har en överenskommelse med vår kassör sedan en tid. Handlar det om SARF-aktuellt eller om ngt annat? Det verkar så.

                Och som jag sagt tidigare: heja Nancy!

                Kommentar

                • erikthur
                  • March 2004
                  • 9953

                  #68
                  Ricard,
                  Folk som läser dina inlägg i tråden tror jag märker nog varför jag inte betraktar dej som ssk seriös. Jag ser dej som en lustiger figur som inte bryr dej ssk mycket om formaliteter. Det är inte ssk svårt att inse att du har en narcissistisk personlighet men det kanhända många personer som blir ordföranden har. Det är ju en fördel där. Men aningen infantilt. Så uppfattar jag dej rent ut sagt eftersom du nu tagit bladet ur mun och gått till öppen attack.
                  Vad det handlar om? Det handlar numera endast om ni på något portofritt sätt kan lämna över de ex av sarf-aktuellt som ni är skyldiga att distribuera medlemmarna. Inget mer. Sedan vill jag inte höra talas om Jönköpings akvarieförening på ett bra tag.
                  Vad gäller tidningarna har jag nu tydligen endast ett löfte om 3 nummer men det har tagit veckor av diskussioner att få fram det. Det torde dock stå klart att JAF måste förbättra sin distribution av sarf-aktuellt eftersom jag väl minst varit på 5 möten under åren och aldrig fått ett enda nummer i handen på dessa. Läs vad övriga föreningar gör i denna tråd. Följ åtminstone Tant Nancys distributionsråd.
                  Erik
                  Killies is a lifetime passion

                  Kommentar

                  • Ricard
                    • April 2004
                    • 138

                    #69
                    Ursprungligen postat av erikthur
                    Väcker liv i den här tråden igen eftersom jag nyss läste följande streamer:
                    Om Du är medlem i en Akvarieförening så skall Du få SARF-Aktuellt hem i Din Brevlåda! just här
                    Fortfarande inte sett till något från 2006.
                    Det står också i tråden du hänvisar till:
                    "Har du inte erhållit någon exemplar kontakta då kontaktmännen alt. styrelsen i din förening."
                    vilket från mitt första inlägg i denna tråd har varit min poäng ...

                    Kommentar

                    • erikthur
                      • March 2004
                      • 9953

                      #70
                      Ricard - på 5 möten genom åren ingen tidning - so...
                      Ingen påtaglig distribution således. Läs hur Tant Nancy gör:
                      Ursprungligen postat av Tant Nancy
                      Jag är ordförande i Glada Fisken, en liten förening i Östersund. Fram till nu har vi haft med tidningarna, även gamla ex, till våra möten... alla har fått hämta dem där.
                      Så här vill tydligen SARF att man gör:
                      Ursprungligen postat av Inlägg #24 i denna tråd
                      Avsikten med SARF:s låga medlemsavgift inkl tidning är att om medlemmen inte får den på ett anslutande möte, så SKALL föreningen skicka ut den, precis som Bollmora AK, Karlstads AF med flera föreningar gör, detta är en fråga för resp förening, samt att vi får ta upp problemet i SARF:s styrelse och som en punkt på Riksstämman i april.
                      Just nu vill jag bara ha årgång 2006 och är beredd att åka till Juneporten i centrala Jönköping för att få tag på dem. Du vet att jag jobbar i Nässjö men har även en del verksamhet på Ryhov så visst är det en omväg.
                      Killies is a lifetime passion

                      Kommentar

                      • Ricard
                        • April 2004
                        • 138

                        #71
                        1. enda anledningen till att folk på denna tråd skulle betrakta mig som oseriös är att jag ikväll har fallit för frestelsen att hugga på dina påhopp och därigenom hamnat på den nivå vi är nu.
                        2. "en lustiger figur" - tack! Vill du ha en paj tillbaka?
                        3. "du har en narcissistisk personlighet" - look who's talking!

                        Som jag ser det diskuterar vi två olika saker. Du är oerhört störd över att inte få SARF-aktuellt distrubierad på ett vettigt sätt. Det är korrekt uppfatttat hoppas jag!? Så vi är överns om vad som bekymrar dig ...
                        Om vi börjar där då, och tar det en gång till: dina synpunkter skall framföras till funktionär eller styrelse, allt i enlighet med den hemsida (SARF) du så görna refererar till! (rad 4 på denna sida:http://www.akvariet.tripnet.se/sarf/aktuellt.htm) Detta är en självklar ordning. Mig veterligen har detta inte skett. Och tro mig, jag är högst insatt och ansvarig för att tidningarna kommer till möten eller ner i brevlådan, både som föreningens ärkenarcisstiske orförande, men också då densamme mottar tidningarna från SARF.
                        OM du hade haft synpunkter och låtit mig/oss få veta det hade det inte varit ngr problem. Det är detta som är kärnan hoppas jag? Och det är också detta som gör att jag värjer mig mot dina påhopp. Jag kallar dig enveten - vilket du väl ändå inte kan ta som ngt annat än sakligt konstaterande efter denna tråd? Emedan jag, enligt doktor ET's sakliga expertis (detta är verkligen ditt område!) är oseriös, infantil & har en narcissistisk personlighet. Ja, vad skall man säga? Världsklass!

                        Du diskuterar varför du inte får tidningen - vilket du får om du ger oss chansen!
                        Jag diskuterar varför du inte vänder dig till dem som kan göra ngt åt att du inte har tidningarna?
                        Senast redigerad av Ricard; 04 February 2007, 21:26. Anledning: glömde ordet "på" i rad 3

                        Kommentar

                        • erikthur
                          • March 2004
                          • 9953

                          #72
                          Repliken är uppenbar - aldrig fått en enda tidning på ett enda JAF-möte - eller hur?
                          I stort sett aldrig fått någon respons från JAF om t ex sarf-aktuellt förutom inlägg via Zoopet.
                          Mer än så behövs väl ej noteras.

                          Edit - aldrig fått ett enda exemplar utan att behöva tjata mej till det under 3 år!
                          Senast redigerad av erikthur; 04 February 2007, 21:38. Anledning: Edit
                          Killies is a lifetime passion

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            #73
                            Uppriktigt sagt så tycker jag att detta problem är något som borde lösas via intern kommunikation mellan erikthur och JAF direkt istället för att ältas om och om igen här.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • erikthur
                              • March 2004
                              • 9953

                              #74
                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Uppriktigt sagt så tycker jag att detta problem är något som borde lösas via intern kommunikation mellan erikthur och JAF direkt istället för att ältas om och om igen här.
                              Se mitt inlägg ovan - hur skulle det gå till???
                              Killies is a lifetime passion

                              Kommentar

                              • Ricard
                                • April 2004
                                • 138

                                #75
                                Ursprungligen postat av erikthur
                                Repliken är uppenbar - aldrig fått en enda tidning på ett enda JAF-möte - eller hur?
                                I stort sett aldrig fått någon respons från JAF om t ex sarf-aktuellt förutom inlägg via Zoopet.
                                Mer än så behövs väl ej noteras.

                                Edit - aldrig fått ett enda exemplar utan att behöva tjata mej till det under 3 år!
                                Hej mr. aldrig!

                                jag har varit medlem under fem år och gått på de flesta av månadsmöten under dessa år. Under de runt 30-40 möten jag har varit på, har du besökt 3 tror jag. Sedan hade du, om jag minns rätt, ett föredrag jag ej kunde gå på. Men detta är av föga allmänintresse. Hoppas vi ses så småningom. Skall bli intressant att se hur du bemöter en infantil lustig vad det nu var du kallade mig irl. Vi lär ju inte mötas i JAF men kanske håvandes loppor vid ngn av våra fångstplatser! :-) Där får vår diskussion ha sin fortsättning!

                                Till Kjell: ledsen. Skall verkligen försöka hålla mig. Hade tänkt så men med alla påhopp får man till slut nog. För min del är det över. Lite OT men jag är så glad och ivrig gällande detta: jag är igång med ett saltkar! Superkul! Hade jag kunnat hade jag skickat med en bild! Mvh /Ricard

                                Kommentar

                                Arbetssätt...