Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av ansjo
    Bara att komma, åk med Knax så ska vi mata dig[emoji12]
    hehee, så "roligt" skall ni inte få ha det.. ser mig själv sittandes där med en barnhaklapp,en såndär hård med uppvikt kant ner till, och alldeles kladdig i ansiktet
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      Ursprungligen postat av PiaJo
      hehee, så "roligt" skall ni inte få ha det.. ser mig själv sittandes där med en barnhaklapp,en såndär hård med uppvikt kant ner till, och alldeles kladdig i ansiktet
      Om så skall vara - så kan vi fixa sondmatning så blir du definitivt inte kladdig i ansiktet

      Ytterligare några fler kan gärna anmäla sig - det finns plats
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Troligen blir jag själv, tösen blev bjuden på party...
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Christer5

          Att det är trögt med anmälningar kan bero på ni är en gäng som brukar att hålla ihop med diverse övningar

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Ursprungligen postat av Christer5
            Att det är trögt med anmälningar kan bero på ni är en gäng som brukar att hålla ihop med diverse övningar
            Ja, men vad skall vi göra åt det - tror du det kommer fler om vi inte dyker upp

            Förresten det är väl just så denna gång - av de som var på grillfesten senast är det ju bara jag och frugan + knax som har anmält sig till kräftskivan. Och eftersom det är hemma hos oss så är det ju rätt naturligt att jag och frugan kommer.

            Man kan inte tvinga folk att komma (vi kan bara tjöta) - vill man inte så vill man inte
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Men alla kan komma med förslag på vad vi skall göra - uppslag efterlyses
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Christer5

                Jag tror ingenting ,men det borde vara fler om man trivs,vet inte hur många Guldmedlemmar det finns som kan komma ifråga.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Ursprungligen postat av Christer5
                  Jag tror ingenting ,men det borde vara fler om man trivs,vet inte hur många Guldmedlemmar det finns som kan komma ifråga.
                  Jag vet inte hur många goldisar det är i Göteborg men det är en hel del.

                  Sedan bör väl sägas att vi inte är en traditionell förening i vanlig bemärkelse - dvs vi har inte månadsmöten med föredragshållare, auktioner etc. och detta är avsiktligt för det finns ju redan en akvarieförening i Göteborg och det finns ingen anledning att konkurrera med "dom" (jag är med också där). Istället satsar vi på lite mer "familjärt" stuk - dock värt att notera är t.ex. att den stora Akvariehelg som arrangerades av Göteborgs Ciklidgrupp så var det inte heller så himla många aktiva Zoopetare som kom och de allra flesta sådana som dök upp var faktiskt just de som brukar komma på zoopetvästmötena.

                  Jag tror faktiskt att mycket av dilemmat är att de allra flesta är aktiva på akvariehemsidor ganska kort tid och då blir det i och för sig lite negativt att det är en familjär stämning på västmötena och ur den synpunkten så skulle det säkert vara bättre med ett mer "uppstyltat" föreningsmöte i en lokal. Men som sagt den vägen kommer vi inte att gå utan vi som kommer på västträffarna trivs i alla fall väldigt bra och har kul.

                  Alla är välkomna.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Christer5

                    Som så ofta förr har du säkert rätt Kjell
                    Senast redigerad av Gäst; 10 August 2014, 19:32.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      ...och en del bor för långt bort för att ha möjligheten att träffa alla trevliga

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Lasse
                        • October 2002
                        • 1965

                        Lisa kan göra potatissalladen säger hon

                        MVH Lasse
                        Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Ursprungligen postat av Lasse
                          Lisa kan göra potatissalladen säger hon

                          MVH Lasse
                          OK - det låter bra och hon får spara lite till dig att äta när du har slitit färdigt
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • noisy
                            • October 2006
                            • 338

                            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                            Jag vet inte hur många goldisar det är i Göteborg men det är en hel del.

                            Sedan bör väl sägas att vi inte är en traditionell förening i vanlig bemärkelse - dvs vi har inte månadsmöten med föredragshållare, auktioner etc. och detta är avsiktligt för det finns ju redan en akvarieförening i Göteborg och det finns ingen anledning att konkurrera med "dom" (jag är med också där). Istället satsar vi på lite mer "familjärt" stuk - dock värt att notera är t.ex. att den stora Akvariehelg som arrangerades av Göteborgs Ciklidgrupp så var det inte heller så himla många aktiva Zoopetare som kom och de allra flesta sådana som dök upp var faktiskt just de som brukar komma på zoopetvästmötena.

                            Jag tror faktiskt att mycket av dilemmat är att de allra flesta är aktiva på akvariehemsidor ganska kort tid och då blir det i och för sig lite negativt att det är en familjär stämning på västmötena och ur den synpunkten så skulle det säkert vara bättre med ett mer "uppstyltat" föreningsmöte i en lokal. Men som sagt den vägen kommer vi inte att gå utan vi som kommer på västträffarna trivs i alla fall väldigt bra och har kul.

                            Alla är välkomna.
                            Det är ju även så att vi är några som väldigt gärna skulle vilja vara med, mycket av den anledningen att vi trivs så bra på mötena och med den form som mötena hålls på och särskilt med tanke på de trevliga människorna som kommer på mötena, Men som tyvärr inte har möjlighet att närvara denna gången fast längtar till nästa gång istället.

                            Vi välkomnar nya personer till våra möten och det finns inga krav på särskild kunskap utan nivån går från experter som Kjell och Lasse till sådana amatörer som mig och kanske någon mer. Huvudsaken är att man är allmänt trevlig och på någorlunda gott humör så blir man väl emottagen och det är lätt att smälta in i gänget. Det finns möjlighet att lära sig mycket inom akvaristiken eller att prata om något helt annat, så ni som funderar på att gå på mötet sluta fundera utan gå istället jag tror inte ni kommer att ångra er.

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              ...och en del bor för långt bort för att ha möjligheten att träffa alla trevliga

                              //Inger
                              Inger, det finns en ganska ny uppfinning som heter tåg.....du vet vad jag och säkert fler med mig tycker!
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                                ...Jag tror faktiskt att mycket av dilemmat är att de allra flesta är aktiva på akvariehemsidor ganska kort tid...
                                Jajaja, jag kommer igen!
                                Det är för mycket just nu bara... Jävligt tramsigt! Semestern är slut, men det är inte sommarspelningarna (kom hem från Ven igår), det är kaos i familjen (inte den allra närmaste men smärtsamt ändå!) Jag har tusen saker jag skulle gjort under semestern men skjutit upp, hinner inte med allt... Hinner knappt ens kolla forumet här just nu, men vi hade ju i alla fall tur med vädret!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...